![]() |
Proximus kan zijn klanten niet beschermen tegen diefstal
Niet zo lang geleden kreeg ik een mailtje op de computer van een collega:
Hoi, Apple geeft ons de kans de iPhone 5 erg eenvoudig te winnen. Check deze site http://www.applefans .... enz ... Ik heb meegedaan en een bevestiging van Apple ontvangen! Succes!!! Ik deed dus mee volgens de richtlijnen en moest op het einde bevestigen met een nummer via gsm. SINDSDIEN WERD MIJN KAART SYSTEMATISCH GEPLUNDERD. IEDERE KEER IK ER TERUG GELD OP ZETTE (PAY & GO) KREEG IK KORT DAARNA ENKELE SIMPELE BERICHTJES VAN EEN NUMMER MET VIER CIJFERS (9904) EN DAARNA STOND ER NIETS MEER OP MIJN KAART. Ik belde naar Proximus klantendienst die me vertelden dat de reden was dat ik meedeed aan belspelletjes. Toen ik dat afstreed begonnen ze te discussieren dat ze het zelf konden zien. Ik had dus één maal naar dat nummer gebeld en daarna krijgen zij blijkbaar de toelating om al mijn geld van mijn gsm te halen. Aan de andere kant van de lijn vertelden ze me tevens dat Proximus daar niet aansprakelijk voor is. WABLIEF ... PURE DIEFSTAL MET BEWIJS EN BLIJKBAAR ZELFS MET MEDEWERKING VAN DE PROVIDER ZONDER DAT ER AANSPRAKELIJKHEID IS ... Op het eind van het gesprek vertelden ze me wel dat het in het vervolg niet meer zal gebeuren omdat ze de nummer hebben geschrapt .... DAT WIL DAN TOCH ZEGGEN DAT PROXIMUS ER WEL IETS KAN AAN DOEN ... |
Citaat:
Ik heb eens op een reclame geklikt in mijn hotmail voor gratis belsaldo en sindsdien wordt het saldo mijn GSM-kaart stelselmatig geplunderd. Ik belde al naar movistar (canarias), maar het grapje gaat door. Kan dus niet meer bellen daarmee, en andere dan movistar is hier niet te krijgen. |
Citaat:
dat ge in zoiets intrapt ?!? nu ja, mijn zoontje van 12 heeft dat ook eens voorgehad ... heeft ons drie maand en een twintigtal euro gekost ... puur diefstal niet te geloven dat zulke toestanden legaal kunnen blijven duren ... |
Citaat:
Stel je voor ... je dient een lottobiljet in bij de boekenwinkel en nadien gaat de lotto systematisch al je geld van je rekening plunderen ... net hetzelfde ... |
Citaat:
|
hé, ik wordt ook belwaarde gestolen maar bij mobistar.
Ik heb niet naar dergelijke nummers gebeld. Ik kocht een kaart van 25€, 3 dagen later was ze leeg. Nochtans had ik maar 1 smsje gestuurd naar mjn vrouw, om te zeggen dat het wat later zou zijn, en een keer of 4 gebeld (telkens minder dan een minuut) Ik belde naar mobistar, en die vertelde dat ik 30 berichtjes had verstuurd, en 6 keer naar buitenland had gebeld, en nog wat betaalnummers. Ze konden zogezegd ook niks doen. Op een bepaald moment als je mijn nummer belde kwam je bij een of andere mohamet uit. En ik kon helemaal niet meer bellen. Zou het kunnen via bluetooth en van die zever GSM nummers kunnen worden gehackt? |
Citaat:
Wie zegt dat http://www.applefans van Apple zelf is? Wie zegt dat die bevestiging van Apple zelf is? Het punt is dat jij zoals vele andere mensen de dupe van een oplichter bent geweest door in te gaan op een dubieuze reclame. Een keer een invulformulier ingevuld of naar een nummer gebeld of gesms't kan meer dan voldoende zijn om de sigaar te zijn. De provider kan moeilijk aansprakelijk worden gesteld voor de naïviteit of impulsieve handelingen van haar klanten. (neem dit niet persoonlijk op) Zelfs als je in alle eerlijkheid weet niets te hebben ondernomen en toch de dupe bent van zulke wanpraktijken, dan kan er nog altijd iemand anders uw gegevens ergens hebben gebruikt of heeft een oplichter zelf uw gegevens in één of andere databank gevonden. Ook daarvoor kan de provider die enkel als dienstverlener fungeert moeilijk aansprakelijk worden gesteld. Het is en blijft een jammerlijke zaak als het u overkomt maar laten we niet op de pianist schieten. |
Citaat:
|
Geldt het wetboek van koophandel en de daarmee samenhangende geplogenheden dan niet voor Proximus ? Bestelbon en confirmatie e.d. ??
|
Citaat:
Had ik nu zelf nog "verkeerde" sms'jes gestuurd dan zou ik nog kunnen zeggen dat ik maar beter had moeten opletten maar dat is niet zo. Zij stuurden me berichtjes om me te zeggen dat het goed weer is buiten en lap ... daar gaat mijn belwaarde ... zonder dat ik daar op gereageerd heb. Providers zouden dit niet mogen toelaten vind ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval ... ik was er altijd van overtuigd dat men zelf moest bellen of berichten om geld te verliezen ... niet dus ... je krijgt een bericht zonder te antwoorden en je geld is foetsie en da's toch nieuw voor mij. Maar wat me het meest verbaasd is dat degenen die zich hebben laten "bedotten" op den duur met de vinger worden gewezen in de vorm van "je had er maar niet moeten intrappen". De daders mogen dus gewoon hun gang gaan ... |
Karma,
Je moet dit eens lezen: http://economie.fgov.be/nl/consument...g/winforphone/ Citaat:
Dit is een linkje naar wat regelgeving: http://www.gofguidelines.be/ |
Citaat:
je kan je abonneren op een bepaalde 'service', bv sms'jes met het weerbericht. Daarvoor betaal je. Als je je inschrijft op een onbekende service met beloften die te goed zijn om waar te zijn, tja, dan ... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is en blijft een jammerlijke zaak dat nutsbedrijven overgelaten worden aan private ondernemingen die er enkel op uit zijn zoveel mogelijk winst te creeëren en verder niet omzien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be