![]() |
JIT-systeem afschaffen?
Mag men bedrijven verplichten het Just in time systeem af te schaffen en hun verplichten te zorgen voor hun eigen voorraad en opslag, zodat op die manier de wegen ontlast worden. Met dit systeem worden de wegen gebruikt als hun voorraad magazijn, met alle gevolgen vandien.
|
Het hangt er van af welke bedrijven denk ik. Sommigen zoals DHL "U levert vanavond af, morgenvroeg is het reeds bij je bestemmeling" of een pizzeria "je bestelling is over een kwartier ter plaatse" kan niet anders dan JiT werken vrees ik, de klant wil zo snel mogelijk zijn spullen bezorgd zien. Niet dat ik het met je stelling niet eens zou kunnen zijn, maar het hangt er een beetje van af WELKE bedrijven je precies bedoelde. Het principe zomaar afschaffen voor iedereen kan misschien niet zomaar.
mvg; Sint Ignacius |
JIT tussen industriele bedrijven is meer en meer een illusie,als je dat tenminste nog zou beschouwen in de strikte zin van: Ik maak een produkt en het gaat in één trek door tot op de produktielijn van mijn klant...
Overal zie je grote magazijnen bijbouwen,en een beetje zichzelf respekterend transportbedrijf doet al jaren aan "groupage"....... Met andere woorden.....een groot bedrijf uit,zeg Vlaanderen dat industriele goederen besteld uit andere regios van deze planeet "veroorzaakt" mede niet alleen transportcolonnes,maar ook het verder volbouwen van onze schaarse industrieterreinen met grote loodsen voor "tussenopslagbedrijven en transportbedrijven"..... steeds meer en meer vol-gebetonneerde ruimte.....DAT is Jit....Vlaanderen als transporthub In plaats van 100 man per hektare,zoals in een echte fabriek, werken daar dan 2 man en een vorkheftruck per hektare...onder opoffering van de vruchtbaarste landbouwgrond ter wereld.... (ik begrijp niet dat men zich druk maakt om het Amazonewoud,als je kijkt wat er hier gaande is) Zolang transport bespottelijk goedkoop is zal de tewerkstelling in MAAK-sectoren verder teloorgaan,zeker op het gebeid van industriele toelevering ,waar men graag uit de slavenstaten besteld,en wordt onze schaarse open ruimte verder kapotgemaakt .Ruwe grondstoffen en afgewerkte produkten vergen nu eenmaal merkelijk minder transport dan dat gedoe met halffabrikaten van overal.(waarbij erg veel lucht vertransporteerd wordt).. :evil: |
Citaat:
Of zijn jullie misschien van plan om groene zone om te zetten in industriezone? Enfin gelukkig dat ze nog naar het buitenland kunnen verkassen om zo aan de niet aflatende regelneverij te ontsnappen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus als jij een auto bestelt met witlederen zetels, met grote GPS display, met 4x4 aandrijving, en gerobotiseerde versnellingsbak, zijn dat 4 opties die speciaal voor uw wagen op het juiste moment moeten aangeleverd worden. Door die JIT bespaar je niet alleen die stock hoor, het is vooral zorgen dat je flexibel en aangepast aan de wil van de consument kun tproduceren. In feite hebben de europese constructeurs precies daardoor een concurrentievoordeel. Dus als ji jdat wilt afschaffe, ga jij de tewerkstelling in europa doen dalen. Goed bezig. |
Citaat:
Want volgens mij moet ieder onderdeel van elk product toch vervoerd worden naar de assemblage van het eindproduct. Of dat nu just in time is, of een beetje vroeger dan just in time. Persoonlijk zie ik meer heil, (lees: economische zin), in een preciesere kostenbepaling en kostenaanrekening van een verplaatsing. Rekeningrijden dus. |
Tja, voor sommige bedrijven zou dit kunnen voor anderen niet.
Als het is in functie om de wegen te ontlasten, denk ik dat decentralisatie van werkgelegenheid een betere oplossing is. De pendelaar vanuit Kortrijk laten werken in Kortrijk ipv Brussel enz.. |
Het JIT is ontsproten in de breinen van de communisten tijden het Sowjetregime. Daar is het mislukt omdat men de mens niet als slaaf zag. Bij ons werkt het min of meer omdat we slaven zijn die vol drugs gestoken worden als we op zijn. (en ook wel omdat er ondertussen nieuwe technologie is die planeconomie blijkbaar mogelijk maakt.) Om maar te zeggen dat JIT -o gruwel- zuiverste planeconomie is. Hihi.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We zouden kunnen beginnen de Vlaamse en federale ambtenaren laten werken in hun eigen regio. Kleinere kantoortjes.
Er is zeer veel plaats onbenut. |
Citaat:
, |
Citaat:
|
Citaat:
2 uur met je vingers te draaien voor je aan de beurt bent ook al zitten er 20 man achter hun bureau te doen alsof ze zich doodwerken. |
Een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens invoeren!
|
Citaat:
Bedrijven die in één productieproces betrokken zijn gaan zich zo dicht mogelijk bij elkaar vestigen= minder vervoer en dus minder kans op vertragingen en haperingen in het proces= minder kosten en meer winst... |
Het ganse transport is zich aan het toeleggen op vele tussenstations en kleine ritten.
Personeel problemen, rust en rijtijden in acht genomen, gans het systeem is reeds op weg dat iedere chauffeur slechts korte dagritten zal moeten maken vanwege loon en andere problematiek. Internationaal gezien een pluspunt voor alle chauffeurs. Nadeel is dat ze minder zullen verdienen, voordeel is dat ze nooit nog ver van huis zullen geraken. Tja...ze zijn er druk mee bezig. The flow of the blow. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be