![]() |
Frans: irrelevanter dan ooit.
http://www.newgeography.com/content/...rench-language
Citaat:
|
ja en?
Alles wat niet in het Nederlands vertaald is, vind ik wel in het Frans. Heel handig. |
![]() |
het valt nog wel mee hoor. in landen als Côte d'Ivoire en vele andere is Frans de nationale taal en zal zomaar niet verdwijnen.
En in Vlaanderen, like it or not, is Frans aan een sterke opmars bezig. In Algerije zal de Franse invloed trouwens ook niet zomaar verdwijnen, daarvoor is die veel te sterk, EN wonen er teveel Algériens in Frankrijk. Een land waar het Frans wel veel aan belang inboet is Marokko. |
Citaat:
Toeval ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of is armoede de oorzaak van het migrerende Frans, naar streken waar het armoede kan bestendingen? |
Ben net terug van een feest in Vlaanderen met veel Nederlandse, Waalse & Franse bezoekers...
Zonder dat Frans had ik nooit die Parisienne kunnen opvrijen. :-) En weet je waarom die van over de grens, hier komen feesten? "Omdat cultuur in Nederland een linkse hobby is" aldus de Hollanders & de Fransen. |
Citaat:
PS ik heb ooit een italiaanse opgevrijd zonder 1 woord italiaans te spreken ;) |
Citaat:
Voor iemand zegt dat Kenya een voorbeeld voor Afrika is, ik ben er ongeveer 20 keer geweest... |
Citaat:
Citaat:
En je moet echt iets gaan doen aan je onderschrift. 't Is een beetje hypocriet, zeker in dit bericht waar een hoop hoofdletters ontbreken. |
Citaat:
In Côte d'Ivoire worden veel talen gesproken, maar de officiële taal is het Frans. Net als in Kenya veel talen gesproken worden maar de officiële taal Engels is. Het Frans in Vlaanderen wordt meegedragen door de "nieuwe Belgen", door franstaligen die naar Vlaanderen verhuizen maar ook het proces van gewillige verfransing van sommige Vlamingen gaat nog steeds door. Taal is niet iets statisch, het is iets dat beweegt. Bvb. in sommige stukken van Katanga is Engels, niet Frans, nu de voertaal geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laurent Gbagbo voerde de laatste paar jaar lokale talen in op basisscholen zoals het Dioula. Voor het nieuwe schoolseizoen is dit inmiddels ongedaan gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad hij liep minder aan het lijntje. Een ander voorbeeld van koloniale interventie onder humanitair mom. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be