Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De gemiste kans van de NVA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159406)

Moor 24 augustus 2011 21:53

De gemiste kans van de NVA

Beste mensen

Wat is de reden dat de NVA geen coalitie heeft gevormd met de VB

Ik ben daar natuurlijk tegen

maar indien de NVA dit had gedaan dan had de NVA samen met VB 45 % va de stemmen

Wat is de reden dat in Nederland de VVD wel een coalitie heeft gevormd met de PVV en niemand klapt er nu over terwijl in Belgie is het gewoon taboe

wat is de reden? Is er een reden? Is er een cultuurverschil tussen Nederland en Belgie???

Indien de NVA dit wel had gedaan dan was er denk ik een zware revolutie uitgebarsten

Wat is de reden dat FDF die zwaar racistisch zijn wel mee mogen in verschillende coalities enzo terwijl Vlaams Belang niet?

Kan iemand mij een antwoord geven

Ik ben natuurlijk tegen maar dit vroeg ik mij af

ViveLaBelgique 13 september 2013 21:09

Waarom ben je tegen ?

Jan van den Berghe 13 september 2013 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5648969)
Wat is de reden dat FDF die zwaar racistisch zijn wel mee mogen in verschillende coalities enzo terwijl Vlaams Belang niet?

Hoezo? Waaruit blijkt het racistisch gedachtegoed van het FDF?

ViveLaBelgique 13 september 2013 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6802015)

Waaruit blijkt het racistisch gedachtegoed van het Vlaams Belang ?

Jan van den Berghe 13 september 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6802075)
Waaruit blijkt het racistisch gedachtegoed van het Vlaams Belang ?

Geen idee. Het Vlaams Belang is net zo min racistisch.

ViveLaBelgique 28 september 2013 21:20

Citaat:

Indien de NVA dit wel had gedaan dan was er denk ik een zware revolutie uitgebarsten

Ik denk niet dat N-VA een revolutie kon ontketenen door in coalitie te gaan met het Vlaams Belang. Filip De Winter blijkt een braaf mak beestje te zijn in het aanschijns van onze vorst.

BWarrior 28 september 2013 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6802015)

Vraag het eens aan het V.B.

http://www.politiek.net/hermes/7131

Citaat:

Is het anti-Vlaamse, racistische FDF voor Brussels Staatssecretaris Grouwels wél een aanvaardbare partner?
http://www.vlaamsbelang.be/nieuws/1097

Citaat:

Zo kan minister Guy Vanhengel zich wel beklagen over de ronduit racistische uitspraken van de FDF'er Mangain, die “alle mogelijke minderheden op zijn kandidaatslijst wil zetten, maar geen Vlaming, en die wel een staatssecretaris van Congolese afkomst naar de federale regering kan sturen, maar o wee als een Vlaming zich aandient”
http://www.politiek.net/hermes/3007

Citaat:

FDF blijft een racistische partij

http://vlaamsbelangvlaamsparlement.org/8/10

Citaat:

het fransdolle en openlijk racistische FDF van Olivier Maingain
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6_fdf_facebook

Citaat:

Vlaams Belang heeft een klacht ingediend tegen de Facebookgroep "Bruxelles: élargie, libérée et surtout francisée". De groep noemt Vlaamse pendelaars die in Brussel komen werken "woekerend ongedierte". Voorzitter Bruno Valkeniers spreekt van "anti-Vlaams racisme".
De Facebookgroep "Bruxelles: élargie, libérée et surtout francisée (Brussel: uitgebreid, bevrijd en vooral verfranst) pleit voor een Brussel waar FDF-voorzitter Olivier Maingain de leiding heeft.

dominatrix 3 oktober 2013 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6820489)
... Filip De Winter blijkt een braaf mak beestje te zijn in het aanschijns van onze vorst.

Wat moet Flup dan wel niet uitsteken opdat gij Uw mening zult bijschaven?

reservespeler 3 oktober 2013 09:13

Citaat:

Beste mensen

maar indien de NVA dit had gedaan dan had de NVA samen met VB 45 % va de stemmen

Wat is de reden dat in Nederland de VVD wel een coalitie heeft gevormd met de PVV en niemand klapt er nu over terwijl in Belgie is het gewoon taboe

wat is de reden? Is er een reden? Is er een cultuurverschil tussen Nederland en Belgie???

Kan iemand mij een antwoord geven

Ik ben natuurlijk tegen maar dit vroeg ik mij af

Dit is natuurlijk al een oude draad, maar nog steeds actueel.

Wat zou de meerwaarde zijn van een coalitie tusse de N-VA en het VB (als ze al een meerderheid zouden behalen).

reservespeler 3 oktober 2013 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 6825059)

Heeft hij dan iets uitgestoken?
Zijn hand?

ViveLaBelgique 3 oktober 2013 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 6825059)

Ik vond de aanpak van het Vlaams Belang als republikeinen tijdens de eedaflegging veel waardiger.

Aoi 3 oktober 2013 21:28

N-VA heeft ervsinds de oprichting net alles aan gedaan om zich te distantiëren van het VB. Zoals De Wever ooit zei: 'De N-VA en het VB streven beiden naar een onafhankelijk Vlaanderen, en verder stopt elke vergelijking'. Een coalitie met bijvoorbeeld CD&V is net veel logischer dan met het VB, omdat er meer raakvlakken zijn.

Distel 3 oktober 2013 21:39

Citaat:

Beste mensen

Dus ge zijt zelf tegen, waarmee ge in zekere zin eigenlijk zelf uw eigen vraag beantwoordt, en dan nog telt ge de percentages samen. Sterk.

BWarrior 4 oktober 2013 00:01

Hallo, Jan Van den Berghe ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...17&postcount=7

Kallikles 4 oktober 2013 09:36

FDF en Vlaams Belang zijn twee racistische partijen. Wat het Vlaams Belang zegt over het FDF, klopt natuurlijk voor 100%. Maar dan moet het consequent zijn en eens overal waar FDF het over Vlamingen heeft, vervangen door moslims. En dan gaat men zien dat het bekomen resultaat nog vrij gematigd is t.o.v. de VB-propaganda. Het is dus de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

alice 4 oktober 2013 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6826495)
FDF en Vlaams Belang zijn twee racistische partijen. Wat het Vlaams Belang zegt over het FDF, klopt natuurlijk voor 100%. Maar dan moet het consequent zijn en eens overal waar FDF het over Vlamingen heeft, vervangen door moslims. En dan gaat men zien dat het bekomen resultaat nog vrij gematigd is t.o.v. de VB-propaganda. Het is dus de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

Ik ben het niet met u eens omdat het Vlaams belang zich nergens uitspreekt over ras. Wel over integratie en zelf assimilatie, maar dat is niet gelijk aan rascisme.
Maar inderdaad, wanneer het over integratie gaat, vormen moslims de moeilijkste groep, daar heeft u een punt.

DewareJakob 4 oktober 2013 10:36

FDF is niet bepaald een voorbeeld over wat integratie zou moeten zijn. Kom maar eens in de Vlaamse rand kijken. Puur racisme in zijn ergste vorm. Maar wij Vlamingen zitten in een te verwaarlozen taalgroep.(las ik toch op een affiche bij een anti-Vlaamse betoging, georganiseerd door de kleinzoon van een prominent PVV-politicus.)

Kallikles 4 oktober 2013 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6826530)
FDF is niet bepaald een voorbeeld over wat integratie zou moeten zijn. Kom maar eens in de Vlaamse rand kijken. Puur racisme in zijn ergste vorm. Maar wij Vlamingen zitten in een te verwaarlozen taalgroep.(las ik toch op een affiche bij een anti-Vlaamse betoging, georganiseerd door de kleinzoon van een prominent PVV-politicus.)

²

mvd 4 oktober 2013 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 6826500)
Ik ben het niet met u eens omdat het Vlaams belang zich nergens uitspreekt over ras. Wel over integratie en zelf assimilatie, maar dat is niet gelijk aan rascisme.
Maar inderdaad, wanneer het over integratie gaat, vormen moslims de moeilijkste groep, daar heeft u een punt.

Nochtans sprak VB vroeger over een 'blank Europa'

mvd 4 oktober 2013 17:25

Citaat:

Goede vraag. De PVV is nu wel iets totaal anders dan het VB. VB is nationalistisch en conservatief, de PVV is een ethisch-liberale partij die gefixeerd is op de islam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be