Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Steve Jobs legt CEO-funktie bij Apple neer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159442)

kelt 25 augustus 2011 17:08

Steve Jobs legt CEO-funktie bij Apple neer

http://www.express.be/business/nl/te...den/151270.htm

Het is natuurlijk niet helemaal onverwacht maar het is er toch van gekomen.Een van de bekendste topmanagers van deze tijd legt zijn uitvoerende mandaat neer....Zijn ziektehistorie zal daar niet vreemd aan zijn...

Het is merkwaardig,hoe sommige mensen vereenzelvigd raken met een merk.....zelfs met een ganse industrie die hij,bijna eigenhandig ,op gang heeft getrokken en gestampt...(de industrie van de niet-PC digitale toestanden,van de toestelletjes die meer dingen kunnen zonder ingewikkeld te gaan doen en nog mooi zijn ook)

Meneer Jobs was bij de originele oprichters van Apple eind jaren zeventig,en verdween eindjaren tachtig uit beeld bij Apple om dan met een eigen bedrijf,en de NexT-computer, enige bekendheid te verwerven zo rond het jaar negentig.

NexT,een Unix-achtige machine is nooit een commercieel succes geworden,maar heeft hem ongetwijfeld veel bijgebracht....

Ergens in de jaren negentig was hij plots terug bij het zieltogende Apple.....en van toen af ging het hard....De Apple-PC's van eind jaren negentig waren radikaal in vormgeving,de verkoop bleef stijgen,het merk met de Appel was weer "cool".Ergens toen moet Steve ook beseft hebben dat Apple eigenlijk geen computerbedrijf moest zijn,meer een firma die mogelijkheden bood om digitale communicatie en informatie op allerlei manieren te tonen,bewerken,ondergaan.........

De rest is geschiedenis......

sterkte Steve ......:?

eno2 25 augustus 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5650462)
http://www.express.be/business/nl/te...den/151270.htm

Het is natuurlijk niet helemaal onverwacht maar het is er toch van gekomen.Een van de bekendste topmanagers van deze tijd legt zijn uitvoerende mandaat neer....Zijn ziektehistorie zal daar niet vreemd aan zijn...

Het is merkwaardig,hoe sommige mensen vereenzelvigd raken met een merk.....zelfs met een ganse industrie die hij,bijna eigenhandig ,op gang heeft getrokken en gestampt...(de industrie van de niet-PC digitale toestanden,van de toestelletjes die meer dingen kunnen zonder ingewikkeld te gaan doen en nog mooi zijn ook)

Meneer Jobs was bij de originele oprichters van Apple eind jaren zeventig,en verdween eindjaren tachtig uit beeld bij Apple om dan met een eigen bedrijf,en de NexT-computer, enige bekendheid te verwerven zo rond het jaar negentig.

NexT,een Unix-achtige machine is nooit een commercieel succes geworden,maar heeft hem ongetwijfeld veel bijgebracht....

Ergens in de jaren negentig was hij plots terug bij het zieltogende Apple.....en van toen af ging het hard....De Apple-PC's van eind jaren negentig waren radikaal in vormgeving,de verkoop bleef stijgen,het merk met de Appel was weer "cool".Ergens toen moet Steve ook beseft hebben dat Apple eigenlijk geen computerbedrijf moest zijn,meer een firma die mogelijkheden bood om digitale communicatie en informatie op allerlei manieren te tonen,bewerken,ondergaan.........

De rest is geschiedenis......

sterkte Steve ......:?

Ik zie Zen-beoefenaars liever andere jobs beoefenen.

Hopelijk denkt Steve nu eens aan zulke andere functies.

Dronkoers 25 augustus 2011 18:03

Boehoehoe

eno2 25 augustus 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5650609)
Boehoehoe

Hoe Boehoehoe?

Wat is het verband tussen Apple en drank?

Dronkoers 25 augustus 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5650634)
Hoe Boehoehoe?

Wat is het verband tussen Apple en drank?

Calvados :-)

Dronkoers 25 augustus 2011 18:31

Voor de rest was die "Boehoehoe" sarcastisch ;-)

eno2 25 augustus 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5650680)

Ja, van dat verband heb ik enorme aangename last gehad.

Maar wat is het verband met Jobs?

eno2 25 augustus 2011 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5650691)
Voor de rest was die "Boehoehoe" sarcastisch ;-)

Kom nou, wie gaat er nu de wereld verbazen met de laatste digitale tsunami?

Dingens toch niet, alléz, dienen appel van dat verdomde Microsoft.

donzigschaap 25 augustus 2011 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5650692)
Ja, van dat verband heb ik enorme aangename last gehad.

Eentje om in te kaderen. :D

Dronkoers 25 augustus 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5650699)

Zie ik eruit alsof me dat interesseert? ;-)

Txiki 25 augustus 2011 20:04

:cheer: Outblack Struise :cheer:

Pelgrim 25 augustus 2011 22:22

Ik ben niet bepaald iemand die graag met commerciële merken dweept maar ik moet toegeven dat ik voor Apple altijd wel een boontje heb gehad en Steve Jobs vond ik wel een toffe pee waar ik respect voor heb. Die producten zijn over 't algemeen gewoon kwaliteit en zijn ook vormelijk af.

From_Vlaanderen 25 augustus 2011 23:53

Als ge zo'n schoon job neerlegt, dan moet ge wel heel ziek zijn.

Herr Flick 26 augustus 2011 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5650680)

Inderdaad, en laat net dat nu een ware godendrank zijn, ...

Herr Flick 26 augustus 2011 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5651373)
Ik ben niet bepaald iemand die graag met commerciële merken dweept maar ik moet toegeven dat ik voor Apple altijd wel een boontje heb gehad en Steve Jobs vond ik wel een toffe pee waar ik respect voor heb. Die producten zijn over 't algemeen gewoon kwaliteit en zijn ook vormelijk af.

Niet alleen dat, het zit vooral conceptueel geweldig goed in elkaar, over elk detail is nagedacht.

De dsign doet verkopen , dat is waar, maar mocht zijn technologie in een schoendoos verkocht worden, dan zou ik het nog kopen.

Herr Flick 26 augustus 2011 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5650699)

Bill Gates, ...

Wat altijd jammer is dat ze de Larry vergeten, ... den big boss van Oracle, ... nu ja die mens zit dan ook niet op de gewone consumentenmarkt bezig...

kelt 6 oktober 2011 07:19

Enkele uren geleden is Steve Jobs overleden....

....toch een bijzonder mens,het is weinig mensen gegeven om in hun sector,een dergelijke invloed te kunnen uitoefenen...wereldwijd

:-(

Anna List 6 oktober 2011 07:30

gedreven mens
prachtig om te zien
wereld veranderd

Dronkoers 6 oktober 2011 09:00

Arme man, heeft nie veel gehad aan zijn pensioen :-(

Txiki 6 oktober 2011 09:03

Arme man, heeft niet veel gehad aan al dat geld. :-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be