![]() |
Een regering met FDF, onmogelijk :p
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...in-Meise.dhtml
:lol: Citaat:
Als de CD&V een uitbreiding van Brussel zou toestaan is dat politieke zelfmoord. |
Citaat:
De CD&V heeft helemaal niets te vrezen, hun profitariaat is verzekerd. |
Zelfs de huisnegers een postjespakkers van de origami partijen durven Brussel niet uitbreiden. FDF zal met lege handen naar huis moeten gaan - de vraag is wat MR zal doen als Maingain met een splitsing (van MR/FDF) dreigt. Voor het FDF is naar de gemeenteraadsverkiezingen trekken als enige FR partij die tegen de staatshervorming, tegen de splitsing van BHV en tegen de besparingen/belastingen is, een droom scenario. Ze zouden alleen de grootste kunnen worden. MR zou dan sowieso in Brussel een also ran worden, en laat Brussel nu de enige regio zijn waar ze eventueel de grootste kunnen worden (en dus de MP mogen leveren en de lakens mogen uitdelen). Ik zie MR het FDF niet lossen, dus de vraag is of Maingain alles op de spits wilt drijven of niet - en hij heeft niets te verliezen en veel te winnen met dwars te gaan liggen. Het wordt de kat uit de boom kijken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is allemaal deel van het "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen." |
de uitbreiding van Brussel zal er niet komen, maar door dat op tafel te gooien, krijgen de Franstaligen alweer kansen om nog meer compensaties te eisen voor de splitsing van BHV.
en ze weten dat CD&V en OVLD nu echt niet meer de stekker eruit kunnen trekken, die 2 partijen staan het zwakst als het op nieuwe verkiezingen aankomt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik blijf het zeggen: als Mr FDF niet dumpt dan is het maat voor niets en stevenen we af op verkiezingen!
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan inderdaad nog alle kanten uit. Ik hoop nog steeds dat de onderhandelingen over BHV muurvast gaan zitten zodat er geen andere oplossing is om verkiezingen te houden. |
Citaat:
Anderzijds, komt de nota EDR er, tant pis, en in de mate dat ze de Vlaming voor de zoveelste keer in zijn gat neuken gaat dat zich rechtstreeks vertalen in steun voor het einde van Belgie. Belgie gaat verdwijnen, maar sommige scenarios zijn beter anderen zijn slechter... |
Nja toen Maingain onderhandelde met Verhofstadt is een uitbreiding van Brussel nooit op de agenda gekomen. Maingain weet dat een uitbreiding er niet in zit en alle Franstaligen weten dat. Hij kan het eventueel gebruiken om andere dingen binnen te halen of gewoon om zijn electoraat te tonen dat ie wil strijden voor hun stemmen.
Nu in het verleden heeft MR nog communtautaire akkoorden gesloten zonder FDF. Het kan evengoed dat MR op twee paarden wed. Op FDF om de radicale kiezers binnen te halen en op MR om diegenen binnen te halen die iets hebben tegen FDF. |
Citaat:
Wat FDF volgens mij wil is in de eerste plaats een aantal symbolische gestes om hun gezicht te redden. Ik denk aan de Metrolpolitaire Regio Brussel dat grotendeels een lege doos zal zijn maar aan de Franstalige man gebracht zal worden als een verbinding tussen Brussel en de rand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be