Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aardbeving in België mogelijk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160143)

karo 11 september 2011 11:05

Aardbeving in België mogelijk.

Vooral dit stukje is duidelijk een gevaar.

Citaat:

'De breuken in onze aardkorst lopen in een gebied waar grote chemische bedrijven zijn gevestigd. In België en Duitsland staan in deze regio kerncentrales die een aardbeving van 6,5 kunnen doorstaan. Dat kan dus grote gevolgen hebben.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GGT3FBLSL

velen omschrijven het als paniekzaaierij, ik denk dat die mensen wel wat anders te doen hebben dan paniekzaaien. Ik stel me de vraag of men niet beter kan voorkomen als genezen? Het zal hen natuurlijk weer geld kosten, en daar zit hem het probleem.

Aversie 11 september 2011 11:22

Bullshit.
Dit is typisch België. Als ergens een ramp gebeurt gaan ze hier beginnen te paniekeren.

eno2 11 september 2011 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aversie (Bericht 5682159)
Bullshit.
Dit is typisch België. Als ergens een ramp gebeurt gaan ze hier beginnen te paniekeren.

Het is zelfs erger dan dat: als er hier een ramp gebeurt, gaan ze elders beginnen panikeren.

freelancer 11 september 2011 11:51

Een veronderstelde aardbeving is in België alleszins mogelijk...

karo 11 september 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5682163)
Het is zelfs erger dan dat: als er hier een ramp gebeurt, gaan ze elders beginnen panikeren.

Nog erger, als er ergens paniek is dat is dat ten gevolge van een ramp al dan niet op eigen bodem.

Paulus de Boskabouter 11 september 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5682196)

:lol:

de schade is weldegelijk altijd reëel

omaplop 11 september 2011 12:37

"Verondersteld" is tegenwoordig blijkbaar een modewoord .

DONG ZHUO 11 september 2011 12:49

als die veronderstelde aardbeving een veronderstelde scheur in de bodem veroorzaakt en die veronderstelde scheur loopt van zuid naar noord, gaat die dan enkel tot aan de veronderstelde taalgrens ten koste van de zuid-belgen zijn.... of gaan ze ook voor de veronderstelde schade die ten noorden van de veronderstelde taalgrens aangebracht is verantwoordelijk gesteld worden, want tenslotte komt de scheur uit het noorden in dit geval, of ze zouden het geluk moeten hebben dat de veronderstelde aardbeving de grond in de tegenovergestelde richting doet openscheuren, zijn de noorderlingen dan verondersteld de kosten op te hoesten ??:roll:

eno2 11 september 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5682202)
Nog erger, als er ergens paniek is dat is dat ten gevolge van een ramp al dan niet op eigen bodem.

Deze zinsconstructie is waarschijnlijk het gevolg van een veronderstelde aardbeving.

subocaj 11 september 2011 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5682339)
Deze zinsconstructie is waarschijnlijk het gevolg van een veronderstelde aardbeving.

De uitlatingen van Javaux waren waarschijnlijk ook het gevolg van een zinsconstructie. Of bevond hij zich ergens op een breuklijn?:-D

karo 11 september 2011 14:32

De vraag die men moet stellen is eerder als die aardbeving er komt en als die een kernramp/chemische ramp veroorzaakt, wie is er dan verantwoordelijk?

freelancer 11 september 2011 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5682552)
De vraag die men moet stellen is eerder als die aardbeving er komt en als die een kernramp/chemische ramp veroorzaakt, wie is er dan verantwoordelijk?

De N-VA...

subocaj 11 september 2011 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5682561)
De N-VA...

Ja als ze na de officieel aangekondigde sluitingsdatum gebeurt en N-VA heeft zoals aangekondigd, voor verlenging van de uitbating termijn te zijn, meegestemd om die termijn te verlengen, zijn ze minstens medeverantwoordelijk.:-D

Bulevardi 11 september 2011 14:48

Eens alle kerncentrales aardbevingproof zijn, komt er een onverwachte windhoos aanwaaien.
Ik had eens gelezen over kerncentrales die bestand zijn tegen vliegtuigcrashes. Of men dat getest heeft, en hoe vaak, daar is het raden naar.

fonne 11 september 2011 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5682138)
Vooral dit stukje is duidelijk een gevaar.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GGT3FBLSL

velen omschrijven het als paniekzaaierij, ik denk dat die mensen wel wat anders te doen hebben dan paniekzaaien. Ik stel me de vraag of men niet beter kan voorkomen als genezen? Het zal hen natuurlijk weer geld kosten, en daar zit hem het probleem.

Wat is hier nu nieuw aan? iedereen weet dat er een Roerdaalslenk door Limburg loopt. En nee, daar staan geen kerncentrales op.
En een iets minder actieve breuk die over Maastricht en Luik loopt.

den dinges 11 september 2011 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aversie (Bericht 5682159)
Bullshit.

Typisch Belgisch is oplossingen zoeken...als het te laat is.
Aan Belgen als jij ziet men dat héél goed.

den dinges 11 september 2011 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi (Bericht 5682601)
Eens alle kerncentrales aardbevingproof zijn, komt er een onverwachte windhoos aanwaaien.
Ik had eens gelezen over kerncentrales die bestand zijn tegen vliegtuigcrashes. Of men dat getest heeft, en hoe vaak, daar is het raden naar.

Hallo, Spook van Bin Laden ? Wij hebben u nodig voor enkele testjes...

De Brabander 11 september 2011 23:33

Zijn de Belgische huizen bestand tegen een aardbeving van een kracht van 7 op de schaal van Richter? Ik las van niet...

subocaj 12 september 2011 02:30

Zijn zonnepanelen gevaarlijk bij een aardbeving? Die verzwaren de dakconstructie.

Pin en Puk 12 september 2011 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5682196)

Ik krijg hier toch de indruk dat velen nog groen achter hun oren zijn ofwel dat ze reeds op een ouderdom komen dat dementie normaal is

Wij hebben hier een 15 tal jaren toch een ferme aardbeving gehad ?
Waarom dan nu al die veronderstellingen ?
En het was één van rond de 6 , maar door het feit dat wij geen rotsachtige ondergrond hebben bleven de schadelijke gevolgen uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be