![]() |
brussel meest vervuilde stad: tijd voor een city taks ?
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...n-Europa.dhtml
brussel bij de meest vervuilde steden van europa, dankzij onze dieselkes en uiteraard een paar autostrades door brussel en onze belgen die dromen van allemaal met de auto naar hun werk te gaan dankzij de aftrekbaarheid van hun auto. maar kom laten we nu eens dromen: gewoon een goeie brussel city taks, op vlaamse grond (op de ring) stel dat we doen zoals London: elektrisch of hybrid mag gratis binnen, en derest betaalt een city taks van 10euro. 300.000 pendelaars die elke dag 10euro betalen x 200 dagen = 600Miljoen euro goed voor de financiering van brussel op te lossen, en de mobiliteit te vergroenen. |
We gaan terug naar de middeleeuwen, waar je tax moet betalen om de stad binnen te mogen.
|
Citaat:
ofwel ga je terug in brussel gaan wonen, en wordt de stad terug witter. Ofwel ga je elektrisch rijden en ontduik je uw belastingen. Dus beide opties zijn alternatieven die uw gedrag kunnen aanpassen. In het geval dat je in brussel gaat wonen, begin je daar terug belastingen te betalen, dus Brussel vaart er inderdaad beter bij. Maar kom, bekrompen ambtenaren kunnen zich niet voorstellen dat ze belastingen gaan betalen op hun privilege. Zij moeten gratis treinen, met bedrijfswagen naar brussel rijden, gratis de stad de meest vervuilde stad van europa maken, gratis smog produceren, gratis de stad onleefbaar maken, gratis met een SUV aan 120km/u door de tunnels krossen, gratis parking hebben onder het bedrijf, etc... |
Goede zaak.
Een kennis van mij gaat met de auto naar het werk, terwijl die op 5 minuten te voet van 't centraal station werkt... En hij woont op amper een kilometertje van het station vanwaar hij thuis vertrekt. Dat kan hij goed te voet of met de fiets doen, of eventueel zijn auto daar parkeren. Hij zou er al gauw 2 meter file mee oplossen, en een hele hoop uitstoot, en financieel zou hij er ook beter bij varen. Enfin hij doet het niet... egoïstische als hij is. |
Joepie, een nog krappere arbeidsmarkt in Brussel.
|
Citaat:
Voor de rest: is er plaats vrijgekomen op de pendeltreinen naar Brussel. Ik word pisnijdig als ik destijds met een eersteklasabonnement toch mocht rechtstaan ... (en weet ge hoeveel procent in capaciteit het openbaar vervoer moet uitbreiden, om één procent minder autoverkeer op te vangen ?) |
Nog een alternatief: thuiswerken! Uiteraard is dit niet mogelijk voor alle jobs, maar het is een optie die nog te weinig wordt benut.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pro.
|
Citaat:
|
Dat betalen voor vervuiling wil dat zeggen dat er dan met dat geld de vervuiling wordt opgeruimd waarvoor je dus betaald?
Of wil dat zeggen "oké ik betaal dus mijn vuil mag hier liggen" Dat allemaal in de veronderstelling dat er dus werkelijk iets vuil van uwe wagen valt natuurlijk. Die luchtvervuiling dat waait weg en dampt uit, dus dat kan het niet zijn. Trouwens mijn gedacht betaal je daar al wat voor via uwe rijtaks. Uw BIV en dergelijke verdere malafide onzin allemaal. Geldig voor gans het grondgebied. Ik weet niet of steden ook onder grondgebied vallen of dat die een souvereine staat in een staat is, het ergste laat zich vermoeden soms. |
Citaat:
|
Rot op met die taksen.
|
Citaat:
Plaats die de wagen inpakt op de weg? Zijn de wegen niet gemaakt om ingepakt te worden door de wagens? Anders zie ik er het nut ook niet van in. File"s, jawel door alle wagens door dezelfde lus te laten rijden krijg je files. Dat is waar, maar voor alle duidelijkheid het zijn opzettelijke gecreëerde file"s om nadien te kunnen zeggen "kijk eens naar al die files". En om uiteraard taks te kunnen heffen. Het zijn vossen daar in die stadhuizen. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens als alle Vlamingen het nog moesten vertikken om in BXL te gaan werken, had je geen file en zat je hopeloos in de shit, met de nadruk op shit. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be