![]() |
Ook Davignon steunt crisisbelasting voor superrijken
Ettelijke Franse miljardairs
willen betalen als volontairs. Maakt ernst in Parijs ook de Belgen wijs ? Vraag 't onze cumul-parlementairs ! ![]() De Standaard |
Ik wil me aan een antwoord wagen,
zonder te vervallen in oeverloos zagen. Alle gekheid op een stokje. Ik begrijp dat de Belgische ondernemers niet onmiddellijk staan te springen om de bodemloze put te vullen (heb vanmorgen op radio twee een herhaling gehoord hierover). De Belastingdruk is nu reeds de hoogste van Europa, hier nog iets bijdoen is nefast voor onze economie. Volgens mijn bescheiden mening moeten we zeer dringend orde op zaken stellen. We zouden ons overheidsapparaat kunnen inkrimpen (in verhouding met onze buurlanden). We zouden kunnen stoppen met het OCMW van de wereld te spelen. We zouden meer mensen aan het werk moeten krijgen. We ... Er zijn heel veel oplossingen zonder dat we de belastingsdruk nog moeten verhogen. |
ze sussen hun geweten door dit te vermelden....
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Davignon wil voor een zacht prijsje misschien zelf wel heel graag die belasting innen!
Wat een goede man! |
Ik vind het belachelijk.
1) hoe kan men superrijk definieren? Zullen altijd achterpoortjes zijn 2) Hoeveel zal dit opbrengen. Het artikel erronder spreekt van 23M voor asielzoekers in hotels. Rechtzaken van gesubsidieerde liga's tegen de belgische staat. Kan men niet beter daarrop besparen? Zal meer opleveren ook denk ik |
Het zetje van Etienne voor Elio
In Trends van vandaag opnieuw een raak artikel... Nu over de man die via Fortis menig minder begoede inwoner van dit landje schijnbaar een pak heeft verarmd...
Het pleidooi van Davignon voor hogere belastingen op rijken rammelt economisch en is politiek wel heel verdacht.... |
Waarschijnlijk in ruil voor de vlaktaks zodat ze maar 25% belasting moeten betalen ipv 50%. Voor hem is dat een pak verschil, maar voor de klein-verdiener maakt het geen reet verschil omdat die zo wie zo 25% betaald.
|
Citaat:
2)Kan dus door ontwikkelingshulp te verhogen. Tobin taks 1% is voldoende. 3)kan dus als de kleine innovatieve ondernemers dezelfde subsidie krijgen als multinationals. |
Citaat:
"Zo'n goeie hebben wij nog niet gehad!" |
Citaat:
Wees gerust het is enkel eigenbelang dat hem drijft.:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be