![]() |
Welke vlag voor Vlaanderen?
Hallo iedereen
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, welke vlag zouden jullie dan willen? De Vlaamse Leeuw met rode tong en klauwen, de strijdvlag of iets anders? Persoonlijk zou ik voor de originele Vlaamse Leeuw gaan, dat het rood te veel doet denken aan België vind ik zever, deze Leeuw is historisch correct (itt de strijdvlag) en ik vind hem ook een stuk mooier. p.s.: Mijn excuses als ik deze draad in het verkeerde subforum gezet heb. |
Voor mij hoeft die onafhankelijkheid niet maar als ge dat stuk grondgebied dat de noordelijke helft van de Belgische staat heeft tot nieuwe staat gaat uitroepen zou ik het wel vreemd vinden dat ge de vlag gebruikt van een oud graafschap waar meer dan de helft van dat grondgebied nooit bij heeft gehoord.
Maak dan toch iets dat de kleuren van alle delen bevat, of iets helemaal nieuw. |
De Prinsenvlag natuurlijk.
|
![]() |
Het maakt geen verschil. De zogenaamde strijdvlag heeft wel het voordeel eenvoudiger te zijn.
|
:cheer: :cheer: :cheer:
![]() |
Deze lijkt erg geschikt.
Zij zijn immers de nieuwe kop van Jut in onafh. vlaanderen. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn keuze blijft niettemin bij de prinsenvlag: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
![]() |
Een vlag voor iets dat niet bestaat. Hoe onnozel.:roll:
|
Die strijdvlag vind ik maar een kleuterontwerp, dan liever de huidige officiële Vlaamse vlag.
|
Ik heb een ideetje:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie trouwens nog steeds niet in waarom de Prinsenvlag zou gebruikt worden voor Vlaanderen. |
Ja, het past bij de onnozeliteiten, he. Of vind je dit nu een serieus topic misschien? Het beste wat we met die flaminganten kunnen doen, is er eens goed mee lachen.:lol:
|
Citaat:
Vlaanderen vlagt voorlopig met de bekende leeuwenvlag, zoals Nederland de driekleur bezigt. Op termijn, als de landen via een confederatie naar elkaar toe groeien, is de prinsenvlag de meest aangewezen vlag. De kleuren hebben een betekenis:
De prinsenvlag werd in de Zeventien Nederlandse gewesten gebruikt na de Acte van Verlatinghe van 26 juli 1581. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be