![]() |
Splitsing Vlaanderen en Wallonie, wat houdt het tegen?
Ik woon als Nederlander al jaren in Belgie. Ik ben aardig geintegreerd, woon er heerlijk, mijn kindjes spreken platter Lommels dan de Lommelaren zelf. :lol:
Ik ben aardig geintegreerd, maar kan deze soap toch nog steeds redelijk neutraal van de zijlijn bekijken. Toch vraag ik mij nog steeds af wat de splitsing van Wallonie en Vlaanderen tegenhoudt. Het is als uitgehuwelijkt zijn: Je bent eigenlijk getrouwd met iemand die je niet wilt. In mijn opzicht zijn Wallonie en Vlaanderen zijn 2 vreemden voor elkaar. Ik ben ook niet iemand die zegt dat Vlaanderen bij Nederland moet. Vlaanderen redt het prima alleen als welvarend en beschaafd land. Maar ik zeg wel dat het 5 voor 12 is. Tijd voor een scheiding. Eens of niet? En ik ben ook erg benieuwd naar de tegenargumenten. |
Citaat:
We moeten B. laten vallen |
Brussel houdt het tegen.
We moeten dat gewest afschaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...omdat anders een scheiding dreigt... |
Citaat:
|
het Vlaanderen-bij-Nederland-perpectief houd het tegen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het zo zit... trek uw (Marshall)plan :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
In dat geval... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat u weet en voelt wat Belg zijn betekent. Dit is geen aanval want hoe zou u immers kunnen weten wat het is om Belg te zijn als Hollander in België. De volgende generatie verBelgde Hollanders zullen wellicht anders praten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is uw punt ? |
de puntje-bij-paaltje-Vlaming houd het tegen
(de andere gaan voor het theater) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be