Cynara Cardunculus |
11 september 2011 04:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
(Bericht 5681865)
Ergun Top krijgt klappen
Koen Calliauw
8 sep 2011 Van op een blog (van Koen Calliauw) op de blogsite van "dewereldmorgen".
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen calliauw
Bijzonder in het geval van Ergün Top. Hij is immers een uitgesproken Grijze Wolf. Een terroristische organisatie in Turkije en elders.
Een Grijze Wolf is geen dierenliefhebber. Zowel in Turkije als in Europese landen voeren ze een bewind van angst en chantage. Het is een beruchte para militaire georganiseerde bende die moordaanslagen pleegt, in de wapen en drughandel zit, samenwerkt met de maffia, de maatschappij ontwricht.
Het zijn ultra nationalistische fascisten waarvan de Belgische staatsveiligheid zegt dat ze een gevaar zijn voor de openbare orde. ('Ik sterf voor jou, Turkije') (4)
De eertijdse Führer van de Grijze Wolven, Türkes, was een belangrijke organisator van de militaire coup in '60. Zijn beweging collaboreerde in WOII met de nazi's.
Ze maken zich populair met culturele en sport organisatie om jongeren te werven. Ze infiltreren in de burgerlijke politieke partijen en werden her en der verkozen. Als Antwerps Districtraadslid voor Agalev / Groen! zat ik enkele jaren naast een groene verkozene van Turkse afkomst : Mesut Yucel. Ik ontmaskerde hem als een Grijze Wolf die vlotjes naar de SP-A verhuisde. ('Grijze Wolven in Vlaamse partijen') (5)
|
Wat ik dan wel grappig vind is dat Calliauw er dan uiteindelijk toch nog het VB gaat bijsleuren. Kwestie van zijn core business niet uit het oog te verliezen.
Top is echter een CD&V'er
Calliauw heeft het over een Agaleffer die nadien naar Spa verhuisde.
Maar..... het is en blijft volgens Calliauw wèl allemaal de schuld van "extreem rechts" natuurlijk.
Enfin, verder een verhelderend stukje.
|