Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Paul Magnette: Akkoord over 3 weken mogelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159337)

matthias999 23 augustus 2011 12:05

Paul Magnette: Akkoord over 3 weken mogelijk

http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Citaat:

'De ingelaste vakantie heeft een positief effect gehad. En dat is goed want het moet nu snel gaan. Theoretisch is het mogelijk om binnen de twee �* drie weken een akkoord te smeden, denk ik. Hoop ik.'
Het gaat blijkbaar als een trein voorruit. Di Rupo had gegokt op 11 oktober maar meneer Magnette denkt dat er over 3 weken al een akkoord is. Beke zal al met de billen bloot ja aan het knikken zijn, dat kan niet anders.:roll:

vrijevlaming 23 augustus 2011 12:06

en ik dacht twee. Maar ik hoop dat er geen akkoord komt en dat we naar nieuwe verkiezingen gaan

matthias999 23 augustus 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5645095)
en ik dacht twee. Maar ik hoop dat er geen akkoord komt en dat we naar nieuwe verkiezingen gaan

Volgens mij hoopt 2/3 van dit forum dat. Alles is nog mogelijk, maar ik zie het maar somber in.

freelancer 23 augustus 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5645098)
Volgens mij hoopt 2/3 van dit forum dat. Alles is nog mogelijk, maar ik zie het maar somber in.

En wat als Beke op zijn eentje heel het programma van de N-VA realiseert? :-D

matthias999 23 augustus 2011 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5645142)

Keep on dreaming...

CD&V is net als de rest enkel uit op postjes, dat is wel duidelijk anders deden ze met deze klucht niet mee...:roll:

vrijevlaming 23 augustus 2011 12:38

Citaat:

dan zal zijn achterban niet echt blij zijn, want dat gaat veel verder dan het programma van cd&v.

Maar zelfs al zou hij het octopusakkoord er volledig doorkrijgen, dan nog zou dat een hele prestatie zijn.

Doch dat is totaal onmogelijk, gezien de franstaligen al een flauw afkooksel van de octopusnota als totaal onaanvaardbaar zagen

den ambetantsten 23 augustus 2011 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5645095)

Hoe dan ook blijven PS, maar zeker ook N-VA, in een win-winsituatie zitten. En wees maar gerust dat dit besef bijzonder sterk aanwezig is bij de PS!!!!! :twisted:

matthias999 23 augustus 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5645170)
Hoe dan ook blijven PS, maar zeker ook N-VA, in een win-winsituatie zitten. En wees maar gerust dat dit besef bijzonder sterk aanwezig is bij de PS!!!!! :twisted:

Elio doet er nochtans alles aan om tot een akkoord te komen, als hij echt verkiezingen wou dan had hij na het NEE van nva de handdoek al in de ring gegooid.

den ambetantsten 23 augustus 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5645177)
Elio doet er nochtans alles aan om tot een akkoord te komen, als hij echt verkiezingen wou dan had hij na het NEE van nva de handdoek al in de ring gegooid.

Qua timing zou zoiets weinig interessant zijn geweest, lijkt mij. Trouwens, ik heb geen glazen bol hé! Ik beweer hier niet bij hoog en laag dat er verkiezingen ZULLEN komen. Ik blijf echter wijzen op die mogelijkheid die wat mij betreft nog steeds realistisch blijft. Afwachten is volgens mij de boodschap, want die "onderhandelaars" (ook wel échte democraten genoemd) zijn nog niet met de voetjes van 't ijs!8-)

guido 007 23 augustus 2011 12:50

Citaat:

Zit erin.

guido 007 23 augustus 2011 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5645163)
dan zal zijn achterban niet echt blij zijn, want dat gaat veel verder dan het programma van cd&v.

Maar zelfs al zou hij het octopusakkoord er volledig doorkrijgen, dan nog zou dat een hele prestatie zijn.

Doch dat is totaal onmogelijk, gezien de franstaligen al een flauw afkooksel van de octopusnota als totaal onaanvaardbaar zagen

Maar hij zal scoren en de CD&V uit het dal trekken.
Meer moet dat voor CD&V niet zijn.

guido 007 23 augustus 2011 12:51

Citaat:

Elio heeft vooral de N-VA buitenspel geplaatst.

matthias999 23 augustus 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5645188)
Qua timing zou zoiets weinig interessant zijn geweest, lijkt mij. Trouwens, ik heb geen glazen bol hé! Ik beweer hier niet bij hoog en laag dat er verkiezingen ZULLEN komen. Ik blijf echter wijzen op die mogelijkheid die wat mij betreft nog steeds realistisch blijft. Afwachten is volgens mij de boodschap, want die "onderhandelaars" (ook wel échte democraten genoemd) zijn nog niet met de voetjes van 't ijs!8-)

Wel spijtig dat de onderhandelingen uiters discreet verlopen en dat we dus niet weten wat er allemaal van de nota op tafel ligt...

Misschien dat we het pas weten als er een akkoord over is? Dan zullen ze die doorbraak wel niet kunnen verzwijgen..:evil:

den ambetantsten 23 augustus 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5645208)
Wel spijtig dat de onderhandelingen uiters discreet verlopen en dat we dus niet weten wat er allemaal van de nota op tafel ligt...

Misschien dat we het pas weten als er een akkoord over is? Dan zullen ze die doorbraak wel niet kunnen verzwijgen..:evil:

Onderhandelingen? Afspraken maken over timing en methodologie, en een PowerPoint-presentatietje over de financieringswet? 8O Laat ons nog effe afwachten wat er zal gebeuren eens de amendementenslag start... En wees maar gerust dat die er komt, want de splitsing zoals die nu voorligt, zal meer dan waarschijnlijk inbuvable zijn voor de FR wegens te weinig compensaties.

jogo 23 augustus 2011 13:12

Citaat:

dat kan niet want dat is niet eindig

Shadowke 23 augustus 2011 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5645228)
Onderhandelingen? Afspraken maken over timing en methodologie, en een PowerPoint-presentatietje over de financieringswet? 8O Laat ons nog effe afwachten wat er zal gebeuren eens de amendementenslag start... En wees maar gerust dat die er komt, want de splitsing zoals die nu voorligt, zal meer dan waarschijnlijk inbuvable zijn voor de FR wegens te weinig compensaties.

idd! :twisted:

matthias999 23 augustus 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5645228)

Ze gaan toch plat op de buik om een ministerpostje...

fransV 23 augustus 2011 13:40

scoren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5645196)
Maar hij zal scoren en de CD&V uit het dal trekken.
Meer moet dat voor CD&V niet zijn.

zekers zal hij scoren maar het zal in eigen doel zijn !

Bokkenreyder 23 augustus 2011 14:00

Citaat:

Elio hoopt op het institutionele - samen met de Vlaamse traditio's - af te rekenen met N-VA en alsdat goed en wel van de baan is zal hijsociaal-economisch de MR bedanken voor bewezen diensten. de andere partijen zijn quantité négligéable! Dat is zijn machtsspelletje! :evil:

freelancer 23 augustus 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5645391)
Elio hoopt op het institutionele - samen met de Vlaamse traditio's - af te rekenen met N-VA en alsdat goed en wel van de baan is zal hijsociaal-economisch de MR bedanken voor bewezen diensten. de andere partijen zijn quantité négligéable! Dat is zijn machtsspelletje! :evil:

Dat heb ik ook altijd al gedacht... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be