Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Banken willen weer geld om GROTE BONUSSEN te bekostigen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160241)

JurgenD 13 september 2011 18:18

Banken willen weer geld om GROTE BONUSSEN te bekostigen ?

Men smijt toch echt met modder in de ogen van de mensen.

De banken willen weer geld. Ze geraken er weer eens niet en de burger moet weer bijpassen.

Alleen, de eerste keer toen de burger geld gaf aan de banken, keerden de banken grote bonussen uit aan hun personeel.

Waarom moet de bevolking weer de banken helpen, als ze dan toch geen normen hebben en de mensen ronduit uitlachen in het gezicht door grote bonuessen uit te delen ?

Tientallen jaren hebben ze WOEKERWINSTEN opgestreken uit kapitaalbeleggingen. Mensen die opgeleid zijn in economische bewegingen weten welke omzet de financiële instanties hebben gemaakt, welke bonussen en devidenten ze hebben verdeeld. Hoe ze staten en bevolking hebben uitgemolken met interesten enz.

En nu willen ze nog meer geld ?

En de regering die gegijzeld is, want zijn leenheer (de banken) gaan failliet, moet maar weer hoogdringend bijpassen met belastingsgeld. T.t.z. vervroegd afbetalen op hun openstaande schuld ! Want daar zit het hem.

Waarom moeten wij dat als bevolking gedogen ?

Geloof dan ook de zeemzoete woordjes niet van de regering. Uw geld is NIET veilig op de banken, want het land staat eveneens op barsten en is vierde in de rij van staten die te hoge staatschuld hebben.

Men neemt geen beslissing, de politici kijken gewoon naar hun eigen voordeel, want BHV is nu niet echt de priorieit van de burger. BHV is heel eenvoudig op te lossen door terug te gaan naar het systeem dat Vlamingen en Walen kunnen stemmen op alle politici, of ze nu Vlamingen of Walen zijn.
En de kous is af. DAT IS DEMOCRATIE. Alle taalspelletjes ten spijt.
De politici zouden beter kijken hoe ze het land in betere wateren brengen. maar neen, ze talmen en laten het volk in de kou.

Daarom roep ik iedereen op, HAAL UW GELD VAN DE BANK. EN INVESTEER HET IN VASTE WAARDEN ZOALS EDELE METALEN EN LANDGOED.

GEDAAN !

Boduo 13 september 2011 19:34

[quote=JurgenD;5687537]Men smijt toch echt met modder in de ogen van de mensen.

De banken willen weer geld. Ze geraken er weer eens niet en de burger moet weer bijpassen.

Alleen, de eerste keer toen de burger geld gaf aan de banken, keerden de banken grote bonussen uit aan hun personeel.

Waarom moet de bevolking weer de banken helpen, als ze dan toch geen normen hebben en de mensen ronduit uitlachen in het gezicht door grote bonuessen uit te delen ?

Tientallen jaren hebben ze WOEKERWINSTEN opgestreken uit kapitaalbeleggingen. Mensen die opgeleid zijn in economische bewegingen weten welke omzet de financiële instanties hebben gemaakt, welke bonussen en devidenten ze hebben verdeeld. Hoe ze staten en bevolking hebben uitgemolken met interesten enz.

En nu willen ze nog meer geld ?

[quote]

Het zijn gewoon DIEVEN met een mooi hemd en een mooie das.
Laten we met z'n allen ons geld overhevelen naar "kleine" banken. Die vragen nooit geld aan vadertje staat en hebben een balans in evenwicht !

:evil: :x :evil:

bgf324 13 september 2011 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5687723)
Laten we met z'n allen ons geld overhevelen naar "kleine" banken. Die vragen nooit geld aan vadertje staat en hebben een balans in evenwicht !

Binnen een paar dagen al mijn geld eens gaan overzetten naar VDK. Da's tenminste nog een Vlaamse bank.

Ohm 13 september 2011 19:45

Stel dat de huidige crisis in de EU een tijdje aanhoudt en een paar banken gaan failliet. Die miljoenen clienten, zowel bedrijven als particulieren, zullen hun centjes kwijt zijn. Ik denk dat dat een veel grotere golf van problemen zal opleveren dan een paar miljard euro staatssteun waar de regeringen een mooie rente voor krijgen.

Ik ga wel akkoord met die bonussen. Zoiets komt zeer hard aan bij de burger.

Boduo 13 september 2011 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ohm (Bericht 5687749)
Stel dat de huidige crisis in de EU een tijdje aanhoudt en een paar banken gaan failliet. Die miljoenen clienten, zowel bedrijven als particulieren, zullen hun centjes kwijt zijn. Ik denk dat dat een veel grotere golf van problemen zal opleveren dan een paar miljard euro staatssteun waar de regeringen een mooie rente voor krijgen.

Staatssteun voor dat zgn "Noodfonds" ???
Rente ? Het zijn wel de Griekse bedriegers die deze rente "moeten" betalen...

subocaj 13 september 2011 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5687757)
Staatssteun voor dat zgn "Noodfonds" ???
Rente ? Het zijn wel de Griekse bedriegers die deze rente "moeten" betalen...

Nee jij, want bij een faillissement word alles verkocht aan de hoogste bieder en kan je met een propere lei opnieuw beginnen.

subocaj 13 september 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ohm (Bericht 5687749)

Ik ga wel akkoord met die bonussen. Zoiets komt zeer hard aan bij de burger.

Wil je niet snappen dat je die centen nu al kwijt bent, maar dat je kinderen en kleinkinderen de factuur van nu moeten betalen en dit omdat een kleine "elite" nooit genoeg heeft.

Pelgrim 13 september 2011 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5688097)
Wil je niet snappen dat je die centen nu al kwijt bent, maar dat je kinderen en kleinkinderen de factuur van nu moeten betalen en dit omdat een kleine "elite" nooit genoeg heeft.

Blijkbaar wil niemand hier snappen wat geld überhaupt is.

subocaj 13 september 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5688168)
Blijkbaar wil niemand hier snappen wat geld überhaupt is.

0,00000000000000000000000000000 niks

Pelgrim 13 september 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5688279)
0,00000000000000000000000000000 niks

:D

Da's wat simplistisch gesteld, maar het neigt daar naar toe ja :lol:

Savatage 13 september 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 5687537)

Omdat al een hun spaarcenten erbij zitten en ze niet in staat zijn die zelf te beheren, misschien? En het idee dat die spaargelden ineens foetsie zijn boezemt iedereen zoveel angst in dat banken niet failliet verklaard worden. Het gebeurt dus eigenlijk op vraag van de mensen.

Pelgrim 13 september 2011 22:48

Hoog tijd om dan ook al die banken te nationaliseren.

Savatage 13 september 2011 22:54

Start gerust je eigen partij om zoiets te realiseren. Bij de huidige partijen zie ik daarvoor bitter weinig interesse.

subocaj 14 september 2011 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5687739)
Binnen een paar dagen al mijn geld eens gaan overzetten naar VDK. Da's tenminste nog een Vlaamse bank.

Als ik de lijst van externe mandaten van bestuurders nakijk, zuip ik mijn geld nog liever op dan het daar te plaatsen. :-D

JurgenD 3 oktober 2011 18:45

Ter herinnering, de boot is aan het zinken.

guido 007 3 oktober 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 5723882)
Ter herinnering, de boot is aan het zinken.

Welke boot is waar aan het zinken?

Pelgrim 3 oktober 2011 18:49

Bye Bye Dexia.

subocaj 4 oktober 2011 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5723897)
Bye Bye Dexia.

Den dikke weet er nog een draai aan te geven. De verliezen van Frankrijk ook door de Belgische belastingbetaler te laten meebetalen. Waardoor zijn bonus volgend jaar waarschijnlijk verdubbeld. :-D

subocaj 4 oktober 2011 03:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5688344)
Hoog tijd om dan ook al die banken te nationaliseren.

Dat gebeurd pas als alles de teller zover onder nul staat, dat er voor niemand nog iets te graaien valt.

Boduo 4 oktober 2011 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5688074)
Nee jij, want bij een faillissement word alles verkocht aan de hoogste bieder en kan je met een propere lei opnieuw beginnen.

Faillissement v.e. bank of van een land ?

:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be