Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wanneer gaat de staatszender eens beseffen dat hun propaganda niet meer werkt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159872)

looneytoon1975 4 september 2011 20:29

Wanneer gaat de staatszender eens beseffen dat hun propaganda niet meer werkt?

In deze tijd van facebook en twitter meent men op onze "staatszender" nog altijd dat men via deze goedkope propaganda "http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/110904_Dewever" mensen kan meesleuren in ondemocratische demonenbashing.

Ik stel me in deze 2 groepen voor...

1:) De domme, blinde infantiele belg, die maar blijft slikken, en z'n kl**ten van z'n lijf blijft werken om meegesleurd te worden in een bodemloze put...

2:) De moderne belg, die EINDELIJK eens inziet dat palliatieve zorgen geen enkele baat meer hebben, en de bodemloze put eindelijk eens willen betonneren (ja, ik zie inderdaad de ironie van dit laatste woord in) en hun zuur verdiende werkuren efficiënt en correct willen besteed zien...

goe bezig... "neutrale" staatszender... democratie ONWAARDIG!!!!!!

Salvadorii 4 september 2011 20:30

Ze zullen het beseffen in 2014...

Txiki 4 september 2011 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5669990)
In deze tijd van facebook en twitter meent men op onze "staatszender" nog altijd dat men via deze goedkope propaganda "http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/110904_Dewever" mensen kan meesleuren in ondemocratische demonenbashing.

Ik stel me in deze 2 groepen voor...

1:) De domme, blinde infantiele belg, die maar blijft slikken, en z'n kl**ten van z'n lijf blijft werken om meegesleurd te worden in een bodemloze put...

2:) De moderne belg, die EINDELIJK eens inziet dat palliatieve zorgen geen enkele baat meer hebben, en de bodemloze put eindelijk eens willen betonneren (ja, ik zie inderdaad de ironie van dit laatste woord in) en hun zuur verdiende werkuren efficiënt en correct willen besteed zien...

goe bezig... "neutrale" staatszender... democratie ONWAARDIG!!!!!!

Belgen bestaan niet. Ge zit dus goed fout met uw 2 groepen.

looneytoon1975 4 september 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5669997)

Ge hebt een punt... maar willes of niet, ze zijn er nog wel degelijk :-(

Txiki 4 september 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 5670002)
Ge hebt een punt... maar willes of niet, ze zijn er nog wel degelijk :-(

Iets dat niet bestaat, kan er niet wel degelijk zijn.

Specksnyder 4 september 2011 20:50

Wat is er eigenlijk mis met dat artikel?

Bokkenreyder 4 september 2011 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5670035)
Iets dat niet bestaat, kan er niet wel degelijk zijn.

Belg ben je op papier (identiteitskaart), Vlaming ben je in je hart! :evil:

LcGrs 4 september 2011 20:51

Ik snap niet echt waar er een probleem is. Dit zelfde bericht staat ook in een vijftal kranten (en nieuwswebsites) te lezen. Of zijn al die kranten plots gedegradeerd tot "rioolgazetten"?

Txiki 4 september 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs (Bericht 5670049)
Ik snap niet echt waar er een probleem is. Dit zelfde bericht staat ook in een vijftal kranten (en nieuwswebsites) te lezen. Of zijn al die kranten plots gedegradeerd tot "rioolgazetten"?

Dat zijn die kranten ook wel degelijk. Maar niet sinds vandaag.

Er is niks mis met dat artikel.

Txiki 4 september 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5670046)
Belg ben je op papier (identiteitskaart), Vlaming ben je in je hart! :evil:

So? Voor mij is dat evenveel waard als "Europeaan". Ik ben Vlaming, punt. Dat er voor de rest op al die papierkes staat wat er wil.

Bokkenreyder 4 september 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5670058)
So? Voor mij is dat evenveel waard als "Europeaan". Ik ben Vlaming, punt. Dat er voor de rest op al die papierkes staat wat er wil.

Dat wil ik juist zeggen: dat papier is niks! Dat hart daarentegen! Me niet verkeerd begrijpen, hé! :evil:

Bokkenreyder 4 september 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5670051)
Dat zijn die kranten ook wel degelijk. Maar niet sinds vandaag.

Er is niks mis met dat artikel.

Er is inderdaad niks mis mee! BDW zegt wat een groot deel van Vlaanderen denkt! :evil:

stuyckp 4 september 2011 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5669997)

Dat is je reinste zever. Elke inwoner van Belgie met een Belgisch paspoort is een Belg. Sommigen kunnen dit jammer vinden en liever Vlaming op hun paspoort hebben staan maar voorlopig is dat nog niet het geval en zal het met een stickerke op uw auto moeten blijven.
Belgen bestaan dus. Punt uit.
Sterker nog je bent er begot eentje.

Txiki 4 september 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5670074)
Dat is je reinste zever. Elke inwoner van Belgie met een Belgisch paspoort is een Belg. Sommigen kunnen dit jammer vinden en liever Vlaming op hun paspoort hebben staan maar voorlopig is dat nog niet het geval en zal het met een stickerke op uw auto moeten blijven.

En dat uit de mond van een N-VA'er... Ze zijn toch niet meer wat ze geweest zijn, die "Vlaamse independentisten en nationalisten". We zitten precies terug in de 18de eeuw. :|

Salvadorii 4 september 2011 21:05

Citaat:

Maar nee. Ik ben geen Belg - ik ben een Vlaming met een Belgisch paspoort.

Belg dat is de naam die een Vlaamse huisneger zich graag toeeigent

Bokkenreyder 4 september 2011 21:06

Citaat:

HOLAPOLAA! Ik ben geen Belg! Men verplicht me Belg te zijn, Maar in mijn hart bestaat het Belg-zijn niet! :evil:

fonne 4 september 2011 21:20

Citaat:

Neem een appel, schrijf er met potlood "PEER" op en proef er dan eens van. Is het een peer geworden?

stuyckp 4 september 2011 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5670078)
En dat uit de mond van een N-VA'er... Ze zijn toch niet meer wat ze geweest zijn, die "Vlaamse independentisten en nationalisten". We zitten precies terug in de 18de eeuw. :|

Ik heb ook veel liever meer autonomie voor Vlaanderen en voel mezelf ook meer Vlaming dan Belg. Maar tot nader order staat dat op mijn paspoort dus het valt niet te ontkennen voor niemand van ons.
Belgie is vandaag nog steeds de realiteit.
Maar wat nu is kan natuurlijk veranderen in de toekomst al weet ik niet wanneer. Of als we naar een confederaal systeem gaan gaat het Belgische misschien blijven maar veel dunner zijn.

stuyckp 4 september 2011 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5670108)
Neem een appel, schrijf er met potlood "PEER" op en proef er dan eens van. Is het een peer geworden?

neen het smaakt naar potlood, bah het is een potlood geworden.
Ik begrijp heus wel wat jullie bedoelen maar ik denk dat jullie ook goed genoeg beseffen wat ik bedoel. Voorlopig is Belgie er nog en hoelang het nog gaat blijven bestaan is koffiedik kijken. Zelfs als de onderhandelingen van Di Rupo mislukken zie ik Belgie nog niet direct barsten.

stuyckp 4 september 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5670082)
HOLAPOLAA! Ik ben geen Belg! Men verplicht me Belg te zijn, Maar in mijn hart bestaat het Belg-zijn niet! :evil:

Ik zeg hetzelfde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be