Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Virusmelding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159566)

koe de poing 28 augustus 2011 12:00

Virusmelding

ter info : de topic "topic met zuidafrikaanse woorden is verdwenen uit de database" in k&k doet mijn virusscanner rood uitslaan. Wat vreemd is, omdat er geen afbeeldingen in voorkomen.

bgf324 28 augustus 2011 16:56

Dan ligt het wellicht aan uw virusscanner.

koe de poing 28 augustus 2011 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5656128)
Dan ligt het wellicht aan uw virusscanner.

misschien is allergisch aan de topicstarter :-D

Rudy 29 augustus 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5655526)
ter info : de topic "topic met zuidafrikaanse woorden is verdwenen uit de database" in k&k doet mijn virusscanner rood uitslaan. Wat vreemd is, omdat er geen afbeeldingen in voorkomen.

Technisch kan een subforum besmettelijk zijn ?

Voor mijn part verdwijnt deze draad uit de ether. Komplete zever, tenzij.

koe de poing 30 augustus 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5658365)

attachments kunnen op een forum wel degelijk problemen geven

Rudy 31 augustus 2011 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5660763)
attachments kunnen op een forum wel degelijk problemen geven

Akkoord. Wat niet belet dat zelfs een gratis anti-virusprogramma zoals avast! of avg dergelijke problemen met attachments detecteert.

Ik herinner mij een periode toen heel wat internetgebruikers zich geroepen voelden iedere viruswaarschuwing naar iedereen door te sturen. Zeer vervelend, en ondertussen achterhaald. Actueel is iedereen in staat zich zelfs gratis te beschermen tegen computervirussen. Dus.

hurricane 31 augustus 2011 07:37

Bescherm uzelf tegen OS'sen die gevoelig zijn voor virussen.
Dat zou al heel wat problemen oplossen.
Windows is nu eenmaal een open poort voor dit soort smeerlapperij.

Rudy 31 augustus 2011 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5661022)
Windows is nu eenmaal een open poort voor dit soort smeerlapperij.

Heeft niets met het besturingssysteem op zich te maken. Eerder met het marktaandeel. Een hacker is niet geïnteresseerd in een segment dat door een minderheid wordt gebruikt.

filosoof 31 augustus 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5658365)

Ik heb op politics toch ooit een virus gekregen. Bij grondig natrekken kwam die van een mij onbekende Berlijnse hypotheekbank.

Uiteraard geen antwoord op een kwade mail met bewijzen. ;-)

Nr.10 31 augustus 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5655526)

Deze melding is vreemd, gezien de topic zelf de melding betreft over de verwijdering van een eerdere topic uit de database.
De topic "Zuid-Afrikaanse woorden" is verdwenen uit de database (opgestart op 27 aug 2011 om 21:55 uur)
Ik heb geen problemen om erop te klikken maar mijn PC is wel sinds een paar dagen om onverklaarbare redenen op het internet (alleen op het internet) enorm traag geworden.

Rudy 1 september 2011 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5662655)
Ik heb op politics toch ooit een virus gekregen. Bij grondig natrekken kwam die van een mij onbekende Berlijnse hypotheekbank.

Politics.be zit hier voor niets tussen. Laten we vooral eerlijk blijven. Ik zou het erg vinden moest dit forum met alle zonden beladen als zondebok de woestijn worden ingestuurd.

Nr.10 2 september 2011 09:48

Alles is terug in orde hier 8-) Terug op volle snelheid :jerry:

Plots is de snelheid terug. Even uit het niets teruggekomen als ze verdwenen was ;-)

Johan Bollen 3 september 2011 17:26

Ooit heeft een technicus het antivirusprogramma van mijn flashdrive gewist omdat zijn antivirusprogramma een file(s) uit dat andere antivirusprogramma als een virus detecteerde. Dat doet me toch vragen stellen over die databases van antivirusprogramma's. Als ze de concurrentie daar ook al bij gooien.

Albrecht 3 september 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5667843)
Ooit heeft een technicus het antivirusprogramma van mijn flashdrive gewist omdat zijn antivirusprogramma een file(s) uit dat andere antivirusprogramma als een virus detecteerde. Dat doet me toch vragen stellen over die databases van antivirusprogramma's. Als ze de concurrentie daar ook al bij gooien.

Sommige antivirusprogramma's gedragen zich echt als virussen. Norton was vroeger (misschien nu nog?) een verschrikkelijk ding...je moest er een apart programma voor gebruiken om het te kunnen verwijderen...

Microsoft Security Essentials, hetgeen ik nu al een hele tijd gebruik, wordt de laatste tijd precies als het alternatief voor zowel gratis en commerciële programma's aangeprezen.

Johan Bollen 3 september 2011 17:45

Sommige progamma's (Protools bijvoorbeeld) werken ook niet goed als er een antivirusprogramma aanwezig is. Die dingen zijn een plaag evenals die virussen zelf.

Het zou me ook niet verwonderen moest er eens een schandaal opduiken van antivirusprogrammamakers die hun marktaandeel willen vergroten door virussen rond te sturen. Zoiets past perfect in de liberale logica.

Johan Bollen 3 september 2011 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5667851)
Sommige antivirusprogramma's gedragen zich echt als virussen.

Dat van mijn flashdrive werkte nu eens goed :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be