Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vrije meningsuiting stopt waar racisme begint. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15970)

thePiano 11 juni 2004 17:29

De prijs voor de vrijheid is voortdurende waakzaamheid. Deze is ook geboden na de veroordeling van de vzw’s van het Vlaams Blok.

De uitspraak is uitstekend voor de democratie. De rechters zegden ondubbelzinnig dat het Vlaams Blok de waarden die gelden in een democratische vrije en pluralistische samenleving niet naleeft. Het Vlaams Blok spoorde wetens en willens aan tot haat ten aanzien van allochtone bevolkingsgroepen.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar die vrijheid stopt waar racisme begint. Het Vlaams Blok heeft zijn veroordeling te danken aan zijn eigen racistische standpunten.

Het Vlaams Blok heeft in het verleden pogingen ondernomen om de persvrijheid en de vrije meningsuiting van zijn tegenstanders aan banden te leggen. Het Vlaams Blok kan zich dus moeilijk opwerpen als ‘kampioen van de vrije meningsuiting’.

Teken hier de petitie!

Astenblieft mensen 11 juni 2004 17:31

Applaus.
:!:

iPod 11 juni 2004 17:35

Het zou al erg zijn als je al niet meer van iemand zou mogen zeggen dat hij racist is. Het Vlaams Blok wil iedereen zijn mond snoeren maar het zal hen ook deze keer weer niet lukken.

Knuppel 11 juni 2004 17:35

Tssssssssssss Piano.
Je weet toch dat hier teveel Blokkers zitten.
Zou je niet liever je toevlucht nemen tot de internetsites waar je kans maakt dat je méér dan 3% mensen van gedacht kunt laten veranderen?

Mc Mullem 11 juni 2004 17:38

'k geloog dat 'the piano' de nick is van verhofstadt, dus steeds liegen en bedriegen......... :vlaander: :vlaamsbl: :vlaander:

Bob 11 juni 2004 17:39

Piano,

Nog wat stemmen aan het ronselen voor het vb ?

(maar ondertussen heb ik uw onderwerp weeral bovenaan gezet...)

Mc Mullem 11 juni 2004 17:40

idd iPod, haat is geen oplossing, dus laat uw haat tov het vlaams blok varen en wees een held; stem vlaams blok !!!!!

bruut geweld 11 juni 2004 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

De prijs voor de vrijheid is voortdurende waakzaamheid. Deze is ook geboden na de veroordeling van de vzw’s van het Vlaams Blok.

De uitspraak is uitstekend voor de democratie. De rechters zegden ondubbelzinnig dat het Vlaams Blok de waarden die gelden in een democratische vrije en pluralistische samenleving niet naleeft. Het Vlaams Blok spoorde wetens en willens aan tot haat ten aanzien van allochtone bevolkingsgroepen.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Maar die vrijheid stopt waar racisme begint. Het Vlaams Blok heeft zijn veroordeling te danken aan zijn eigen racistische standpunten.

Het Vlaams Blok heeft in het verleden pogingen ondernomen om de persvrijheid en de vrije meningsuiting van zijn tegenstanders aan banden te leggen. Het Vlaams Blok kan zich dus moeilijk opwerpen als ‘kampioen van de vrije meningsuiting’.

Teken hier de petitie!

nice one 8)

Peace 11 juni 2004 17:46

Racisme begint waar teveel vreemdelingen komen die een geheel onaangepast gedrag aan de dag leggen die totaal niet in eenklang te brengen is met de autochtone cultuur.

Het beperking van de meningvrijheid is enkel en alleen een wanhoopsdaad zoals vele dictators dat reeds geprobeert hebben.

Het uiteindelijke resultaat is steeds geweest dat hetgeen ze hebben willen voorkomen dan pas echt is losgebarsten.

Denk daar maar eens over na mijn beste piano.

thePiano 11 juni 2004 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Racisme begint waar teveel vreemdelingen komen die een geheel onaangepast gedrag aan de dag leggen die totaal niet in eenklang te brengen is met de autochtone cultuur.
.

Ha, je keurt racisme dus goed. Dat wou ik even duidelijk van je weten.

thePiano 11 juni 2004 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
'k gelooF dat 'the piano' de nick is van verhofstadt, dus steeds liegen en bedriegen.........

Ik heb Premier Verhofstadt nog nooit piano zien of horen spelen. :roll:

Fietsen al wel :)

Mc Mullem 11 juni 2004 17:59

[quote]Ik heb Premier Verhofstadt nog nooit piano zien of horen spelen.

Fietsen al wel [quote]

juist da was willy claes, dus ook liegen en bedriegen :wink

Knuppel 11 juni 2004 18:01

Citaat:

Ik heb Premier Verhofstadt nog nooit piano zien of horen spelen.

Fietsen al wel
Citaat:

juist da was willy claes, dus ook liegen en bedriegen :wink

:!: :multi: :multi: :!: ROHFL :!: :multi: :multi: :!:

Astenblieft mensen 11 juni 2004 18:27

Citaat:

:multi: :multi: :multi: :multi: :
Wat zijn dat? Vallende smarties? Sorry maar ze werken op mijn lachspieren. Leuk ook dat ze multi heten, maar dit alles geheel en al terzijde.

Antoon 11 juni 2004 18:29

In een andere thread geef je als oorzaak van zoveel Blok-threads de Blok-spammers.

Maar je vergeet dat je zelf geen uur kunt leven zonder een nieuwe Blok-thread te openen.

:?

Astenblieft mensen 11 juni 2004 18:31

Dat komt omdat er ook zoveel zijn...:-) zeg maar eigenlijk zijn er weinig anderen.
en zoals ik al zei en eerlijk verkondigde: dit geheel en al terzijde. Ik meende het, ik moet er om lachen, om de smarties, om niets meer. Nu weer serieus...

dorus 11 juni 2004 18:35

Citaat:

Heb je daar bewijzen van Pi? Of is het weer lulkoek, zoals de meeste van je verhalen.

Geef eens details: plaats, datum etc.

@Asten.
Je kan je écht moeilijk bedwingen hé. Op de ene topic vrede preken, op de andere haat....
Als je er maar voldoende principes op nahoudt, hoef je nooit te denken. Cees Buddingh'
:wink:

Astenblieft mensen 11 juni 2004 18:37

Citaat:

@Asten.
Je kan je écht moeilijk bedwingen hé. Op de ene topic vrede preken, op de andere haat....
Ik doe het dolgraag, lieve Dorus

Peace 11 juni 2004 20:30

Citaat:

Citaat:

.

Wanneer racisme hetzelfde is dan realisme kan ik niet anders dan het goedkeuren.

thePiano 11 juni 2004 20:36

Citaat:

Citaat:

Wanneer racisme hetzelfde is dan realisme kan ik niet anders dan het goedkeuren.

Het kan nog eenvoudiger Peace, zeg mij na: "Ik Peace, ben een racist en ik ben er fier op!"

Probeer het maar eens, na een paar keer oefenen lukt het wel. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be