Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord is rond: BHV gesplitst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160322)

matthias999 14 september 2011 23:17

Akkoord is rond: BHV gesplitst

http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/De...esplitst.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...esplitst.dhtml

Voor degene die toch nog een sprankeltje hoop hadden, helaas het mocht niet baten...

Citaat:

De acht onderhandelende partijen hebben vanavond een akkoord bereikt over de splitsing van de tweetalige kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV). Het gaat om een belangrijke doorbraak in de formatie. Over BHV wordt al sinds de jaren zestig geruzied tussen Vlamingen en Walen. De onderhandelaars hebben rond middernacht het grondig lezen van het historische compromis van Di Rupo afgerond en het is nu wachten tot ze naar buiten komen. Di Rupo gaat vannacht nog naar de koning, die speciaal uit vakantie is teruggeroepen.
Zwarte dag voor vlaanderen...

Amon_Re 14 september 2011 23:19

Ik eis dat akkoord te zien

Nebur 14 september 2011 23:20

Om 0:12 bevestigd op Le Soir.

matthias999 14 september 2011 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5691057)
Ik eis dat akkoord te zien

Ik vrees dat we met zijn allen achterover gaan vallen bij het zien van dat wansmakelijk gedrocht.:x

Hoera 14 september 2011 23:21

Wacht eens even..... zal Maingain hiermee akkoord gaan? heeft hij het akkoord al gelezen??:roll:

k9 14 september 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5691053)

Zwarte dag voor vlaanderen...

Hangt ervanaf met welke akkoord, maar wat er al naar buiten kwam toont weinig goeds.

ZWITSAL 14 september 2011 23:23

De tjeven hebben toegegeven waarschijnlijk ...

matthias999 14 september 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5691060)
Wacht eens even..... zal Maingain hiermee akkoord gaan? heeft hij het akkoord al gelezen??:roll:

Maingain zijn eisen rondom brussel was enkel om de vlamingen meer te doen toegeven.;-)

En dat is volgens mij nog gelukt ook!!

Eyjafjallajökull 14 september 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5691066)
Maingain zijn eisen rondom brussel was enkel om de vlamingen meer te doen toegeven.;-)

En dat is volgens mij nog gelukt ook!!

De 6 faciliteitengemeenten onttrokken van de voogdij van de Vlaamse regering, staat gelijk aan een de facto uitbreiding van Brussel...

Tsjeven zullen tsjeven.

matthias999 14 september 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5691071)
De 6 faciliteitengemeenten onttrokken van de voogdij van de Vlaamse regering, staat gelijk aan een de facto uitbreiding van Brussel...

Tsjeven zullen tsjeven.

Yep en dan hebben ze hunne corridor ook meteen binnen. Als er nu ooit een einde aan belgie komt dan kunnen ze samen met brussel de 6 faciliteiten gemeenten aan de rand meetrekken.

Het kalf is verdronken, waarom moeten die belgicistjes toch altijd winnen????

solidarnosc 14 september 2011 23:31

Wat hebben de Franstaligen nu binnegehaald. Ik lees dat zelfs de omzendbrief Peeters niet wordt aangepast.

Zapatista 14 september 2011 23:33

Wat ik uit die persbericht haal:
Er is iets gebeurd, maar eigenlijk is er nog helemaal niks gebeurd.
Klopt dit?

solidarnosc 14 september 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5691074)
Yep en dan hebben ze hunne corridor ook meteen binnen. Als er nu ooit een einde aan belgie komt dan kunnen ze samen met brussel de 6 faciliteiten gemeenten aan de rand meetrekken.

Het kalf is verdronken, waarom moeten die belgicistjes toch altijd winnen????

Wat hebben de Franstaligen binnengehaald? Geen uitbreiding van Brussel, geen benoeming van de burgemeesters, geen bevoegdheden van de Franse gemeenschap in Vlaanderen, geen afschaffing van de omzendbrief Peeters.

Nebur 14 september 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5691077)
Wat hebben de Franstaligen nu binnegehaald. Ik lees dat zelfs de omzendbrief Peeters niet wordt aangepast.

Ze behouden hun voorrechten.

Snerror 14 september 2011 23:33

Citaat:

Je moet de Franstalige tekst lezen, dan zal je begrijpen dat ze veel hebben binnengehaald.

Amon_Re 14 september 2011 23:34

Citaat:

La Libre zegt het tegenovergestelde.

Snerror 14 september 2011 23:34

Ze hebben ocharme geen uitbreiding van Brussel. Alsof dat dat een toegeving is...

Hoera 14 september 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 5691071)

Tsjeven zullen tsjeven.

Is dat werkelijk zo? enkel de rechtbank die moet oordelen over een betwisting wijzigt + inwoners uit faciliteitengemeenten kunnen stemmen voor brusselse lijst

maar het Vlaams gewest blijft bevoegd voor: wegen, onderwijs, bibliotheken,...

solidarnosc 14 september 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5691082)
Ze behouden hun voorrechten.

Welke voorrechten? Het recht om iedere keer een Franse brief te vragen?

Snerror 14 september 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 5691086)
Is dat werkelijk zo? enkel de rechtbank die moet oordelen over een betwisting wijzigt + inwoners uit faciliteitengemeenten kunnen stemmen voor brusselse lijst

maar het Vlaams gewest blijft bevoegd voor: wegen, onderwijs, bibliotheken,...

Is dat een overwinning? Dat kan in de eerste plaats toch geen punt van discussie zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be