dejohan |
12 juni 2004 19:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik geef toe dat techniek op zich niet alles is.
je moet ook een goede melodie kunnen bedenken.
daar hou ik ook rekening mee hoor.
trouwens, echte puristen vinden bv elvenking al te min.
het moet petrucci zijn of steve vai.
dat vind ik te 'steriel', té perfect.
het moet een beetje slordig zijn, er moet wat humor inzitten.
alexi laiho bijvoorbeeld.
|
Ik zeg niet dat je slechte muziek speelt hoor, het is gewoon dat ik al te veel solo's-in-dezelfde-vanhalen-stijl heb gehoord. Misschien plezant om te doen, maar behalve voor sommige andere gitaristen is het ontiegeijk saai en oncreatief. Er zijn zoveel andere manieren om te "soleren". Check eens The Edge bijvoolbeeld: dieje mens kan gewoon geen snelle solo's spelen, maar wordt wel beschouwd als een van de grootste gitaristen van de laatste 20 jaar , omdat hij het klaarspleelt om met zijn beperkte techniek en slim gebruik van effecten (vooral delay) enorm originele dingen heeft gemaakt. Hij heeft zowat op z'n eentje de sound van de eighties bepaald, terwijl veel van z'n riffs op 1 snaar gespeeld zijn.
Ik begin nu over the edge, maar ik had evengoed over sonic youth ofzo kunnen beginnen.
(als je eens een paar voorbeelden van zijn gitaarspel wil checken, download dan zeker 'the electric co'--> toen revolutionair gebruik van delay, en 'bullet the blue sky'--> een nummer over amerika, en je hoort gewoon de US in zijn gitaarspel).
|