![]() |
Verdedig eens België / Vlaanderen ! (ernstige reacties)
Het wordt allemaal wat eentonig, we kennen onderhand elkaars argumenten al.
Maar wat zou het geven indien de Vlaams-nationalisten eens een verenigd België zouden verdedigen en, omgekeerd, Belgischgezinden een onafhankelijk Vlaanderen? Ernstig topic, dus gelieve u te onthouden van flauwe opmerkingen, beledigingen, sarcasme enz. Wie durft?;-) |
Citaat:
Per slot van rekening zijn de belgicisten een marginaal groepje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
allé Bwarrior, gij moogt beginnen.
Ik zal de Belgischgezinde spelen voor een onafhankelijker Vlaanderen :) |
Citaat:
|
ok.
De Belgische staat is na een opeenvolging van politieke compromissen een kluwen waar een kat haar jongen niet terugvindt. De kost om België te laten voortbestaan is enorm en elk nieuw compromis legt al de kiemen van nog scherpere communautaire conflicten. De facto zijn Vlaanderen en Wallonië al onafhankelijke staten, zij het dan nog verbonden door een permanente politieke gijzeling, chantage en wederzijdse verwijten. Het is volkomen absurd om het Belgisch niveau verder te laten bestaan, wanneer er al een Europees niveau bestaat. Overigens is het federale niveau de enige bestuurslaag waar permanente inefficiëntie en onbestuurbaarheid troef is. Als de Vlamingen liever een rechts beleid voeren, laat ze dan doen, idem met een linkse politiek in Wallonië. Onafhankelijkheid kan zelfs banden aanhalen, omdat er dan sprake is van vrijwillige wederzijdse samenwerking i.p.v. een frustrerend keurslijf. |
Één staat, één taal, I guess?
|
Citaat:
|
OK, goede analyse BWarrior.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@ Jan, Gemuilkorfde, VL Lente: bedoeling van deze draad is niét om uw eigen mening te verdedigen of bevestigd te zien, wel integendeel.
|
Allez, enkele argumenten/specifieke gevallen pro-België dan :
* Ik heb nu eens jaren alle koekendozen met het koningshuis erop gespaard. Vertel mij niet dat dit nutteloos gaat worden. * Ik krijg die kinderliedjes waarme we 'liefde voor' België zijn ingeprent niet uit mijn hoofdje. * Iek wiel konink worden en wiel dus dat mijn pappa nok een tijdje op de troon zit. * Ik steek graag mijn zuurverdiende centen in bodemloze putten. Als ik het niet meer aan de maffia in Wallonië mag storten, waar vind ik dan een even corrupte misdaadorganisatie ? * Ik houd niet van negers. Daarom ga ik er prat op dat Leopold II duizenden kinderhandjes liet afhakken. Er moeten ongetwijfeld nog heel wat positieve kantjes aan België zijn, maar ik kan er niet direct opkomen. |
@De gemuilkorfde: niet vergeten ; je gaat ook moeten stoppen met je Belgische postzegel verzameling!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij is het duidelijk geworden na tal van discussies dat er gewoon geen goede pro-België argumenten komen van uw kamp. Dan zou ik toch wel heel dom moeten zijn om die zelf aan te reiken ? Omgekeerd houden de argumenten anti-België of pro-Vlaanderen veel meer steek. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be