![]() |
Buitenlandse werkkrachten in de bouw een zegen!
Nog niet zo lang geleden hebben wij een stuk terras en veranda laten bouwen door buitenlandse werkkrachten. Wat mij opvalt is de enorme werklust en gedrevenheid van die mensen. Eerst wat wantrouwig, maar ik moet tot de conclusie komen dat het werk gewoon perfect is uitgevoerd en het is stukken goedkoper. Als zij hier tussen de 15 en 25 euro per uur krijgen dan kunnen zij in hun land van afkomst een royaal leven leiden. En ja hoor, bijna iedereen die in België komt werken leeft ginder in een grote villa ;). Ook als er grote infrastructuurwerken zijn schakelen aannemers meer en meer buitenlandse werkkrachten in. Meestal gaat het om Polen, Turken, Portugezen, Pakistanezen en ze leveren ZEER goed werk af. Is de Belg te lui geworden om zo'n klusjes te doen? Want 't is altijd wel eens verlet he zelfs als het weer niet zo slecht is. Als ik de volgende keer nog iets moet bouwen dan schakel ik ze alvast ook in ;).
|
Citaat:
|
Ik ben zo'n klussende Belg. (2de generatie migrant weliswaar) En dan? Geen luie ambetantenarenstoel voor mij.
|
Citaat:
Dat vinden we hier allemaal héél interessant. |
Citaat:
Frost heeft wel een punt, met 8% van de beroepscapabele bevolking met een uitkering is het van de pot gerukt dat er "knelpuntberoepen" bestaan en dat we "buitenlandse, maar capabele arbeidskrachten" moeten importeren. kamelenjockeys, bananenbladvlechters, geitenhoeders en schapenmelkers , daar hebben we weinig behoefte aan nietwaar. |
Citaat:
Ken jij toevallig geen goede? |
Citaat:
|
Citaat:
En een gratis cursus Nederlandse spelling. |
Citaat:
Maar wat betreft vispapilottekes, zilverpapier werkt beter om de aroma's te bewaren. Citaat:
|
Citaat:
Dat ding groeit als zot zonder ook maar 1 banaan te geven. Ik probeer zo het monster in toom te houden. |
Citaat:
En dan nu terug naar de basis van dit topic. Frost is best tevreden over het werk dat import bouwvakkers hebben afgeleverd voor hem. Ik kan daar best in komen, de ramen in de achtergevel hier zijn ook gezet door een paar Polen, en die staan er na een paar jaar nog steeds. |
Mij niet gelaten ;). Toen we aan het bouwen waren is onze woning gezet met serieuze onverklaarbare vertraging. Ook waren er allerhande leveringsproblemen. Nu ja denk dat ze zich zorgen gaan mogen maken in de bouw.
|
Dat was vroeger toch ook al zo, de gastarbeiders die deden het vuile en zware werk.
|
Citaat:
Lees: niet hoefden te doen wegens de dop. |
Citaat:
|
Citaat:
In tegenstelling tot de bouw zullen ze zich op onze ministeries geen zorgen maken... :-D |
Buitenlandse werknemers die ver onder de normale prijs werken.
t' is een zegen voor wie werken wil laten uitvoeren maar het is een pest voor wie wil gaan werken aan een normaal uurtarief. t' is spijtig dat het altijd de arbeidersklasse is die het gelag mag betalen van de gefortuneerden die enkel op hun profijt uit zijn. En het treft iedere sector als een mokerslag die dan vervolgens "knelpunt beroepen" worden vanwege de slechte verloning. Maar de buitenlander veegt er zijn botten aan. En de inlander ook al. En de arbeider staat aan de dop. |
Citaat:
|
Citaat:
Iets met flappen onder 't tafel voor bepaalde vergunningen :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be