patrickve |
13 september 2011 05:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk
(Bericht 5686297)
Als ik zo de andere topics lees en het nieuws volg, krijg ik de indruk dat ze niet anders kunnen als toegeven (iedereen) en slagen in een nieuwe regering.
Maar volgens mij niet om de bevolking te redden van het een en ander, maar wel om de NVA te killen.
Indien ze falen, wordt NVA heer en meester en het weverke een nieuwe afgod.
Ik denk niet dat er 1 partij is die dat zou aanvaarden of...... CD&V zou al een afspraak met NVA achter de uren moeten gemaakt hebben, maar dan moeten ze nog altijd het Belang er bij willen en dat is weer wat anders.
of........ NVA moet zoveel stemmen halen dat ze het alleen met CD&V kunnen doen
Wie weet ???
|
Ten eerste weet ik niet of het in het nadeel is van de N-VA dat er daar een "akkoord" zal gevonden worden, want deze keer gaat daar nogal een gedrocht uit komen: ongeveer alles zal slecht geregeld zijn, niemand gaat ergens tevredenheid kunnen uit halen, en de wrevel en de misnoegdheid gaan groot zijn. Bovendien volstaat het niet van een akkoord te vinden: je moet het nadien als regering nog uitvoeren ook, en als het al zo moeilijk is om tot een akkoord te komen (en dus onduidelijk te blijven over de dingen die niet in orde zijn zodat iedereen kan denken dat hij het wel in orde krijgt), moet je je afvragen hoe moeilijk het gaat zijn om het concreet uit te voeren. Maw, als er al een regering komt, gaat die waarschijnlijk bij de eerste kiezelsteen op de weg op haar snuit.
Je hebt niet echt de indruk dat ze daar aan grandioze oplossingen aan het werken zijn, he, maar eerder aan een Belgisch Compromis zoals we er nog nooit een gehad hebben, met boerenbedrog in elke twee zinnen.
Tevreden gaan de meeste mensen niet zijn met wat er uit de bus zal komen.
Maar tot hoever moet het gaan ?
Wel, er zijn twee mogelijkheden: na een oprisping van ontevredenheid en een stem op de N-VA, kan de vlaming terug onder zijn steen kruipen, en in zijn zuil, en voortboeren zoals hij gewoon is, met hoe langer hoe slechter bestuur, met hoe langer hoe zinlozer staatstructuren en met hoe langer hoe hoger belastingen om die ganse circustent te betalen.
Ofwel neemt de wrevel toe, en dan is er eigenlijk geen bovengrens aan het resultaat dat de N-VA en het VB zullen halen. Dat kan langzaam gaan, maar er is geen bovengrens. Op den duur zit je aan 90% he.
Dat lijkt toch wel de evolutie van de laatste 10-15 jaar te zijn zou ik denken.
|