Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ben ik de enige Waal hier ? Ik stel me hier voor. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16003)

Hingis 12 juni 2004 02:52

Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

M'n vraag is : Ben ik de enige Waal hier ?

Willen jullie meer weten over mij ? Vraag het maar ;)

Herman Desmedt ©HD 12 juni 2004 03:10

Er zijn zeker nog taalgenoten (en geestesgenoten) onder andere bij de BUBbels (die met een BUB logo in hun avatar)
Hier en daar dan ook nog een paar denk ik, maar dat is eigenlijk van weinig belang.
Zolang we maar van mening verschillen, want anders is het niet plezant om te discussieren.

Nota de derde landstaal is Duits.

numarx 12 juni 2004 05:37

Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

DSCH 12 juni 2004 08:00

Ik ben ook overtuigd Belg, en rabiaat tegenstander van enig Vlaams of Waals nationalisme.Ik kom dan ook uit een faciliteitengemeente, niet ver van Doornik. (waar er geen problemen zijn in dat verband [size=1]Of toch niet te veel[/size])

[edit]Oja, ik ben 20[/edit]

Zeno! 12 juni 2004 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Hello,

Ik ben 24 jaar oud, ik ben geboren in Doornik en woon in Doornik. Ik heb deze fora ontdekt op google.be omdat ik naar een fora zocht waar ik kon over politiek praten. Enkele dagen geleden heb ik hier m'n entree gemaakt.
Om te beginnen ben ik lid van geen enkel partij. M'n eerste doel is te strijden tegen het Vlaams en Waals Nationalisme. IK hou van m'n land : België. Ik voel mij overal thuis : Wallonië ( natuurlijk omdat ik er woon ), Vlaanderen en Brussel. Ik kan 2 van de 3 talen van ons land praten : Frans ( moedertaal ) en Nederlands/Vlaams. Ik kan ook goed Engels praten. M'n doel is viertalig te worden. Frans, Nederlands, Engels en Spaans. Ik voel me eerst Belg daarna Waal en daarna Doorniksenaar.

Welkom!

Aangebrande Phönix 12 juni 2004 09:41

Aangenaam, ik kom uit een afvallige provinciestad van Hainaut.

DSCH 12 juni 2004 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix

In dit geval: innige deelneming! :wink:

CONTRA 12 juni 2004 09:48

Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet

Aangebrande Phönix 12 juni 2004 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSCH
Citaat:

Zucht, blijkbaar bestaat er geen taalgrens tussen slechte reputaties..

Wij zijn de enige gemeente waar zowel belgicisten als het blok gemeenteraadszetels halen.

Eigenlijk zijn we de enige gemeente waar er belgicisten in de gemeenteraad zitten tout court.

DSCH 12 juni 2004 09:50

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSCH

Zucht, blijkbaar bestaat er geen taalgrens tussen slechte reputaties..

Wij zijn de enige gemeente waar zowel belgicisten als het blok gemeenteraadszetels halen.

Eigenlijk zijn we de enige gemeente waar er belgicisten in de gemeenteraad zitten tout court.

Een onverdeeld positieve evolutie!

Distel 12 juni 2004 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Ik hoop dat je een duikbril hebt, want ik denk dat er nog heel wat shite jouw richting uitgeslingerd zal worden...

En als hij is zoals ik veel andere Belgicisten op deze fora ken, zal hij ook een schup nodig hebben om zelf bakken shite rond te strooien.

Spelev 12 juni 2004 10:28

Ik woon al en overal, met de laptop rond de wereld. *droom* *zucht*

Ik woon in Herent ok? He?
Ja zeg mor niks!
Teppen!

Zeno! 12 juni 2004 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spelev

Ik woon in Herent ok?

Bij Herent denk ik altijd aan Willy Cuypers met z'n blote voeten in sandalen..... *gruwel*

Spelev 12 juni 2004 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spelev

Ik woon in Herent ok?

Bij Herent denk ik altijd aan Willy Cuypers met z'n blote voeten in sandalen..... *gruwel*

Ik probeer dat niet te doen.

Hingis 12 juni 2004 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Er zijn zeker nog taalgenoten (en geestesgenoten) onder andere bij de BUBbels (die met een BUB logo in hun avatar)
Hier en daar dan ook nog een paar denk ik, maar dat is eigenlijk van weinig belang.
Zolang we maar van mening verschillen, want anders is het niet plezant om te discussieren.

Nota de derde landstaal is Duits.

Dat duits de 3de landstaal is, weet ik het wel maar ik heb tot nu toe geen interesse voor dat taal ;)

circe 12 juni 2004 12:14

Welkom op dit forum Hingis. Ook ik heb groot respect voor waalse burgers die perfect nederlands schrijven.

Hingis 12 juni 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Welkom op dit forum Hingis. Ook ik heb groot respect voor waalse burgers die perfect nederlands schrijven.

Bedankt maar soms maak ik toch fouten ;)

Spetsnaz 12 juni 2004 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Hallo,

Welkom, een waal die perfect Nederlands kan schrijven, mag gezegd worden "dat is een unicum" :wink:

Gegroet

Och, komaan das toch Bruno ;)

Spetsnaz 12 juni 2004 14:45

Citaat:

Hello,

Welkom op dit forum ! (binnenkort komt er nog een Forum ;) )

Hoe komt het dat je zo goed Nederlands spreekt ?

Hingis 12 juni 2004 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:

Hello,

Welkom op dit forum ! (binnenkort komt er nog een Forum ;) )

Hoe komt het dat je zo goed Nederlands spreekt ?

Om te beginnen ben ik 2 maanden 1/2 in een Kortrijkse school geweest om Nederlands/Vlaams te leren toen ik 10 jaar oud was maar ik werd ervan buitgezwierd voor ik weet nog niet welke reden. Ik heb dus het Nederlands verder geleerd hier in Doornik in verschillende scholen van het lagere school tot en met het secundaire school. Ik ben ook naar taalstages geweest, ik lees soms de Vlaamse kraten en ik kijk veel naar TV1 of Canvas. De andere Vlaamse zenders kan ik niet ontvangen hier. Op het voetbal kom ik vaak tegen Vlamingen waarmee ik in het Nederlands/Vlaams praat.

Zie zo.

Een bewijs dat een Modale Waal z'n plan kan trekken in het Nederlands/Vlaams :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be