![]() |
Typisch België ? (post maar)
:mrgreen: bron
![]() Tja, verdwaalde chauffeurs komt men af en toe wel tegen in dit landje. Vooral bij wegenwerken, of soms bij wegomleidingen voor ´t een of ander evenement (wielerkoers, kermis, markt, ...) Aan deze foto ziet men bvb waarom. Is zeker geen uitzondering, heb het zelf al persoonlijk meegemaakt. (en in Be rij ik niet zoveel kms) |
Iets typisch voor België? De illusie wekken te bestaan.
|
Citaat:
|
Marxmannetje, i am disappoint. :(
Serieus, zulke reacties zijn niet veel beter dan dat B.U.B.-gezaag over 'den dikke' i.p.v. Bart. |
Lol... Ik herken da precies, dat is in Izegem
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Typisch Belgisch is in Knokke het zoute waar verdacht weinig wegsnelheid markering staat.
Let er eens op. Kustlaan en zo die omgeving. Zelfs de gps geeft geen maximum snelheid aan daar. Toeval? |
Citaat:
Een markering (xx)-snelheidslimiet op het wegoppervlakte ? Moesten die ergens bestaan (zone 30 Brussel bvb), die gelden niet in Be, ttz die zijn enkel aanvullend aan de borden, enkel die tellen. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-Brussel.dhtml Dat de gps daar (binnen bbk) niets geeft is logisch. Doen mijn 2 gpssen ook niet, nergens echt in de bbk, ook niet in het nabije buitenland. Ge zijt toch niet aan ´t zwanzen ? ;-) :lol: In elke bebouwde kom geldt 50 kmh door het F1-bord = begin bebouwde kom. Dat aanwijzingsbord behoeft geen wegsnelheid-getal zoals een verbodsbord C43 = aanduiding max snelheid. De verkeersregel in Artikel 11 bepaald die 50 kmh tesamen met F1/F3-borden. In het buitenland is dat naar analogie ook zo, zoiets is dus niets typisch België. In NL is dat een H1/H2 bvb, in D verkeersteken 310/311, enz... http://nl.wikipedia.org/wiki/Bebouwde_kom Dat "zwart-wit-aanwijzingsbord" staat slechts éénmaal aan elke invalsweg waar de bbk begint. Eens in de bbk rijdend wordt dat bord nooit meer herhaalt, ook niet na kruispunten, tenzij een ander bord ergens een hogere of lagere limiet tijdelijk toelaat. Staat er geen bord meer blijft het 50 kmh max. (de Kustlaan in Knokke ligt volledig binnen de bbk daar dacht ik, daar hoeft dus niets te staan), en de 50 kmh eindigt waar een F3 staat = einde bebouwde kom (die met rode streep) Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/266-hs3 |
vervolg, wat wel typisch België is (allez Vlaanderen toch), zijn vele onaangepaste snelheidsbeperkingen waar het niet hoeft.
En daardoor een bos aan borden langs alle gewestwegen: uitvergrootbaar: ![]() bvb 70 kmh in niemandsland op een veilige weg ver buiten de bebouwde kom met gescheiden fietspaden. Vele hoofdassen met brede N-wegen hebben ook quasi doorgaand 70 kmh gekregen. (vb N73, N29, ...) Daardoor moet na elk pietluttig kp (ook kptje met veldweg) die C43-70 herhaalt worden, daardoor onstaat er een bos aan 70-borden, ook 90-borden( bij 2|+|2 -kp), omdat de algemene verkeersregel artikel 11: 90 kmh en 120 kmh buiten de bebouwde kom nu eenmaal doorgaand bepaalt, met eerder uitzondelijk hier en daar een lagere C43 bedoelend (naderen gevaarlijk kp bvb, of korte lintbebouwing, of...), maar zeker niet doorgaand, daarvoor bestaat immers artikel 10. bron van de foto: Citaat:
![]() - - - - - - Blijkbaar zijn er grapjassen rond Gent... of toch niet ? Citaat:
|
In Kapellen stond enkele jaren geleden op een rotonde een verkeersbord dat de gemotoriseerde weggebruiker verplichtte de rotonde links op te rijden.
|
Typisch België? Flaminganten treiteren. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- Links - Rechts maar ook niet rechtdoor rijden. |
Citaat:
|
doodlopend, stilstand, ... typisch Belgisch
en failliet hoort er ook nog bij. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be