Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   MR wil fdf toch aan tafel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159594)

vrijevlaming 29 augustus 2011 09:42

MR wil fdf toch aan tafel

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ons-859281.php

vrij vertaald: michel en reynders willen dat maingain toch mee aan tafel schuift voor de onderhandelingen. Na de eerdere berichten dat fdf 'alleen' stond met haar vraag naar uitbreiding van Brussel, lijkt het mij dat ze toch weer aan het draaien zijn.

Ik vraag me af wat er deze week staat te gebeuren. Ze kunnen toch geen weken meer bezig zijn met die 'verkennende' gesprekken waar iedereen nog eens vertelt wat hij/zij nu al meer dan een jaar verkondigt?

Cynara Cardunculus 29 augustus 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5657170)

vrij vertaald: michel en reynders willen dat maingain toch mee aan tafel schuift voor de onderhandelingen. Na de eerdere berichten dat fdf 'alleen' stond met haar vraag naar uitbreiding van Brussel, lijkt het mij dat ze toch weer aan het draaien zijn.

Ik vraag me af wat er deze week staat te gebeuren. Ze kunnen toch geen weken meer bezig zijn met die 'verkennende' gesprekken waar iedereen nog eens vertelt wat hij/zij nu al meer dan een jaar verkondigt?

Zou Beke nu nog steeds geen nattigheid voelen?

matthias999 29 augustus 2011 09:43

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...der-N-VA.dhtml

Reynders wilt ook uitbreiding brussel hoor. Maar hij is geen voorzitter meer. Michel is hier ook voorstander van maar hij legt die eis volgens mij niet op tafel.

vrijevlaming 29 augustus 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5657171)
Zou Beke nu nog steeds geen nattigheid voelen?

Beke voelt al heel lang nattigheid. Wat dan ook normaal is, voor een dweil

Eyjafjallajökull 29 augustus 2011 12:57

Citaat:

Watch them ! :lol:

quercus 29 augustus 2011 13:07

Citaat:

Eigenlijk vind ik dit zéér goed nieuws. Laat het maar eens beginnen stinken. En een leuk interview zoals dat met Didi Reynders zet het vuur onder het keteltje nog een stuk hoger. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat Vlamingen (?) met dergelijke pipo's nog aan tafel willen gaan zitten. De meningsverschillen, zowel betreffende het taal-cultureel als het sociaal-economisch dossier zijn van interplanetair formaat. Wat is daar nog de zin van? Tenzij één van de twee groepen bereid is volledig te capituleren. En dat zijn de Franco's zeker niet. Zij denken bloed te ruiken en zijn verwoed op het terrein aan het krabben.
Ik wacht ongedurig op de eerstkomende opiniepeiling!:twisted:

Bokkenreyder 29 augustus 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5657413)
Eigenlijk vind ik dit zéér goed nieuws. Laat het maar eens beginnen stinken. En een leuk interview zoals dat met Didi Reynders zet het vuur onder het keteltje nog een stuk hoger. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat Vlamingen (?) met dergelijke pipo's nog aan tafel willen gaan zitten. De meningsverschillen, zowel betreffende het taal-cultureel als het sociaal-economisch dossier zijn van interplanetair formaat. Wat is daar nog de zin van? Tenzij één van de twee groepen bereid is volledig te capituleren. En dat zijn de Franco's zeker niet. Zij denken bloed te ruiken en zijn verwoed op het terrein aan het krabben.
Ik wacht ongedurig op de eerstkomende opiniepeiling!:twisted:

Die komt er normaal gezien binnen 3 weken aan! Maar of ze die nog gaan durven publiceren...!!! :evil:

den ambetantsten 29 augustus 2011 13:13

Is dit nu de doorbraak die, weliswaar met enige vertraging aangekomen, vorige week (of was het de week/de maand/het jaar voordien?) door de Krijger werd aangekondigd?

Shadowke 29 augustus 2011 13:19

begin oktober zullen we met de ogen dicht en op één been halen :)

Herr Flick 29 augustus 2011 13:20

De MR wil nog steeds Di Rupette in de gracht rijden, ...

Den Ollie is nodig voor de stemmetjes in broekzele en omgeving, ... den Ollie laten vallen is MR weg uit broekzele.

De Tsjeeven , sossen, groen en de smurfkes zullen wel volgen zo denkt den MR dat zijn toch ruggegraatloze politiekers.

En als er ne Vlaming den boel weer opblaast, schuiven ze de shuld gewoon weer in die zijn schoenen...

Wegens electorale koorts is er geen enkele van de traditionele vlaamse partijen die er de prieze uit durft trekken.

Hopelijk crashed de boel als nog, anders gaan we goed gesjareld zijn.

koppijn 29 augustus 2011 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5657174)
Beke voelt al heel lang nattigheid. Wat dan ook normaal is, voor een dweil

Maar een dweil dient ook om die nattigheid op te dweilen. We zullen zien of hij een goede dweil is.

vlijmscherp 29 augustus 2011 13:25

Reynders heeft het Michel wel echt moeilijk gemaakt nu.

Is dit de prijs opdrijven of wilt hij ineens Michel en Di Rupo kelderen?

Herr Flick 29 augustus 2011 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5657433)
Maar een dweil dient ook om die nattigheid op te dweilen. We zullen zien of hij een goede dweil is.

Ik vraag me af of ze iemand vinden om hem vervolgens ook uit te wringen...

koppijn 29 augustus 2011 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5657436)
Ik vraag me af of ze iemand vinden om hem vervolgens ook uit te wringen...

Die nattigheid is pure zeik, hij mag het houden.

fonne 29 augustus 2011 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5657173)

Nu zijn het dus nog de Vlaamse partijen die moeten bewijzen dat ze totaal onbetrouwbaar zijn? Zou het echt de bedoeling zijn van de Franstaligen om de politiek in Vlaanderen zo te polariseren dat er binnenkort een grote separatistische meerderheid komt om het land te splitsen?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5657173)
[
Reynders wilt ook uitbreiding brussel hoor. Maar hij is geen voorzitter meer. Michel is hier ook voorstander van maar hij legt die eis volgens mij niet op tafel.

Maar het mag als tussenstap ook een uitbreidng van de Franse gemeenschap, sorry de Fédération WalloBrux, zijn. Via de Brukselwaze Metropolitaine Communauteit bijvoorbeeld. Zolang de Franstaligen het maar voor het zeggen krijgen in Vlaams-Brabant.

peter1962 29 augustus 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5657435)
Reynders heeft het Michel wel echt moeilijk gemaakt nu.

Is dit de prijs opdrijven of wilt hij ineens Michel en Di Rupo kelderen?

Dat vraag ik mij ook af. Van Reynders en Michel is algemeen geweten dat het vijanden zijn. Als hij Michel kan kloten door Maingain in een fauteuil naar de onderhandelingstafel te duwen zal hij dat zeker niet laten...
Benieuwd wat dat gaat geven als de volgende onderhandelingsronde binnen een half uurtje start. Volgens mij gaan de anderen daar nooit mee akkoord gaan.

De Brabander 29 augustus 2011 14:05

Ik kan niet begrijpen dat een christelijke partij als de CD&V mensen wil uitsluiten. Hoe is dat compatibel met de christelijke leer?

vlijmscherp 29 augustus 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5657482)
Ik kan niet begrijpen dat een christelijke partij als de CD&V mensen wil uitsluiten. Hoe is dat compatibel met de christelijke leer?

en op welke manier wilt CD&V mensen uitsluiten?

De Brabander 29 augustus 2011 14:08

Ah, CD&V wil niet dat Maingain mee komt onderhandelen. Ik vind dat onbeleefd t.o.v. meneer Maingain.

vlijmscherp 29 augustus 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5657488)
Ah, CD&V wil niet dat Maingain mee komt onderhandelen. Ik vind dat onbeleefd t.o.v. meneer Maingain.

waar staat dat?

trouwens, de Franstalige partijen willen ook niet dat Dewever mee onderhandelt, zij zijn dus ook onbeleefd? zij sluiten ook mensen uit?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be