Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Prostitutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159836)

Effect 3 september 2011 16:54

Prostitutie

1) volledige legalisering en regularisering
2) verplichte tweewekelijkse soa-tests voor prostituees, liefst ook voor klanten
3) zeer zware respressie van pimping. Prostituees dienen voor zichzelf te werken
3.b) volwaardig statuut, met opbouw van sociale zekerheid, pensioen etc
3.c) eveneens statuut en certificaat voor bodyguards. Zwaar gereglementeerd en gecontroleerd uiteraard, zij mogen niet de gelegaliseerde pooier worden.
4) aanpakken van mensenhandel. Volgens mij het makkelijkst wanneer een prostituee ten allen tijde haar paspoort moet kunnen voorleggen zonder derden te raadplegen.
4.b) misschien zelfs best dat enkel belgen zich hier mogen prostitueren. Misschien een te harde maatregel.
5) onderhoud van prostitutiezones. Deze dienen proper en aangenaam te zijn. Ook prostituees hebben het recht in menswaardige omstandigheden te werken. Hetzelfde geldt voor bordelen, peeskamers en clubs die perfect hygiënisch in orde horen te zijn.
6) gratis en vrijwillige consultancy met psychologen en ervaringsdeskundigen

Prostituees hebben een zeer belangrijke maatschappelijke functie. Hun beroep is zeer zwaar, zowel fysiek als mentaal. In mijn ogen verdienen zijn onwaarschijnlijk veel respect. De wetgevende macht, onder invloed van de verwerpelijke judeo-christelijke traditie, ziet dit anders.

Discuss.

eno2 3 september 2011 17:39

Hoerenlopen strafbaar maken. Zoals in Zweden.
De consumptiekant dichtknijpen lijkt me hier het beste.

Effect 3 september 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667852)

Er zal altijd geconsummeerd worden. Als het niet bij prostituees is, dan is het bij uw dochter. Spijtig genoeg kunnen niet alle eenzame mannen hun lusten bedwingen op lange termijn. Wanneer hier frustratie aan te pas komt dan komen er slachtoffers van. Zoals ik in mijn startpost zei, prostituees vervullen een zeer belangrijke maatschappelijke functie.

Zucht 3 september 2011 17:55

Citaat:

Het probleem is de uitbuiting en mensenhandel. Niet de prostitutie.
Jouw maatregel is zoals auto's verbieden om mobiel bellen achter het stuur tegen te gaan.

Albrecht 3 september 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 5667810)
1) volledige legalisering en regularisering

Waarom?

Citaat:

Prostituees hebben een zeer belangrijke maatschappelijke functie. Hun beroep is zeer zwaar, zowel fysiek als mentaal. In mijn ogen verdienen zijn onwaarschijnlijk veel respect.

En die functie is?

Citaat:

De wetgevende macht, onder invloed van de verwerpelijke judeo-christelijke traditie, ziet dit anders..

Serieus? Is jouw haat tegen het christendom zo groot dat je samenzweringen gaat zien?

eno2 3 september 2011 18:08

Persoonlijke aanvallen tegen mijn dochter als hoer worden gerapporteerd per R.D.

eno2 3 september 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5667865)
Het probleem is de uitbuiting en mensenhandel. Niet de prostitutie.
Jouw maatregel is zoals auto's verbieden om mobiel bellen achter het stuur tegen te gaan.

Wie mobiel wil bellen achter het stuur krijgt een boete. Auto's worden niet verboden.Wie betaalt voor sex krijgt een boete. Prostitutie wordt niet verboden.

hET IS mijn maatregel niet, het is een Zweedse maatregel. Heel verstandig om de vraag af te knijpen

als consumptie van betaalde sex ongewenst geacht wordt door de maatschappij.

Xenophon 3 september 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667885)
Persoonlijke aanvallen tegen mijn dochter als hoer worden gerapporteerd per R.D.

Hoeveel maal per dag druk je zo op dat knopje eno2?

eno2 3 september 2011 18:17

Citaat:

En die functie is?
Mensen die geen gratis sex kunnen krijgen, betaalde sex te verschaffen, plus mensen die het voor de kick doen.

Henri1 3 september 2011 18:17

Citaat:

Voila, vlaamsnationalisten gaan weer dingen verbieden en strafbaar maken.
Repressie dus......

Henri1 3 september 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667885)

U moet die post aandachtig lezen, er staat nergens hetgeen u beweert.

eno2 3 september 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5667909)
U moet die post aandachtig lezen, er staat nergens hetgeen u beweert.

Ik wil mijn dochter niet in zoveel woorden geassocieerd zien met prostitutie, dat is grof en beledigend discours, naar goeie oude gewoonte van draadopener.

Nog goed dat ie niet met verkrachting voor de pinnen kwam.

Misschien was het dat wat hij insinueerde, Henri? Wat denk je?

eno2 3 september 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5667906)
Voila, vlaamsnationalisten gaan weer dingen verbieden en strafbaar maken.
Repressie dus......

:rofl:

Vanzelfsprekend dat unionisten voorstanders zijn van het prostitutueren van Vrij Vlaanderen voor de Belgische staat.

praha 3 september 2011 18:26

Citaat:

Het 'waarom' ontbreekt weeral.

maddox 3 september 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667911)
Ik wil mijn dochter niet in zoveel woorden geassocieerd zien met prostitutie, dat is grof en beledigend discours, naar goeie oude gewoonte van draadopener.

Nog goed dat ie niet met verkrachting voor de pinnen kwam.

Misschien was het dat wat hij insinueerde, Henri? Wat denk je?

Ik kan het anders interpreteren. Dat de verwijzing naar uw dochter eerder op haar menselijkheid slaat, en dat ze wel van bil zal gaan.
Of is deze jongedame opgevoed als een nonneke, en zal ze haar maagdelijkheid houden tot Jezus ter aarde neerdaald?

Of ja, de topicstarter zou met alle dochters in kunnen zitten, en waarschuwen, indien prostitueebezoekers die uitlaatklep niet meer hebben, ze andere sex-speeltjes gaan zoeken, in effect onvrijwilligers.

eno2 3 september 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5667925)
Het 'waarom' ontbreekt weeral.

Om de prostitutie tegen te gaan, als die door de maatschappij ongewenst geacht wordt, zie eerdere posting. Leest ge de draad wel?

maddox 3 september 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667928)
Om de prostitutie tegen te gaan, als die door de maatschappij ongewenst geacht wordt, zie eerdere posting. Leest ge de draad wel?

Ik geloof dat een belangrijk deel van de maatschappij eerder problemen heeft met de misstanden binnen deze beroepstak , die al bestond sinds Ugh de holbewoner een mastodonthammetje inruilde voor een wip bij hete Ola.

Gut ja, ik zou religie erbij kunnen trekken, geen enkele van de Abrahamistische religies kan met zelfstandige vrouwen om.

eno2 3 september 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5667926)
Ik kan het anders interpreteren. Dat de verwijzing naar uw dochter eerder op haar menselijkheid slaat, en dat ze wel van bil zal gaan.
Of is deze jongedame opgevoed als een nonneke, en zal ze haar maagdelijkheid houden tot Jezus ter aarde neerdaald?

Of ja, de topicstarter zou met alle dochters in kunnen zitten, en waarschuwen, indien prostitueebezoekers die uitlaatklep niet meer hebben, ze andere sex-speeltjes gaan zoeken, in effect onvrijwilligers.

Mijn dochter hoeft helemaal niet ter sprake gebracht te worden, dat is persoonlijk en dus ook een R.D.

In deze context is het bovendien grof en beledigend.

Als de draadopener zijn lusten niet kan bedwingen en mijn dochter verkrACHT al of niet onder invloed van drugs, dan GA ik het R.D. niet meer gebruiken, dat beloof ik jullie

praha 3 september 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5667900)
Wie mobiel wil bellen achter het stuur krijgt een boete. Auto's worden niet verboden.Wie betaalt voor sex krijgt een boete. Prostitutie wordt niet verboden.

hET IS mijn maatregel niet, het is een Zweedse maatregel. Heel verstandig om de vraag af te knijpen

als consumptie van betaalde sex ongewenst geacht wordt door de maatschappij.

Nog steeds ontbreekt het 'waarom' .
Bovendien _ op misschien de efficiëntie _ zie ik begot niet in waarom de klant wel beboet zou worden en die prostitué niet als betalen voor seks het strafbaar feit moet voorstellen.

Nr.10 3 september 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5667931)
Ik geloof dat een belangrijk deel van de maatschappij eerder problemen heeft met de misstanden binnen deze beroepstak , die al bestond sinds Ugh de holbewoner een mastodonthammetje inruilde voor een wip bij hete Ola.

Inderdaad. Haat omdat ze in de spiegel aan het kijken zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be