![]() |
'De Standaard' promoot de illegale benaming van de Franse Gemeenschap
Hierzo, in de inleiding.
Citaat:
Citaat:
AVV-VVK is ver verleden tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een e-mail naar de redactie gestuurd met opmerkingen over het gebruik van de term Federatie Wallonië-Brussel. Uiteraard helpt het niets als één iemand dat doet, dus het is maar hopen dat meer mensen een kritische noot de krant willen aanreiken.
|
Citaat:
Zoals Manu Ruys zelf zegt: tegenwoordig staan de Vlaamse "kwaliteitskranten" nergens meer en nemen geen politiek standpunt meer in. (tenzij anti-vlaams) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Franse Gemeenschap heeft ook het recht om de bevoegdheden van het Waals Gewest uit te oefenen, alleen moet dat in de Kamer goedgekeurd worden met een bijzondere meerderheid. |
Citaat:
|
Dat viel mij ook op. Al is die naamsverandering niet de belangrijkste zaak ter wereld, ik snap niet waarom de Standaard dat zo klakkeloos overneemt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zijn er inmiddels meer mensen die hun stem hebben laten horen bij De Standaard over de door hun gebezigde terminologie? Zo niet, dan wil ik mensen hier toch toe uitnodigen. Hoe meer, hoe beter.
Enerzijds een kwestie van doodnuchtere informatiewinning en relativering, anderzijds een principekwestie, vermoed ik. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be