Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Geweld, een optie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159505)

BWarrior 26 augustus 2011 17:16

Geweld, een optie?

Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?

De schoofzak 26 augustus 2011 17:20

Oei !!
Zijn er plannen dat Belgicisten de wapens gaan opnemen om ons, vredelievende flaminganten, manu militari tot betere politieke gevoelens te brengen ?

(of is het dat niet, wat je wou horen ??)

BWarrior 26 augustus 2011 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5652545)
Oei !!
Zijn er plannen dat Belgicisten de wapens gaan opnemen om ons, vredelievende flaminganten, manu militari tot betere politieke gevoelens te brengen ?

Zo vredelievend ben je toch niet...

Bokkenreyder 26 augustus 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5652531)
Is een burgeroorlog een optie om het nationalistisch conflict in België op te lossen?

Je moet al een ongelooflijk zieke geest zijn om zulk een poll online te zetten! :evil:

Xenophon 26 augustus 2011 17:25

Citaat:

Welke nationalistisch conflict?

Nebur 26 augustus 2011 17:26

Citaat:

Mijn antwoord zijn niet tussen de mogelijkheden, dus kan ik niet stemmen. Als de Franstaligen niet meewerken om België te splitsen, dan roept Vlaanderen vreedzaam zijn onafhankelijkheid uit (mits daar een Vlaamse meerderheid voor is uiteraard). Als Vlaanderen dan met geweld wordt aangevallen, dan mag het zich beroepen op zelfverdediging, dat is evident. Echter, Vlaanderen mag zelf geen geweld beginnen.

Uw antwoorden zijn ook verkeerd geformuleerd: u suggereert (bij antwoord 4) dat de Vlaamse onafhankelijkheid op zich een gevaar is. Kunt u dat even toelichten?

Objectieve antwoorden zouden zijn:
1) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken.
2) Ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming).
3) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, en desnoods mag geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken.
4) Ik ben tegen Vlaamse onafhankelijkheid, maar er mag geen geweld gebruikt worden om dat doel te bereiken (behalve bij zelfbescherming).

Xenophon 26 augustus 2011 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5652550)

De Vlaming in het algemeen toch duidelijk wel. In een ander land had men de parvenu's allang uit hun villa's gehaald om ze op straat dood te slagen.

Shadowke 26 augustus 2011 17:28

oproep tot geweld is verboden dat ik weet.

Bokkenreyder 26 augustus 2011 17:29

Citaat:

Waar is de optie"Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen en ook tegen geweld"? Deze poll is weer zo ongelooflijk subjectief belgicistisch en suggestief opgesteld! Nuja, alle polls van Bruno zijn dat: niets nieuws onder de zon! Weer totaal waardeloos! :evil:

den ambetantsten 26 augustus 2011 17:29

Citaat:

Ziekelijke geest. Jullie zijn echt meelijwekkend.

De schoofzak 26 augustus 2011 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5652550)

Dat moet gij zeggen !
Met het woord "war" in uwe nick.

Mijn leuze is tenminste "make love, no war" !!

(ik heb dat eens uitgelegd aan de burgemeesteres van Aalst, en sedertdien roept ze dat van daken en torens)

Nebur 26 augustus 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5652565)

(ik heb dat eens uitgelegd aan de burgemeesteres van Aalst, en sedertdien roept ze dat van daken en torens)

:lol::lol::lol::lol:

den ambetantsten 26 augustus 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5652565)
Dat moet gij zeggen !
Met het woord "war" in uwe nick.

Maar waarom ge na dienen uitleg aan uw vingers moest rieken, snap ik toch eigenlijk nie zo goe... :twisted:

Vlaanderen Boven 26 augustus 2011 17:36

Er is helemaal geen nood aan geweld. Alleen bij een regelrechte annexatie van Vlaams grondgebied zou dat gerechtvaardigd zijn, in de zin dat elke soevereine staat het recht heeft zich te verdedigen. Voorlopig is dat allemaal hoe dan ook niet aan de orde.

Eyjafjallajökull 26 augustus 2011 17:37

Wat een getroll toch weer :roll:

freelancer 26 augustus 2011 17:48

Een optie zou zijn dat men mensen zoals BWarrior zou colloqueren...

fonne 26 augustus 2011 17:57

Citaat:

Hoeveel staan de kalasjnikows op de markt van Molenbeek tegenwoordig?

Gwylan 26 augustus 2011 18:08

Citaat:

Ik mis de stemoptie “Ik verkies een oplossing middels een nucleair conflict” : ik vind een conventionele burgeroorlog nogal gewoontjes, eigenlijk. Gebruikmaking van mosterdgas voor een totale uitroeiing van alles wat beweegt ware tevens te overwegen.

Hoewel, voor de luiaards ligt de oplossing van het nationalistisch conflict in België voor de hand : alles op zijn beloop laten, zoals men al zo lang doet. Op die manier stuikt de boel vanzelf in mekaar, en heb je niet eens duur militair spul nodig.

Henri1 26 augustus 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5652545)
Oei !!

Vredelievende flaminganten...

Dat is een "contradictio in terminis".

Xenophon 26 augustus 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5652737)
Vredelievende flaminganten...

Dat is een "contradictio in terminis".

Juist als je denkt, we hebben alles gezien, nee hoor, Henri1 komt er nog een schepje bovenop doen. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be