![]() |
Asielzoeker krijgt meer dan doorsnee gepensioneerde: Normaal?
De gemiddelde pensioen in Belgie krijgt 48 euro per dag. Die met een minimumpensioen slechts 34 euro per dag.
De overheid geeft per asielzoeker, per dag 53 euro uit. 36 euro voor de minderheid die in hotels verblijven. Ik vind dat een belediging voor de mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben, belastingen betaald hebben - ook bijdrages voor hun eigen pensioen, bijgedragen hebben aan de maatschappij en bovendien burger zijn slechter behandeld worden - voor de overheid minder waard zijn - dan asielzoekers, die niets van dat alles gedaan hebben en waarvan bovendien die overgrote meerderheid in feite criminele fraudeurs zijn... hoe is dat billijk, rechtvaardig of eerlijk? Het is een schande. |
dat niet alleen, maar een asielzoeker moet ook worden opgevangen in omstandigheden die voor vele minimum pensioengerechtigden als luxe ontbetaalbaar zijn. Hoeveel mensen hebben standaard chauffage? hoeveel kunnen er hun verwarming niet betalen? Hoeveel gepensioneerden kunnen niet dagelijks een warme maaltijd betalen?
Men heeft het over bedragen per dag, maar van het pensioentje van de gepensioneerde moeten vele mensen ook nog eens hun HUUR betalen! Net zoals zieken die van 1000 euro per maand én 500 euro huur + 250 euro vaste kosten (gas elektriciteit kabel gsm) dus van 50 euro per week moeten rondkomen! Ook al hebben ze afgedragen. En dan moeten die mensen ook nog hun dokterskosten en medicijnen betalen? Ga je verhuizen omdat je ziek bent? nee zeker hé? trouwens, je moet toch zes jaar wachten op een sociale woning, wat doe je dan ondertussen? op straat ziek liggen wezen? Nee hoor, gewoon asiel aanvragen, kost en inwoon voorzien, gratis ziekenzorg en operaties. Ikke nie prek nedderlas, papiere kwait. vwala. |
Citaat:
En niet zo bijster veel tegen te doen. |
Citaat:
2. Minder luxueus bestaan voor die mensen hier. 25 of 30 euro (maw DE HELFT) zou zeker moeten volstaan - als ik door EU-landen kan reizen voor zo 'n budget, kan dat niet zo moeilijk zijn... |
Citaat:
Oh nee, dat gebeurt al, afgezien van het direct euthanaseren van onze oudjes vooralsnog. Indirect gebeurt dat al wel door ze 's winters letterlijk in de kou te laten zitten, door ze te laten bezuinigen op het eten, op medische kosten en ga zo maar door. Ten hemel schreiend is het. |
Citaat:
|
Citaat:
Ne asielcetra moeten goedkoper draaien, en asielverzoeken moeten sneller afgerond worden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hebben nu eenmaal een verdrag getekend, ze zouden kunnen een limiet invoeren dat een land x aantal asielaanvragen kan behandelen volgens hun bevolkingsdichtheid en financiele mogelijkheden. Maar dan waar leg je de lat, en wie mag dan wel en wie niet..
|
Citaat:
|
Citaat:
Als een kwaaie hond je bijt, is dat normaal, da's zijn aard. Maar Als diens baasje zegt dat 't nog jouw fout is ook en jij gaat je vanaf die dag in bochten wringen voor die hond... Da's wat wij hier meemaken. |
Citaat:
NIEMAND DIE ZEGT DAT JE HET GRATIS MOET DOEN ! Maak er dus een LENING van, dit wordt dan een besparing van 2 miljard per jaar (of hoeveel is die begroting) Dit kan dan de eerste compensatie (tot 15miljard) zijn voor BHV. Daar kan ik mee leven. |
Citaat:
Ga verder naar start en ontvang ........ |
Citaat:
Kijk, de Vlaming gedraagt zich als onnozelaar, dus wordt hij behandeld als onnozelaar. |
Citaat:
Ik kan U een lidkaart verkopen als je wil. :-D |
Citaat:
Juist , doch het VB zegt dat al jaren. Het is daarom dat ik er blijf voor stemmen. Er zal een keuze moeten gemaakt worden. Ofwel heeft onze familie het goed (die bijgedragen heeft) , ofwel de (illegale) allochtoon (die niet bijgedragen heeft). |
Citaat:
Mja, allemaal makkelijk gezegd. Een vriend van me heeft dat eens geprobeerd om effectief uit te testen of dit systeem hier werkt. En hij kreeg nada, nougatbollen! Dus het is niet zomaar even aanmelden aan een bureautje en hup cash geld gaan incasseren. |
Ik snap totaal niet hoe het komt dat mensen op zo'n onrechtvaardig en degoutant idee kunnen komen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be