![]() |
Nogal een geluk dat we hier iets kunnen lezen van 3D, want elders ...
Dit forum is dus niet langer een forum om te zeveren over politiek;
maar ook om nieuwe pogingen tot partijtjes, hoe obscuurder hoe liever, een gratis publiciteit te geven. Ik hou daar niet van. |
Mogen we hier dan alleen maar over particratische partijen discussieren ?
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is het probleem? Het goede aan dit forum is net dat er ook andere opinies aan bod kunnen komen dan de gratis publiciteit van de grote machtspartijen.
|
Citaat:
'Demos = volk', 'kratos = bestuur' , Kratia = macht. Ge kunt dus wat gaan rondsnuisteren in oud Grieks maar de essentie is dat "Het volk beslist" Ge kunt dus zelf toetsen of België een "echte" democratie is. Paul |
Citaat:
Als je de titel leest van de draad, dan zie je dat er geen probleem is. Wat dan wel een probleem(ke) is, staat haarfijn uitgelegd in de openingspost: Schoofzakie heeft een probleem als would be nieuwe partijtjes, hoe obscuurder hoe liever, gratis (ik bedoel: gratuit) publiciteit gegeven worden (ik bedoel: ze pakken het zelf: één poster die trente six draden opent: een Stalin-orgel van propaganda). Haarfijn uitgelegd op de volgende manier: "Ik hou daar niet van." Of mag zoiets niet gezegd worden op een forum, als dit mijn politieke opinie daarover is ? |
Citaat:
Paul |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ze mij ambeteren, dan zal ik het zeggen. Straffer: ik gun hen zoals iedereen de vrije meningsuiting. Maar 't blijft ambetant als ze zo zitten zagen, niewaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar door referenda ga je ook geen echte democratie in het leven roepen. |
Referenda zijn per definitie echte democratie. Het volk spreekt zich uit voor of tegen iets. Het kan niet democratischer zijn dan dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraagsteller bepaald al zeer veel bij een rederendum. |
Citaat:
|
Citaat:
Paul |
Citaat:
Maar geef me eens een voorstel van iets dat nog directer is dan een referendum? Allee ja, de rechtstreekse volksvergadering natuurlijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be