Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nen idioot van groen!: De Gravensteengroep misleidt de vlaming (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159964)

matthias999 7 september 2011 12:12

Nen idioot van groen!: De Gravensteengroep misleidt de vlaming

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...-Vlaming.dhtml

Citaat:

Wat de Gravensteengroep bij monde van woordvoerders professor Vermeersch (DM 2/9) en Jean-Pierre Rondas (DM 6/9) de jongste dagen uit de pen laat vloeien, is zuivere demagogie. Eerst kwamen ze met de spectaculair ogende maar foute bewering op de proppen dat de nota-Di Rupo slechts één Franstalige toegeving bevat tegenover maar liefst 23 Vlaamse. Gisteren deed Jean-Pierre Rondas er in deze krant nog een schep bovenop met een hysterische scheldtirade waarin hij de vier Nederlandstalige partijen die mee onderhandelen herleidt tot slippendragers van de Franstaligen. Hiermee willen beide heren de slaagkansen van de onderhandelingen ondermijnen en doen ze dus exact het tegenovergestelde van wat ze beloven: opkomen voor het belang van de Vlaming. Dat doe je immers niet door die Vlaming te misleiden.
En maar ontkennen, zielige gatlikkers van die van het zuiden zijn het.

Txiki 7 september 2011 12:14

Wie is Stefaan Van Hecke, misschien? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

patrickve 7 september 2011 12:15

Merk op dat in die tekst, de beste man uitgaat van een foute premisse: "het belang van de Vlaming" gelijk stellen met "het slagen van de onderhandelingen".
Vanaf daar is de rest natuurlijk verkeerd.

De Brabander 7 september 2011 12:19

Flaminganten zijn bedriegers eerste klas. Als je ziet waar België nu staat tegen 50 jaar geleden, verdienen ze verbannen te worden !

SDG 7 september 2011 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5674212)
Wie is Stefaan Van Hecke, misschien? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Die was destijds lijsttrekker voor de Kamer in Oost-Vlaanderen, als ik me goed herinner.

matthias999 7 september 2011 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5674225)
Franstaligen zijn bedriegers eerste klas. Als je ziet waar België nu staat tegen 50 jaar geleden, verdienen ze verbannen te worden !

Heb het even gecorrigeerd;-)

Shadowke 7 september 2011 12:23

Citaat:

Flaminganten zijn bedriegers eerste klas. Als je ziet waar België nu staat tegen 50 jaar geleden, verdienen ze verbannen te worden !

wie wilde België federaliseren in zijn huidige vorm? alvast niet de Vlamingen, maar de Franstaligen omdat ze geen état Belgo-Flamand wilden.

Boa 7 september 2011 12:23

Ecolo Néerlandais gaat voor de minister postjes en staatssecretaris postjes.

Misschien wordt Wouter Van Besien zelfs staatsman der staatsmannen. Redder des vaderlands.

Txiki 7 september 2011 12:25

Citaat:

Ik heb een aantal suggesties: opsluiten in de beestenkooien van de zoo van Antwerpen, inleggen van treinen naar Frankrijk of allemaal verzamelen in Breendonk.

Txiki 7 september 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5674227)
Die was destijds lijsttrekker voor de Kamer in Oost-Vlaanderen, als ik me goed herinner.

Hoeveel procent behaalde Groen! ook weer? 8-)

patrickve 7 september 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5674239)
Ik heb een aantal suggesties: opsluiten in de beestenkooien van de zoo van Antwerpen, inleggen van treinen naar Frankrijk of allemaal verzamelen in Breendonk.

Nee, allemaal op een boot en tot zinken brengen in de Atlantische oceaan, was het toch ?

freelancer 7 september 2011 12:26

Citaat:

Niet belachelijk doen, hé Brabander...8O

Er moet toch iets zijn dat normaal functioneert... Stel U eens een beetje positief in en probeer het te vinden...

patrickve 7 september 2011 12:27

Citaat:

Ik begrijp je zin niet. Bedoel je dat Belgie er nu veel beter, of veel slechter aan toe is ?

Txiki 7 september 2011 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5674246)
Nee, allemaal op een boot en tot zinken brengen in de Atlantische oceaan, was het toch ?

Dat was een suggestie, ja. Maar daar hebben ze geen praktijkervaring mee, he.

Bokkenreyder 7 september 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5674251)
Dat was een suggestie, ja. Maar daar hebben ze geen praktijkervaring mee, he.

Nee, ze hebben immers hun corridor naar de zee nog niet!!!! :twisted::roll::roll::evil:

Frans Oghtendlicht 7 september 2011 12:50

Citaat:

Ja ja, tis dat belgo-nazionalisten ons zoveel goed gedaan hebben zeker.

eno2 7 september 2011 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5674239)

Ik verban mezelf liever naar een paradijslijk eiland, moet ik al die unionisten-koppen van mijn partij (Groen!) niet meer zien.

Amon_Re 7 september 2011 13:15

Citaat:

We willen niet liever dan uit België gesmeten te worden, we pakken wel onze grond mee 8-)

eno2 7 september 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Raven (Bericht 5674307)
Ja ja, tis dat belgo-nazionalisten ons zoveel goed gedaan hebben zeker.

:lol:

A ja, da's waar, ze willen dat heel België groen wordt, en niet alleen dat reservaatje van een vierkante kilometer, waar ik tien jaar de Pallieter uitgehangen heb, trespassing om de urbanisatie van al het overige te ontlopen in Vlaanderen.

:cheer:

eno2 7 september 2011 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5674343)
We willen niet liever dan uit België gesmeten te worden, we pakken wel onze grond mee 8-)

:cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be