Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Dankzij NATO : Islam wordt de basis van wetgeving Libië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160208)

Cynara Cardunculus 13 september 2011 05:30

Dankzij NATO : Islam wordt de basis van wetgeving Libië

Citaat:

Overgangsraad: Islam wordt de basis van wetgeving Libië

De nieuwe machthebbers in Libië gaan de wetgeving in het Noord-Afrikaanse land in belangrijke mate baseren op de islam. Dat heeft Mustafa Abdel Jalil, de leider van de Libische Overgangsraad (NTC), maandag gezegd

Het nieuwe regime baseert de nieuwe wetgeving op de islam
Hij zei dat in een toespraak op het Martelarenplein (het Groene plein ten tijde van het dictatoriale bewind van de verdreven leider Muammar Khaddafi) in Tripoli.
LEES VERDER

Wie had d�*t nu ooit kunnen denken?

gfpatch 13 september 2011 10:59

Wat had je nu gedacht het is tenslotte een islamitisch land.
Hoe ze daar de democratie in gaan verweven is voor mij wel een vraagteken.
Tenzij ze de weg opgaan van Turkije.

eno2 13 september 2011 11:01

Wait and see
and then on NATO piss and pee

gfpatch 13 september 2011 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5686705)
Wait and see
and then on NATO piss and pee

De NATO valt nog mee de VN daarentegen ...

nihao 13 september 2011 11:38

Vraagje : als je bij ons de eed moet afleggen in een rechtszaak, komt daar dan geen boekje bij te pas ?

Bobke 13 september 2011 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5686785)
Vraagje : als je bij ons de eed moet afleggen in een rechtszaak, komt daar dan geen boekje bij te pas ?

Hoe lang is dat geleden ?

bgf324 13 september 2011 11:49

Ik hoop dat Al-Qaida zich in Libië kan huisvestigen. Kan het Westen binnen 20 jaar toegeven dat we alweer fout waren. Maar ah, we hebben toch een tijdje goedkope olie gehad.

Kadhafi :cheer:

speurneus 13 september 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5686388)
LEES VERDER

Dat was toch hetzelfde onder Kadhaffi.

nihao 13 september 2011 12:10

Citaat:

Hoe lang is dat geleden ?
Je bedoelt : hoe kort is dat geleden ?

Oblique 13 september 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5686814)
Ik hoop dat Al-Qaida zich in Libië kan huisvestigen. Kan het Westen binnen 20 jaar toegeven dat we alweer fout waren. Maar ah, we hebben toch een tijdje goedkope olie gehad.

Kadhafi :cheer:

Die zitten daar al. Moge het aanslagen regenen op Westerse doelen.

eno2 13 september 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5686785)

Bij mij niet of ik begin te liegen dat ze scheel zien

Johan Bollen 13 september 2011 13:18

'We willen toch niet dat de mensen voor zichzelf beginnen denken zeker. Laat ze liever wat achterlijkheid slikken. Syrië...da's ook te seculier hé.'

Johan Bollen 13 september 2011 13:22

Citaat:

De NATO vast en zeker. We willen niet te veel echte democratieën in de regio hé. Mensen zouden wel eens vanalles beginnen willen. Laat ze liever wat rondploeteren in de middeleeuwen. Dat denken we beter te kunnen controleren. We zijn af van die kerel met zijn onafhankelijke centrale bank, zijn olie waar we geen controle over hadden, en zijn slechte voorbeeld 'gratis' gedoe. Dat is het belangrijkste.

Ik vrees dat het echt zo cynisch er aan toe gaat.

Derk de Tweede 13 september 2011 13:39

Citaat:

LEES VERDER

Ik was daar al bang voor, vraag is wel welke Islam ?

SDX 13 september 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5687001)
Ik was daar al bang voor, vraag is wel welke Islam ?

Die uit de koran misschien?

Ik zeg maar wat...

SDX 13 september 2011 13:44

Citaat:

LEES VERDER

Gelukkig, nu gaan die menskes daarginder 't eindelijk 'goed' krijgen!

Macchiavelli 13 september 2011 17:12

Zoals verwacht, net als bij al die andere revolutietjes in die regio, zal er meer islam komen zodra de plaatselijke dictators zijn afgezet.

De westerse leiders en politici hebben nog altijd niet door dat alleen een dictatuur de islam onder controle kan houden en dat de mensen in die regio helemaal niet naar democratie snakken.

Het is te hopen dat het westen daar snel wegtrekt en vooral ook voor altijd uit die wespennesten wegblijft.

Er handel mee drijven is prima, en daar dient het ook bij te blijven. Wij hebben daar niets te zoeken, net zo min als dat zij hier iets te zoeken hebben. En als zij van hun landen een dorre woestenij willen maken, of die behouden, dan moeten ze dat daar vooral doen. Daar hebben wij ons op geen enkele manier mee te moeien. Niet op economische gronden, niet op humanitaire gronden, niet op religieuze gronden of wat dan ook. Wegblijven daar is het devies. Laat ze het zelf maar uitzoeken.

straddle 13 september 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5687394)
Zoals verwacht, net als bij al die andere revolutietjes in die regio, zal er meer islam komen zodra de plaatselijke dictators zijn afgezet.

De westerse leiders en politici hebben nog altijd niet door dat alleen een dictatuur de islam onder controle kan houden en dat de mensen in die regio helemaal niet naar democratie snakken.

Het is te hopen dat het westen daar snel wegtrekt en vooral ook voor altijd uit die wespennesten wegblijft.

Er handel mee drijven is prima, en daar dient het ook bij te blijven. Wij hebben daar niets te zoeken, net zo min als dat zij hier iets te zoeken hebben. En als zij van hun landen een dorre woestenij willen maken, of die behouden, dan moeten ze dat daar vooral doen. Daar hebben wij ons op geen enkele manier mee te moeien. Niet op economische gronden, niet op humanitaire gronden, niet op religieuze gronden of wat dan ook. Wegblijven daar is het devies. Laat ze het zelf maar uitzoeken.

dikke X2

.

straddle 13 september 2011 17:44

Citaat:

Iedereen met gewoon gezond boereverstand.

Mahalingam 13 september 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5686965)
'We willen toch niet dat de mensen voor zichzelf beginnen denken zeker. Laat ze liever wat achterlijkheid slikken. Syrië...da's ook te seculier hé.'

Ja net zoals Irak met zijn Baath partij. 50 jaar geleden waren dat 'vieze commies' maar ze zijn geëvolueerd tot niet-religieuze dictaturen .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be