![]() |
Hoe "groen" is Ecolo?
Ecolo-voorzitter Jean-Michel Javaux heeft gisteren in alle talen ontkend wat hij volgens de klokkenluiderswebsite Wikileaks in een gesprek met de Amerikaanse ambassadeur zou hebben verteld.
Volgens het verslag van die ambassadeur zou Javaux hebben verteld dat Ecolo ‘de belangrijkste groene partij van Europa' is en ‘waarschijnlijk de grootste groene partij ter wereld'. De ambassadeur noteerde ook dat bedrijven als Umicore en RTL zijn partij financierden. Javaux stelde tijdens hetzelfde gesprek dat de sluiting van de kerncentrales ‘met 5 �* 10 jaar' uitgesteld zou worden. Volgens Javaux gaat het om interpretatiefouten. ‘Over die kerncentrales: Ik verdedig al jaren dezelfde lijn, ik ga niet van mening veranderen omdat ik voor een Amerikaanse ambassadeur zit.' Bron: Nieuwsblad Eerst en vooral vraag ik me toch af of je jezelf "groen" mag noemen als een van je grootste geldschieters een chemie reus is en je de sluiting van de kerncentrales met 5 a 10 jaar wil uitstellen. Hoewel het volgens het partij programma zo snel mogelijk moet, mss heeft meneer Javeaux met behulp van zijn dichte vriend en ex-Electrabel CEO Jean-Pierre Hansen (tegenwoordig bestuurder bij KBC) een mooi aandelen paket weten te bemachtigen. En dan zijn uitspraak over de grote van de partij (een leugen meer of minder dat zijn we van de groen al gewoon), maar feit is dat ze integenstelling tot groen! meer electoraal succes kennen maar dat is niet moeilijk te verklaren als je een media concern als partner hebt. mss moet Besien ne keer aankloppen bij zijn rode vrienden van de VRT :-D En over de geloofwaardigheid hecht ik toch wel belang aangezien ze op wiki leaks zijn gekomen, die hebben in het verleden al bewezen dat ze koppen doen rollen. Maar zeg nu zelf wie geloof je meer de Amerikaanse ambassadeur en medewerker van hem of Jean Michel Javeux :lol: Zo zie je maar dat het gegeven woord van waal geen enkele betekenis heeft. Wat vinden jullie ervan? |
Dat , als die kwispel het openhouden van de kerncentrales wel goedkeurt, dat ie een slimme groene is.
En voor de rest, is't een standaard belgische politicus. Eigen zakken eerst, met de opinie meedraaien en voor de rest , zolang het niet hard werken is. |
Het voornaamste wat ik doorgaans hoor van Ecolo is dat ze resoluties steunen voor het verkrijgen van nazi-corridors...
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=159956 |
Dubbele draad, wordt gesloten.
Verdere discussie op http://forum.politics.be/showthread.php?t=159956 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be