![]() |
Splitsing Halle En Vilvoorde
De flaminganten spreken voortdurend over de splitsing van BHV, dat wil zeggen het kies- en zelfs gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Brussel enerzijds en Halle-Vilvoorde anderzijds zouden niets met elkaar te maken hebben. Als dat zo is, wat hebben dan Halle en Vilvoorde met elkaar gemeen? Die steden zijn immers elkaars tegenpolen: Vilvoorde ligt ten noord-oosten van Brussel en Halle ten zuid-westen. Moeten Halle en Vilvoorde dan niet onverwijld gesplitst worden?! Hoe kunnen die mensen nog één dag langer samen in hetzelfde kies- en gerechtelijk arrondissement leven? Dat vraag ik mij nu eens serieus af. Vindt u dit ook ongehoord of niet? Of kan de hele problematiek voor u de pot op? Vandaar deze ernstige poll.
|
Citaat:
Ze mogen van mij in een ander gerechtelijk arrondissement liggen, zolang ze beiden onder de bevoegdheid van Vlaamse -en dus geen Brusselse- rechtbanken vallen, aangezien beide ook onder de bevoegdheid van de Vlaamse regering vallen. Ik denk dat u de kwestie BHV gewoon niet heel goed begrepen heeft. |
Het arbitragehof heeft nooit gezegd dat kieskringen geen gewest- of taalgrenzen mogen overschrijden. Waar hebt u zoiets gelezen? Blijkbaar weet u er alles van, dus citeer mij de relevante passage.
En bij mijn weten ging het arrest van het arbitragehof niet over het gerechtelijk arrondissement, maar alleen over het kiesarrondissement voor de KAMER. U mag mij altijd het tegendeel bewijzen natuurlijk. |
Citaat:
Prof. Matthias Storme, de jurist die ook de betreffende procedure voor het GH heeft gevoerd, heeft daar uitgebreid tekst en uitleg over verschaft op zijn site: http://vlaamseconservatieven.blogspo...en-waarom.html Citaat:
Voor wat betreft de Senaat en Europese verkiezingen, als u helemaal tot op het einde van de tekst van Matthias Storme bent geraakt is dat punt ook al opgehelderd. Als de situatie dezelfde is, is ook de grondwettelijkheid hetzelfde. |
![]() |
Ik vind overigens wel dat, na de splitsing van BHV, de gemeentes Tervuren en eventueel Huldenberg bij Halle-Vilvoorde mogen worden gevoegd.
|
Omdat ze deel uitmaken van de Brusselse rand? Waarom mag onze tweetalige hoofdstad en hoofdstad van wat jullie clubje Vlaanderen noemt, niet uitgebreid worden? Ik ken geen enkel volk ter wereld dat schrik heeft van zijn eigen hoofdstad. :lol:
|
Citaat:
|
Ik ben tegen het Brussels gewest !:-D
|
Citaat:
|
Jaag die flamingantjes hier niet op stang, Frank !;-)
|
Citaat:
het is een manier om brussel en vlaanderen voor eens en voor altijd samen te voegen met een meerderheid aan vlamingen |
Dan moet je wel een corridor maken van Denderleeuw tot Sint-Agatha-Berchem. :-)
|
Citaat:
|
Ah, omdat Denderleeuw op de grens ligt van (Oost-)Vlaanderen en Sint-Agatha-Berchem de meest nabije gemeente van het Brussels gewest is. Je kan het op een landkaart van België nakijken. ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom? |
Omdat ze nu eenmaal deel uitmaken van Brussel, waarschijnlijk. :lol:
|
Citaat:
|
Misschien wil een meerderheid van de Tervurenaars wel bij Brussel horen? Och ja, die hebben toch niets te zeggen. :-D
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be