Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Maingain; "Vlaanderen biedt te weinig" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159645)

pixelpower 30 augustus 2011 14:29

Maingain; "Vlaanderen biedt te weinig"

Linkje; http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...afel-zit.dhtml

"...ik hoor dat Vlaanderen een Ferrari wil, maar daar de prijs van een Skoda wil voor betalen."

Goed begrepen? Wij moeten BETALEN voor iets wat van ons is.

Wie berichten zoals deze hoort (zie ook de andere recent gerelateerde thread ivm Demotte en zijn "Vlaanderen krijgt geld teveel") kan toch enkel maar gedegouteerd zijn?

Die Belgicisten die hier nog zitten, hebben die allemaal een politieke agenda die hen verplicht dit onland te blijven verdedigen?

Mvg,

J

nihao 30 augustus 2011 14:33

Er is gewoonweg te weinig capaciteit in de PSV's...

Everytime 30 augustus 2011 14:56

Wat vooral degoutant is, is dit :

"Dave Evans, Retie

Dat er nog Vlaamse politici zijn die met die franstaligen zelfs maar rond een tafel willen gaan zitten, dat versta ik niet...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons30/08/11 14u52"

Pelgrim 30 augustus 2011 14:59

De meerderheid der Vlamingen stemt op cd&v, sp.a en vld. Drie partijen met de ruggengraat van een opneemdweil.

Wat had je nu gedacht.

fox 30 augustus 2011 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5659378)

"Dave Evans, Retie

Dat er nog Vlaamse politici zijn die met die franstaligen zelfs maar rond een tafel willen gaan zitten, dat versta ik niet...

Wat is daar degoutant aan? Na meer dan een jaar zou elke Vlaamse politicus moeten weten dat de franstaligen geen akkoord willen tenzij dat een akkoord is dat hen volledig in hun hemd zet en waar het evenwicht nergens te bespeuren valt.

Met mensen die geen akkoord willen ga je niet rond de tafel zitten, zo simpel is dat.

vlijmscherp 30 augustus 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5659387)
De meerderheid der Vlamingen stemt op cd&v, sp.a en vld. Drie partijen met de ruggengraat van een opneemdweil.

Wat had je nu gedacht.

samen hebben ze maar 43 van de 88 zetels hoor, ze hebben Groen! nog nodig om een Nederlandstalige meerderheid te hebben.

Meuh 30 augustus 2011 15:02

Citaat:

"Dave Evans, Retie

Deze opmerking is niets vergeleken met wat er allemaal over Bart De Wever verteld wordt op franstalige nieuwssites!
Plus vind er niets degoutant aan, ik versta ook niet dat men steeds weer in de vallen van de franstalige partijen stapt...

fox 30 augustus 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5659387)

Wat had je nu gedacht.

In 2010 was dat niet het geval. Ze halen nog 45.5% van de stemmen en 43 zetels. Bij de volgende verkiezingen zal dat nog wat minder worden. Maar het is uiteraard nog veel te veel voor een bende ongewervelden.

Bokkenreyder 30 augustus 2011 15:11

Citaat:

"Dave Evans, Retie

Dave Evans denkt zo niet alleen!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=172 :evil:

BWarrior 30 augustus 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5659335)

"...ik hoor dat Vlaanderen een Ferrari wil, maar daar de prijs van een Skoda wil voor betalen."

Iets dat van u is?

1) BHV is geen ongrondwettige kieskring (Arrest Arbitragehof 90/94)
2) De toestand in BHV vormt een uitzondering op de indeling van het land in provinciale kieskringen, evenwel is een verschillende toestand op het grondgebied van de oude provincie Brabant aanvaardbaar, ten einde de communautaire evenwichten te bewaren (Arrest Arbitragehof 26 mei 2003)
3) Het arrest van het Arbitragehof, zoals vermeld in (2) gaat niét over de Europese verkiezingen, niet over de verkiezingen voor de Senaat en nog veel minder over het gerechtelijke arrondissement BHV.
4) Op 6 juli 2010 heeft het Parlement de verkiezingen goedgekeurd, daarbij impliciet oordelend dat de verkiezingen in BHV niet ongrondwettig zijn (nochtans werd er voor de verkiezingen meermaals gezegd dat verkiezingen zonder een "oplossing" voor BHV niet konden doorgaan).
5) Hoe kan je dan, in het licht van al het voorgaande, stellen dat het gewoon "van u" is?

Bokkenreyder 30 augustus 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5659390)
Wat is daar degoutant aan? Na meer dan een jaar zou elke Vlaamse politicus moeten weten dat de franstaligen geen akkoord willen tenzij dat een akkoord is dat hen volledig in hun hemd zet en waar het evenwicht nergens te bespeuren valt.

Met mensen die geen akkoord willen ga je niet rond de tafel zitten, zo simpel is dat.

Ach, zij, het herenvolk, mogen het minste degoutant vinden, wij moeten gewoon alles slikken! Besluit: Dave Evans had overschot van gelijk! :evil:

Pelgrim 30 augustus 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5659392)
samen hebben ze maar 43 van de 88 zetels hoor, ze hebben Groen! nog nodig om een Nederlandstalige meerderheid te hebben.

Ik was de groene opneemvod inderdaad vergeten.

Ik heb er thuis ook in verschillende kleurtjes.

fox 30 augustus 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5659427)
Ik was de groene opneemvod inderdaad vergeten.

Ik heb er thuis ook in verschillende kleurtjes.

:)

Bokkenreyder 30 augustus 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5659416)
Iets dat van u is?

1) BHV is geen ongrondwettige kieskring (Arrest Arbitragehof 90/94)
2) De toestand in BHV vormt een uitzondering op de indeling van het land in provinciale kieskringen, evenwel is een verschillende toestand op het grondgebied van de oude provincie Brabant aanvaardbaar, ten einde de communautaire evenwichten te bewaren (Arrest Arbitragehof 26 mei 2003)
3) Het arrest van het Arbitragehof, zoals vermeld in (2) gaat niét over de Europese verkiezingen, niet over de verkiezingen voor de Senaat en nog veel minder over het gerechtelijke arrondissement BHV.
4) Op 6 juli 2010 heeft het Parlement de verkiezingen goedgekeurd, daarbij impliciet oordelend dat de verkiezingen in BHV niet ongrondwettig zijn (nochtans werd er voor de verkiezingen meermaals gezegd dat verkiezingen zonder een "oplossing" voor BHV niet konden doorgaan).
5) Hoe kan je dan, in het licht van al het voorgaande, stellen dat het gewoon "van u" is?

Van wie is het dan wel? Jij zegt niet van Vlaanderen! Is het dan van Bruxelles, la Wallonie, die Deutschsprachige Gemeinschaft, la république française, de VSA, de Arabische Liga, Noord-Jemen, Burkina Faso ... of het koninkrijk Bommerskonten? Nee wacht, het is een deel van jouw Groot-Brabantse francofone rijk der unitaire debielen! :evil:

De Brabander 30 augustus 2011 15:24

Vlaanderen biedt niet te weinig, het bestaat gewoon niet. Er bestaat wel een flamingantische sekte, maar die is bijna uitgestorven (kijk naar de laatste oude zielepoten op de Ijzerbedevaart).

BWarrior 30 augustus 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5659441)
Van wie is het dan wel? Jij zegt niet van Vlaanderen! Is het dan van Bruxelles, la Wallonie, die Deutschsprachige Gemeinschaft, la république française, de VSA, de Arabische Liga, Noord-Jemen, Burkina Faso ... of het koninkrijk Bommerskonten? Nee wacht, het is een deel van jouw Groot-Brabantse francofone rijk der unitaire debielen! :evil:

Ik wijs er u gewoon op dat er enkel voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers een probleem is inzake BHV en dat zelf dit probleem dan nog erg relatief is.

Meuh 30 augustus 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5659442)
Vlaanderen biedt niet te weinig, het bestaat gewoon niet. Er bestaat wel een flamingantische sekte, maar die is bijna uitgestorven (kijk naar de laatste oude zielepoten op de Ijzerbedevaart).

Ok, leuk om te onthouden als men nog eens geld vraagt uit de vlaamse kas...

Bokkenreyder 30 augustus 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5659442)

Wanneer is er nog eens een Shame-betoging? :-D :evil:

Bokkenreyder 30 augustus 2011 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5659446)
Ik wijs er u gewoon op dat er enkel voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers een probleem is inzake BHV en dat zelf dit probleem dan nog erg relatief is.

Antwoord liever op mijn vraag:"Van wie is BHV dan wel?" Ik herhaal:
Citaat:

Van wie is het dan wel? Jij zegt niet van Vlaanderen! Is het dan van Bruxelles, la Wallonie, die Deutschsprachige Gemeinschaft, la république française, de VSA, de Arabische Liga, Noord-Jemen, Burkina Faso ... of het koninkrijk Bommerskonten? Nee wacht, het is een deel van jouw Groot-Brabantse francofone rijk der unitaire debielen!

brother paul 30 augustus 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5659335)

Wie berichten zoals deze hoort (zie ook de andere recent gerelateerde thread ivm Demotte en zijn "Vlaanderen krijgt geld teveel") kan toch enkel maar gedegouteerd zijn?

Die Belgicisten die hier nog zitten, hebben die allemaal een politieke agenda die hen verplicht dit onland te blijven verdedigen?

Mvg,

J

Ik heb nog nooit begrepen als je grond vraagt dat je daarvoor nog geld bovenop moet krijgen, maar kom, mijn logica is blijkbaar verkeerd ?

Volgens mij zou Wallonie bvb voor die transferts elk jaar een stuk van haar gebied moeten afstaan aan vlaanderen.
En volgens mij zouden ze ook netjes een systeem kunnen uitwerken hoe gebied kan geruild worden. Net zoals je bvb komen dan ruilt voor een stukje BHV

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be