Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De kas is leeg! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159358)

Shadowke 23 augustus 2011 18:33

De kas is leeg!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aal-leeg.dhtml

ik ben benieuwd hoe de onderhandelingen nu verder gaan verlopen :D

den ambetantsten 23 augustus 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5646000)

Eens vragen aan Bruno, de sphere en anderen van hoog niveau. Zij hebben uiteraard een veel vollediger beeld op de werkelijkheid, in tegenstelling tot wij, arme, Vlaamse dommekloten die zich constant laten misleiden.

gertc 23 augustus 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5646008)
Eens vragen aan Bruno, de sphere en anderen van hoog niveau. Zij hebben uiteraard een veel vollediger beeld op de werkelijkheid, in tegenstelling tot wij, arme, Vlaamse dommekloten die zich constant laten misleiden.

En met 'misleiden' bedoel je al die berichten van het laatste jaar, waarin gezegd werd dat dit land het zo goed deed en er geen vuiltje aan de lucht was?

Bokkenreyder 23 augustus 2011 18:50

Citaat:

Citaat:

Vanhengel herhaalt dat ook de deelstaten hun steentje moeten bijdragen. "Maar de verdeling van de saneringsinspanning over de beleidsniveaus wordt verstoord door de inhoud van het Vlaams regeerakkoord", luidt het. "Vlaanderen wil eventuele overschotten immers niet langer opzijzetten, wat kwalijke gevolgen heeft voor het Belgische overheidstekort." Financiële extra's worden terstond uitgeven, hekelt Vanhengel.
Tuurlijk: de Vlaming zal wel overschotten boeken om er daarna mee sinterklaas te spelen! Tijd om je eigen boontjes te doppen, Van Vislijn! :evil: En wat moet de bijdrage van de andere gewestenzijn, Van Vislijn? Het gaat inderdaad goed met Belgikske! Wat als de financiële markten dit in de smiezen krijgen? Vlaanderen hoeft en mag België niet redden!
:evil:

den ambetantsten 23 augustus 2011 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 5646023)
En met 'misleiden' bedoel je al die berichten van het laatste jaar, waarin gezegd werd dat dit land het zo goed deed en er geen vuiltje aan de lucht was?

Neenee, ik bedoel daarmee informatie waar wij geen zicht op hebben. Informatie die enkel op hoog niveau circuleert en waar wij, Vlaamse dommekloten, gewoon geen zicht op hebben. Informatie die ervoor zorgt dat onze federale minister van Begroting onder meer in hetzelfde artikel kan verkondigen dat het Vlaamse regeerakkoord een probleem is. Waarschijnlijk omdat het de budgettaire orthodoxie predikt? Wij krijgen immers enkel misleidende informatie te verwerken, die erop wijst dat dit ervoor heeft gezorgd dat Vlaanderen - u weet wel, samen met Beieren... blablabla - een begroting in evenwicht heeft. Informatie dus die zou verduidelijken waarom het veel beter is om die budgettaire orthodoxie te laten schieten, extra belastingen te heffen...

Shadowke 23 augustus 2011 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5646027)
Tuurlijk: de Vlaming zal wel overschotten boeken om er daarna mee sinterklaas te spelen! Tijd om je eigen boontjes te doppen, Van Vislijn! :evil: En wat moet de bijdrage van de andere gewestenzijn, Van Vislijn? Het gaat inderdaad goed met Belgikske! Wat als de financiële markten dit in de smiezen krijgen? Vlaanderen hoeft en mag België niet redden!
:evil:

N-VA zit niet meer rechtstreeks bij de onderhandelingen, maar onrechtstreeks wel.

den ambetantsten 23 augustus 2011 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5646043)
N-VA zit niet meer rechtstreeks bij de onderhandelingen, maar onrechtstreeks wel.

N-VA blijft in zijn win-winsituatie zitten. Immers, hier kunnen die leugens en dat bedrog nog verkocht worden, maar op internationaal vlak pakt dat geen papier. Maar hey, mijn goede vriend de sphere, zal dat ongetwijfeld anders zien. De man verkeert immers op hoog niveau (zou hij die man zijn op die toren, vraag ik me dan af?) en bekijkt de zaken met een dubbele bril.

Pelgrim 23 augustus 2011 19:30

Alle kassen zijn eigenlijk leeg hoor.

respublica 23 augustus 2011 19:47

Eigenlijk is het geen nieuws, maar goed nieuws is het ook niet. Ik heb de indruk dat er gewoon té veel problemen zijn die door té veel partijen met té veel tegengestelde belangen opgelost moeten worden. BHV alleen al is iets dat generaties politici niet hebben kunnen oplossen. Daarbovenop de oude angel van de financieringswet, een economische crisis en een grote staatshervorming! Wie zou die Belgische, Gordiaanse knoop nu wél nog kunnen ontwarren op een manier die niet alleen de Nederlandstalige gemeenschap benadeelt?

Een Gordiaanse knoop hakt men best door. Laten we afscheid nemen van het federale België en overgaan tot een heel ander model. Dat kan een splitsing van het land zijn met een goede regeling voor Brussel, maar realistischer is een confederatie, een vierdelig België of iets gelijkaardigs.

vlijmscherp 23 augustus 2011 20:14

Niet vergeten dat OVLD niet in de Vlaamse regering zit

Pelgrim 23 augustus 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5646152)
Eigenlijk is het geen nieuws, maar goed nieuws is het ook niet. Ik heb de indruk dat er gewoon té veel problemen zijn die door té veel partijen met té veel tegengestelde belangen opgelost moeten worden. BHV alleen al is iets dat generaties politici niet hebben kunnen oplossen. Daarbovenop de oude angel van de financieringswet, een economische crisis en een grote staatshervorming! Wie zou die Belgische, Gordiaanse knoop nu wél nog kunnen ontwarren op een manier die niet alleen de Nederlandstalige gemeenschap benadeelt?

Een Gordiaanse knoop hakt men best door. Laten we afscheid nemen van het federale België en overgaan tot een heel ander model. Dat kan een splitsing van het land zijn met een goede regeling voor Brussel, maar realistischer is een confederatie, een vierdelig België of iets gelijkaardigs.

Klinkt mooi, die belgische bourgeoisstaat opdoeken, maar hoe precies lost dat het probleem van de lege kassen op?

Salvadorii 23 augustus 2011 20:20

Maar onze pensioenen, daar moeten we ons geen zorgen over maken. Als het wit papier niet werkt halen we gewoon het groen papier boven...

Zucht 23 augustus 2011 20:34

Citaat:

Vanhengel herhaalt dat ook de deelstaten hun steentje moeten bijdragen. "Maar de verdeling van de saneringsinspanning over de beleidsniveaus wordt verstoord door de inhoud van het Vlaams regeerakkoord", luidt het. "Vlaanderen wil eventuele overschotten immers niet langer opzijzetten, wat kwalijke gevolgen heeft voor het Belgische overheidstekort." Financiële extra's worden terstond uitgeven, hekelt Vanhengel. (belga/tma)
Zegt hij nu dat Vlaanderen, net als de anderen, nog meer moet uitgeven om een deficiet te hebben ?
Want blijkbaar is het "Vlaanderen" die met zijn extra's voor stoorzender speelt en niet de andere regio's die het dus wel doen zoals 't moet.

Txiki 23 augustus 2011 20:36

Citaat:

Ge gaat me toch niet zeggen dat ge dit een jaar geleden niet wist? 8O

OMFG wat zijn de mensen hier toch dom, onnozel en blind. :|

Shadowke 23 augustus 2011 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5646290)
Ge gaat me toch niet zeggen dat ge dit een jaar geleden niet wist? 8O

jawel ze, maar dit zorgt voor extra olie op het vuur!
spijtig genoeg.

Txiki 23 augustus 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5646293)
jawel ze, maar dit zorgt voor extra olie op het vuur!
spijtig genoeg.

Hoe kan iets dat al een jaar geleden, en langer, zo is, olie op het vuur gooien? Het is nonsens. Complete nonsens.

Hoezo spijtig genoeg? Het is zelfs show te doen alsof ze daar nu pas mee afkomen. D'er is niks spijtigs aan. Maar het is zoals altijd: als ze de waarheid zouden moeten zeggen, is't gedaan.

Shadowke 23 augustus 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5646296)
Hoe kan iets dat al een jaar geleden, en langer, zo is, olie op het vuur gooien? Het is nonsens. Complete nonsens.

maar deze keer beseffen ze het.
dat is iets heel anders.

Txiki 23 augustus 2011 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5646298)
maar deze keer beseffen ze het.
dat is iets heel anders.

Dat is flauwekul, he jong. Alsof ze dat een jaar geleden en tien jaar geleden NIET beseften...

Aaaah, kom niet af met "nu beseffen ze het"... Want, godverdomme, wat doen die klootzakken dan al die jaren daar in die bureaukes terwijl klotevolk zoals Txiki en consoorten al jaaaaaren aan het vertellen zijn wat ze "nu beseffen"?

spherelike 23 augustus 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5646008)

U heb zelf gezegd dat ik op "hoog" niveau zou gewekt hebben. #433 over het achterhouden van informatie
Ga je nu je eigen geestesgespin blijven gebruiken?

stropke 23 augustus 2011 20:44

Citaat:

Een omhaling doen hé. :lol::lol:
Nee ff serieus, das genoeg voor de splitsing te starten. Laat ieder voortaan zijn eigen boontjes doppen.
Wat zei Muyters eertijds...geen geld meer naar de federale.:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be