Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Damien Thiéry - "Geen politiek tijdens de gordel" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159685)

Perzik 31 augustus 2011 14:23

Damien Thiéry - "Geen politiek tijdens de gordel"

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...de-gordel.aspx
Citaat:

Tijdens de doorgang van De Gordel op zondag 4 september is in faciliteitengemeente Linkebeek "elk teken van politieke eis verboden". Dat zegt waarnemend burgemeester Damien Thiéry (FDF). Thiéry vindt dat "deze manifestatie als een sport- of familiale manifestatie wordt beschouwd en niet als een politiek verloop".
Linkebeek stelt dit verbod op politieke manifestaties tijdens de Gordel al enkele jaren in. Voor zover bekend maakt de politie op basis van dit verbod nog nooit pv's op tijdens de Gordel. Organisator Bloso heeft er overigens geen problemen mee en dat is ook deze keer niet het geval. "De organisatoren hebben deze aanbeveling trouwens aanvaard", aldus Thiéry.

De Gordel wordt zondag voor de 31ste keer georganiseerd in de Vlaamse rand rond Brussel. Na de feesteditie vorig jaar staat De Gordel dit jaar in het teken van gezond bewegen. Het volledige Gordel-programma omvat 15 fiets- en wandeltochten met vanzelfsprekend ook dit jaar weer de klassieke fietstocht van 100 kilometer door de Vlaamse rand.

De Gordel had vorig jaar 80.358 deelnemers, het grootste aantal van de afgelopen jaren.

Nyquist 31 augustus 2011 14:43

Dat is een PV die ik heel graag eens zou zien. Wegens ongeoorloofde mening, ofzo.

Het blijft toch niet lukken he, met de democratie.

Xenophon 31 augustus 2011 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 5661786)
Dat is een PV die ik heel graag eens zou zien. Wegens ongeoorloofde mening, ofzo.

Het blijft toch niet lukken he, met de democratie.

Verboden en strafbare meningen zijn in Belgie de normaalste zaak.

Ja, zeggen de idioten dan, dat is vrijemenigsuiting... :rofl:

fox 31 augustus 2011 15:19

Hoe verzuurd kan je eigenlijk zijn als je het al amper kan verkroppen dat er een fiets en wandeltocht georganiseerd wordt door de Vlamingen in de Vlaamse gemeente waar jij per toeval woont.

O ja, verder heeft die mens eigenlijk helemaal niets te zeggen of het moet zijn dat hij zich ondertussen aan de wet houdt en toch burgemeester is.

poekieJ 31 augustus 2011 15:46

Ik stel voor dat iedereen die daar langsrijdt minstens één grote leeuwenvlag vanachter op zijn fiets bindt. Dat kunnen we toch niet zomaar aan ons laten voorbijgaan.:-D

Cynara Cardunculus 31 augustus 2011 15:51

Zou een vlaamse vlag bij een vlaams evenement in de vlaamse rand dan verboden worden?

Boduo 31 augustus 2011 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5661929)
Zou een vlaamse vlag bij een vlaams evenement in de vlaamse rand dan verboden worden?

Thiéry is een kleingeestig, verbitterd manneke.
Laat hem lullen.
Negeren is het beste.

quercus 31 augustus 2011 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5661929)

Ooooo wieee! Parceque ça choque!

Vito 31 augustus 2011 16:09

Of het subtiel is met leeuwenvlaggen te staan zwaaien en cliché slogans te roepen, weet ik niet, maar op wat baseert de burgemeester zich om dit te verbieden?

lollysticky 31 augustus 2011 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5661959)
Of het subtiel is met leeuwenvlaggen te staan zwaaien en cliché slogans te roepen, weet ik niet, maar op wat baseert de burgemeester zich om dit te verbieden?

het franstalige superioriteitsgevoel?

Xenophon 31 augustus 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5661959)

Hij spreekt Frans, dan is het toch normaal dat hij baas is over de Vlaamse boerekes.

Cynara Cardunculus 31 augustus 2011 16:21

Deze zomer bezocht ik Frans Vlaanderen (Le Nord). al die dorpkes hingen BOMVOL met Vlaamse Leeuwen. Zo plezant dat Franse chauvinisme. Hier zou men denken dat de Duitsers terugzijn zeker?

bgf324 31 augustus 2011 16:50

Welke wet verbiedt de mensen van niet aan politiek te doen terwijl men sport?

Xenophon 31 augustus 2011 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5662032)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5661974)
Hij spreekt Frans, dan is het toch normaal dat hij baas is over de Vlaamse boerekes.

Garry 31 augustus 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5661983)
Deze zomer bezocht ik Frans Vlaanderen (Le Nord). al die dorpkes hingen BOMVOL met Vlaamse Leeuwen. Zo plezant dat Franse chauvinisme. Hier zou men denken dat de Duitsers terugzijn zeker?

Dat is waar, ik heb het ook gezien. Maar meer nog, daar beginnen ze volop terug Nederlands te leren. Heb zelfs enkele Nederlandstalige opschriften gezien langs de weg ZONDER Franse vertaling.

Garry 31 augustus 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5662032)

Mogen politiekers dan niet meer aan sport doen? Op de gordel zie je niet anders dan politiekers allerhande. Moeten die eerst uit de politiek stappen voor ze mogen deelnemen?:lol:

Zucht 31 augustus 2011 17:46

Waarschijnlijk bedoelt hij dat zijn FDF-ers deze gezellige familiale manifestatie niet mogen komen verstoren. :lol::lol::lol::drinking:

Salvadorii 31 augustus 2011 17:56

Laat hem vooral doen - hopelijk arresteerd hij ook nog een boel mensen, liefst gezinnen. De zoveelste cadeau aan Vlaams Nationalisten van de onnozele aanschlussers...

Garry 31 augustus 2011 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5662158)
Waarschijnlijk bedoelt hij dat zijn FDF-ers deze gezellige familiale manifestatie niet mogen komen verstoren. :lol::lol::lol::drinking:

Met duimspijkers mag wel, niet met politieke kentekens.

Xenophon 31 augustus 2011 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5662176)
Laat hem vooral doen - hopelijk arresteerd hij ook nog een boel mensen, liefst gezinnen. De zoveelste cadeau aan Vlaams Nationalisten van de onnozele aanschlussers...

Zo werkt dat niet. Vlamingen met een vlag die zullen door de politie aangemaand worden van die weg te steken.

En de slavenmentaliteit Vlaming zal ze wegsteken, want het mag niet van de politie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be