![]() |
Onderhandelingen muurvast
De sfeer is niet meer zo koet. De onderhandelingen zitten muurvast, en vandaag zal er een doorbraak zijn. Eindelijk.
De vraag is alleen, is het een doorbraak in de onderhandelingen, of een begin van een doorbraak van het land? HLN |
Oei, ze halen het zwaar geschut boven: ultimatum: land zonder premier, of "uw verantwoordelijkheid nemen". Zeer zeer gevaarlijk. "Hier tekenen en zwijgen, of het land is omzeep".
Gaan de erfgenamen van Eyskens en De Croo hiertegen bestand zijn ? |
:cheer: hoera, weer een doorbraak :cheer:
|
Citaat:
Ze waren niet op een zucht van een akkoord, maar "a bout de souffle". |
Citaat:
|
Ook vanochtend in de pers: MR en PS zouden gesprekken hebben aangeknoopt over coalitievorming in de gemeenten en deelregeringen.
Zou de PS MR ministerpostjes in de gewestregeringen aanbieden in ruil voor wat meer inschikkelijkheid over BHV? |
Wat ik mij afvraag, zou het melodramatische gechanteer van de Franstaligen (einde van het land, allerlaatste kans) nog enige indruk maken ?
Hoeveel keer hebben ze dit wapen al bovengehaald ? Of is dit voor de Franstaligen bedoeld die dwarsliggen ? |
Citaat:
Hij zal dus koste wat het kost een akkoord willen uit de brand slepen. Eigenlijk is dit akkoord maar mogelijk (of net niet) doordat de een de andere chanteert. De Franstaligen chanteren de Vlaamse partijen (en vooral de CD&V) met het argument : als er geen akkoord komt dan gaan jullie naar de verkiezingen om er afgeslacht te worden. De PS chanteert de MR met het verhaal dat als zij FDF niet losssen, zij de zwarte piet zullen krijgen voor het mislukken van de onderhandelingen. En nu chanteert de MR de PS met ministerpostjes in andere regeringen met als argument dat anders Di Rupo gaat mislukken en hij dus vlakaf op zijn bek gaat gaan. Maar die zijn allemaal bezig met het belang van het land, hoor.... |
Citaat:
enkel in Wallonië? |
OT:
ik verwachtte niets anders dat het vast ging zitten. het water tussen de taalgroepen is veel te diep geworden: wat te veel is voor de ene is te weinig voor de andere. ik verwacht een scenario zoals in Tsjechoslowakije (definitieve ontbinding van de federale kamer en senaat), maar eerst moet de strijd om Brussel nog worden beslecht. ben benieuwd hoe lang de Franstalige partijen dat nog gaan volhouden. |
Dit is goed nieuws, en samen met Leterme die vertrekt betekent dit dat lopende zaken niet kan blijven doorgaan... Misschien toch nog nieuwe verkiezingen??
|
geldkraan dicht
|
Prachtig. Er is voor mij nog geen enkel aanvaardbaar tegenvoorstel gekomen.
Dat is ook moeilijk op de mededeling: "Wij gaan op ons grondgebied onze kiesdistricten herschikken, wat vindt u er van?" |
De CD&V is voor de Franstaligen duidelijk kop van jut. Voor één keer dat de partij eens niet de kop in de grond steekt om toch maar aan de macht te komen (zouden de oppositiejaren hieraan meegeholpen hebben?) zijn ze natuurlijk "onaanvaardbaar" qua gedrag.
Citaat:
|
:cheer: :vlaander: De roze handdoek in de ring gooien :vlaander: :cheer:
|
Citaat:
België zal daar iets moeten op vinden. Een verbod op Vlaamsgezinde partijen lijkt me een minimale vereiste. |
De sterren in de hemel krijgen een prachtige line-up...
de economie staat op instorten de euro is bijna failliet EDR ziet muurvaste onderhandelingen het hoofd van de ontslagnemende regering is weg het hoofd van de rechtbank is weg NVA blijft groeien buigen of barsten... |
Vandaag wordt dus de gevaarlijkste dag. Gaan ze het land redden en vlaanderen verkopen?
De enige hoop die we nog hebben nu is dat een slecht akkoord ook een zichtbaar slecht akkoord zal zijn, waardoor de CDenV niet anders kan dan "nee" zeggen. Maar als ze het goed kunnen vermommen en ingewikkeld maken, lopen we nog steeds de kans te verliezen. Oh ja, een goed akkoord, daar hou ik geen rekening mee. Niet mogelijk met deze ondrhandelaars. |
Goe mogelijk dat de NVA vanaf de zijlijn stokken in de wielen van de onderhandelingen heeft gestoken maar ongelijk kan ik hen daarin niet geven. Het spel is met hen ook smerig gespeeld.
|
Citaat:
Waar is de goeie ouwe tijd van de flamands modérés? Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be