Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   donderdagavond 25 augustus: ge gelooft het nooit: borrelnootjes van destijds (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159447)

De schoofzak 25 augustus 2011 20:09

donderdagavond 25 augustus: ge gelooft het nooit: borrelnootjes van destijds

Dit zal een korte draad worden.

Men is blijkbaar al aan de oude borrelnootjes toe.

En men vergadert ... (en blijkbaar zal morgen, vrijdag, toch geen BHV besproken worden, alhoewel dit op de planning stond ... tenminste, dat werd deze ochtend in de kranten gemeld).

Het valt op hoe weinig commentaar te vinden is in de on line items.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...programma.aspx

uit de Gazet van Antwerpen:

Citaat:

Donderdag wierpen ze zich op de zogenaamde borrelnootjes waarover de toenmalige meerderheidspartijen begin 2008 een akkoord afsloten. Het gaat over de overheveling van onder meer de huurwet, de Ikea-wet, het Fonds voor Collectieve Uitrustingen en Diensten, het Participatiefonds, de sociale economie, het landbouwrampenfonds en het verkeersreglement. Het ging naar verluidt over een veeleer technische discussie die nauwelijks politieke discussie opleverde.

Hollander 25 augustus 2011 20:13

let op mijn woorden. hierna gaat die Di Rupo alle standpunten in een nota vatten waarover te onderhandelen valt....

matthias999 25 augustus 2011 20:15

En Beke zei eerst toch dat hij eerst BHV gesplitst wou zien vooralleer ze over de rest begonnen??:lol:

Ik twijfel tussen 2 scenario's dat Di Corrupto van plan kan zijn:

Hij wilt eerst over de rest een akkoord omdat hij vreest dat BHV splitsen niet zal lukken, het zal zijn worst wezen als de onderhandelingen mislukken. De buit is dan inmiddels toch al binnen....

Of: Di Corrupto wilt als BHV niet lukt het nogmaals op de lange baan schuiven. (scenario van 2007) maar of de CD&V'ers zich de 2de keer aan dezelfde steen zal stuiten? Van hen kan je alles verwachten. Hun IQ is dan ook niet hoger dan van een ezel... :evil:

Txiki 25 augustus 2011 20:18

Dat ze maar doen, he. De boel is toch naar de knoppen.

fonne 25 augustus 2011 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5650967)
Dit zal een korte draad worden.

Waar zit BWarrior om deze grote doorbraak toe te juichen?

De schoofzak 25 augustus 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5650982)
En Beke zei eerst toch dat hij eerst BHV gesplitst wou zien vooralleer ze over de rest begonnen??:lol:

Hij wilt eerst over de rest een akkoord omdat hij vreest dat BHV splitsen niet zal lukken, het zal zijn worst wezen als de onderhandelingen mislukken. De buit is dan inmiddels toch al binnen....

Of: Di Corrupto wilt als BHV niet lukt het nogmaals op de lange baan schuiven. (scenario van 2007) maar of de CD&V'ers zich de 2de keer aan dezelfde steen zal stuiten? Van hen kan je alles verwachten. Hun IQ is dan ook niet hoger dan van een ezel... :evil:

Als ge nadenkt: hoeveel stemmen haalt de PS in de faciliteitengemeenten en in de rest van de rand van Brussel?

Dan antwoord ik: weinig. Het is vooral MR en FDF die daar hun mostaard gaan halen bij redelijk tot zeer welgestelde high society.

Di Rupo is maar op één ding uit: geld, voor transferts en voor Brussel. (voor zijn links beleid en de garantie op het voortbestaan daarvan) Niet voor één jaar, maar voor de eeuwigheid.

Hollander 25 augustus 2011 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5651280)
Di Rupo is maar op één ding uit: geld, voor transferts en voor Brussel. (voor zijn links beleid en de garantie op het voortbestaan daarvan) Niet voor één jaar, maar voor de eeuwigheid.

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat EDR een staatsgevaarlijke gek is.

Hij wil kost wat kost Belgie kapot maken, maar de echte vraag is: waarom?

Zucht 25 augustus 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5651280)
Als ge nadenkt: hoeveel stemmen haalt de PS in de faciliteitengemeenten en in de rest van de rand van Brussel?

Dan antwoord ik: weinig. Het is vooral MR en FDF die daar hun mostaard gaan halen bij redelijk tot zeer welgestelde high society.

Ik denk dat Di Rupo ook voor zijn eigen Waals PS publiek moet tonen dat hij "les droits des Francophones" verdedigt. Ze denken daar immers allemaal dat de Vlamingen monsters zijn die elke ochtend 2 Franstaligen tussen hun boterham leggen, of de ergste van alle martelingen : hen wil dwingen om effectief Nederlands te leren. EDR mag zich op dat punt niet "toegeeflijker" tonen dan MR.

fredo2008 26 augustus 2011 05:59

Citaat:

fredo2008 26 augustus 2011 06:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5651342)
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat EDR een staatsgevaarlijke gek is.

Hij wil kost wat kost Belgie kapot maken, maar de echte vraag is: waarom?

Volgens Johny Vansevenant (Radio1): slaagkans onderhandelingen > 50%

guido 007 26 augustus 2011 06:30

Citaat:

Het zal dan nog lager dan dat van een ezel moeten zijn.

Het spreekwoord zegt immers:

"Zelfs een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen".

guido 007 26 augustus 2011 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5650991)
Dat ze maar doen, he. De boel is toch naar de knoppen.

Hey vriendje, je moet het niet zo somber inzien hoor.

guido 007 26 augustus 2011 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5651369)
Ik denk dat Di Rupo ook voor zijn eigen Waals PS publiek moet tonen dat hij "les droits des Francophones" verdedigt. Ze denken daar immers allemaal dat de Vlamingen monsters zijn die elke ochtend 2 Franstaligen tussen hun boterham leggen, of de ergste van alle martelingen : hen wil dwingen om effectief Nederlands te leren. EDR mag zich op dat punt niet "toegeeflijker" tonen dan MR.

Nog erger, hen wil dwingen verantwoordelijkheid op te nemen.

De schoofzak 26 augustus 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5651369)

Ik denk dat dus niet.

Hij moet de centen die vanuit Vlaanderen komen, veilig stellen.

Hoe langer B. daarbij blijft bestaan in zijn huidige vorm, hoe beter.
Hij voert dus enkel een vertragingsgevecht.

De MR daarentegen vecht voor een heleboel kiezers. Kiezers die wel in Vlaanderen kwamen wonen, maar geen letter Vlaams willen spreken.

matthias999 26 augustus 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5651607)
Volgens Johny Vansevenant (Radio1): slaagkans onderhandelingen > 50%

Als ze plat op de buik gaan liggen dan zijn de slaagkansen 100 %.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be