| Nebur |
26 augustus 2011 17:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
(Bericht 5652531)
Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?
|
Mijn antwoord zijn niet tussen de mogelijkheden, dus kan ik niet stemmen. Als de Franstaligen niet meewerken om België te splitsen, dan roept Vlaanderen vreedzaam zijn onafhankelijkheid uit (mits daar een Vlaamse meerderheid voor is uiteraard). Als Vlaanderen dan met geweld wordt aangevallen, dan mag het zich beroepen op zelfverdediging, dat is evident. Echter, Vlaanderen mag zelf geen geweld beginnen.
Uw antwoorden zijn ook verkeerd geformuleerd: u suggereert (bij antwoord 4) dat de Vlaamse onafhankelijkheid op zich een gevaar is. Kunt u dat even toelichten?
Objectieve antwoorden zouden zijn:
1) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken.
2) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming).
3) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken.
4) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming).
|