![]() |
'Laat werkzoekenden en leefloners de fruitplantages ruimen'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110827_048
Twee leden van O-VLD in Sint-Truiden vragen om werkzoekenden en leefloners in te zetten om de door de storm van vorige week vernielde fruitplantages te helpen opruimen. "Ze hebben toch niets te doen en kunnen zich zo nuttig maken", aldus Monette en Vossius! Ik vermoed dat de meningen hierover zullen verschillen! Kruip maar in je pen ( euhhh ik bedoel tik maar op het toetsenbord van je laptop of pc) i :evil: |
Studenten komen ook van pas. En flikken en militairen en landlopers... en gevangenen. En federale parlementsleden.
|
Ja, waarom niet? Een mens moet zich toch nuttig maken zeker?
|
Citaat:
|
Wat is dat toch met VLD'ers - 'liberalen' trololol - en voorstander zijn van staatsslavernij?
En daar word ik dan mee geassocieerd, he. Dat is 'liberalisme' vandaag de dag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar 't is gewoon zo irritant. |
miljardairs mogen daar anders ook wel een handje uit de mouwen komen steken me dunkt
|
Citaat:
|
Ik zie die fruittelers en die 2 met hun lintje al staan op een mooie foto met bijhorend artikel in de krant. OCMW-voorzitter redt Haspengouw
|
Citaat:
|
Als er op een privé-bedrijf werken dienen te gebeuren,dan moet dat privé-bedrijf daarvoor betalen...
Is dat principe tegenwoordig zo moeilijk dat zelfs O-VLD-ers dat niet begrijpen? 8O Voor de fruitteelt plooit men de arbeids- en migratiewetgeving zowat iedere 10 jaar naar hun genoegen....dat moet voldoende zijn als steun aan een sector. Dat de gemeenschap beroep zou kunnen doen op mensen die zij zelf betaald om al eens diensten van openbaar nut te bewijzen op openbaar domein,of aan privé-personen in nood,kan ik dan weer wel begrijpen.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zich vind ik dit geen slecht idee op voorwaarde dat het om vrijwilligers zou gaan (en mits een bijkomende vergoeding)...
De economische gevolgen zullen anders wellicht catastrofaal zijn voor vele van die bedrijven/fruittelers... Want waar gaat men op zo'n korte tijd zoveel arbeiders vinden? |
Citaat:
|
Citaat:
Zo werkt dat nu eenmaal. Of willen ze soms die mannen opvorderen? Dan moeten ze zich tot de federale wetgever wenden. Ik denk dat de franstaligen geen klein beetje zullen tegenspartelen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be