Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero
(Bericht 5660744)
Tot zover dacht ik, dat is eindelijk eens een serieus verhaal van HC. Maar helaas, vervolgens ga je egotrippen met 'mijn atoomtheorie waarin de Waarheid wel degelijk bestaat.'
|
Het is geen Ego dat mij drijft, maar de oneindige en eeuwige waarheid van Gods Geest.
Citaat:
Die arme Hegel is zijn hele leven bezig geweest om de werkelijkheid te verklaren en de waarheid te vinden en het is hem niet gelukt.
|
Het is hem juist wel gelukt: de logica van de Geest te vinden.
Citaat:
En HC heeft het volbracht. :lol: Nee HC, het idee van een allesomvattende werkelijkheid en waarheid is nonsens.
|
schelden is gemakkelijk, maar Hegel te begrijpen en mijn atoomtheorie is veel moeilijker.
Citaat:
Als Hegel 'de werkelijkheid zag als de uitkomst van een dynamisch proces' dan impliceert dit dat de werkelijkheid niet bestaat voordat het dynamisch proces is voltooid.
|
Het is eindeloos bezig zich te voltooien en dat is de evolutie daarvan.
Maar het is ook voltooid en dat is mijn atoomtheorie.
Dus het is een eenheid van beiden, eenheid van tegendelen.
Citaat:
Waarom zou de waarheid dan wel bestaan nadat het proces is voltooid?
|
Omdat de waarheid zich dan gerealiseerd heeft.
Dat heb je zelf gezegd.
Zeker: want wat enerzijds voltooid is, blijft zich anderzijds herhalen, dus zich ook doorlopen en dat is mijn atoomtheorie als eenheid van tegendelen.
Citaat:
Dat intussen de waarheid dieper en rijper wordt is een mooi kletspraatje van een slijter die u een fles wijn wil verkopen die u moet laten rijpen omdat hij niet te zuipen is, maar niet van een nuchtere filosoof.
|
Dat is een hoop kolder die je hier verkondigt en blijkbaar heb je zelf teveel gezopen.
Citaat:
De materiële 'werkelijkheid' en die van de energie zijn al onkenbaar, niet te beheersen en ondoorgrondelijk, zeker als we dit uitstrekken tot het hele universum.
|
Hegel dacht daar anders over: lees zijn natuurfilosofie en verdiep je ook eens in de wetenschappen en in de mijn atoomtheorie.
De mens weet al heel veel en dat gaat steeds maar door.
Dat is de evolutie van de geest.
Citaat:
De werkelijkheid van de geest is subjectief en instabiel.
|
Deze is ook objectief en stabiel.
Anders hadden de wetenschappen geen enkele zin.
Citaat:
Over het recht, de actualiteit, de menselijke geschiedenis en de toekomst bestaan zeven miljard verschillende en zeer onvolledige opvattingen.
|
er is ook eenheid in al die opvattingen.
Citaat:
Er zijn net zoveel werkelijkheden als er mensen en dieren, insecten en microben bestaan en er komen er dagelijks miljarden bij.
|
Er is ook één werkelijkheid die al die vele werkelijkheden omvat.
Citaat:
En het gekke is HC, al die werkelijkheden zijn geschikt voor degene die er mee leven. Ze kennen geen andere werkelijkheid en ze zouden er niet mee kunnen en willen leven. Wees gelukkig met je atoomtheorie maar val anderen daar niet mee lastig, je stoort ze in hun opvatting van de werkelijkheid.
|
Blijkbaar willen ze alleen in hun eigen subjectieve wereldje leven en de objectieve waarheid niet kennen.
Het stoort hen maar dat er iemand is die anders denkt.
Zo menen ze vrij te zijn, maar het zijn eigenlijk dictators.
Helaas.