![]() |
De volgende uittreksels komen uit een artikel dat vandaag in De Morgen verscheen. Het toont schrijnend aan hoe de kolonisatie uit islamwereld ons onderwijs en onze samenleving naar de knoppen helpt. Onze politiek-correcte wettenmakers zijn niet alleen etnomasochistisch, maar gewoonweg suïcidaal voor de Europese beschaving. Vreemde, islamitische drukkingsgroepen en partijen maken alleen gebruik van de ruimte die deze laffe zelfhaters hen geven. Het relaas spreekt boekdelen.
Een veertigtal BSO-leerlingen betoogde met de AEL-MDP tegen het racisme op hun school, het Sint-Willebrordcollege in Antwerpen. Volgens sommigen zouden het echter de leraars moeten zijn die de straat opgaan. “Er zitten verschillende leerlingen op onze school die niet mee kunnen en de boel op stelten zetten. Eigenlijk situeert het probleem zich ter hoogte van de inschrijvingsplicht.” In de ASO- en TSO-afdeling van het Sint-Willebrordcollege is het rustig. Het contrast met de beroepsafdeling is groot. In dat BSO zit een honderdtal leerlingen, 98 van hen zijn van allochtone afkomst. “Op basis waarvan zou ik dan moeten discrimineren?” vraagt directeur Philippe Huygebaert zich af. “Iedereen heeft dezelfde huidskleur en religie. Er is een leerlinge die beweert dat ik tegen haar gezegd heb ‘Ja, ik discrimineer’ toen ik haar een straf gaf, omdat haar uniform niet in orde was. Wel, dat klopt. Zij vroeg mij: ‘Discrimineert u mij?’ en ik heb geantwoord: ‘Ja, ik discrimineer. Alles wat ik zeg, neem jij op als discriminatie dus dan zal dat ook wel zo zijn.’” Volgens de directeur is het grote probleem de inschrijvingsplicht die scholen door het gelijke onderwijskansendecreet werd opgelegd. “Wij bieden kantoor en mode aan. Als er vroeger iemand vanuit een andere richting aan het vierde jaar kantoor wilde beginnen, deden wij een test. Gewoon om te zien of ze over de basisvaardigheden beschikken. Als dat niet het geval was, dan gaven wij de raad om niet aan die richting te beginnen en soms weigerden we hen echt. Nu mag dat niet meer. Met alle gevolgen van dien.” De generatie van mei ’68 heeft niet alleen de tucht, maar ook het selectieprincipe uit de scholen gebannen. Het is duidelijk dat elke sociale belemmering die de vreemde bezetters nu nog enigszins parten speelt in de nabije toekomst onder demografische druk zal wegvallen. In Vlaanderen zijn er gemiddeld 13% leerlingen van vreemde afkomst, daarbij dient nog een onbekend aantal ‘papieren landgenoten’ opgeteld te worden. In Antwerpen echter is het (officiële) aantal nog veel groter: 58% voor Antwerpen, 34% voor Groot-Antwerpen! Scholen met meer dan 90% vreemdelingen zijn allang geen uitzondering meer. De directrice, Marie-Louise Verheyen, van de naburige basisschool heeft zelfs een naamsverandering aangevraagd. Verheyen vertelt verhalen over ramen die kapot gegooid worden door de leerlingen, de gevel die met eieren bekogeld wordt en leerlingen die de ouders aan de school lastigvallen. “De glazenmaker staat hier regelmatig. Dat is een lopende rekening. Zeker als er in het beroeps iemand wordt buitengegooid. Dan houden we ons hart vast. Vaak komen relschoppers uit andere scholen.” Hetzelfde was vorig jaar te zien toen de AEL rel schopte, omdat een Antwerps atheneum een Marokkaan van 19, die in het vierde handel jaar zat, had durven aanmanen naar het beroeps te gaan. In het Haagse Terracollege werd onlangs een onderdirecteur vermoord door een Turk en er braken spontane steunbetogingen uit voor de moordenaar. Op een beroepsschool in Nedersaksen had een jongen de pech de enige Duitser te zijn in zijn klas. 17 weken lang werd hij op sadistische wijze gemarteld door zijn overwegend Turkse klasgenoten. De leraars waren op de hoogte, maar durfden niet in te grijpen. Tegelijkertijd beweert een deel van de leerlingen net het omgekeerde. Niet zij zijn de relschoppers: het is de directie en het lerarenkorps die hun het leven zuur maken met racistische opmerkingen. De leerlingen krijgen de steun van de Arabisch-Europese Liga en hun politieke vleugel de Moslim-Democratische Partij. “De leerlingen hebben al herhaaldelijk geklaagd over racisme, maar de directeur heeft er geen oren naar”, aldus Achmed Azzuz van de AEL. “Het is een racistische school en dit is niet het eerste feit dat daarop wijst. Denk maar aan de gescheiden klassen van enkele jaren terug. (Azzuz wijst op een experiment in de basisschool om allochtone, taalzwakkere leerlingen apart les te geven.) Wij hebben nog proberen bemiddelen maar de directeur wil daar niet van weten. Wij hebben geen andere keuze dan een klacht in te dienen.” De AEL laakt het feit dat hoewel 98% van de leerlingen moslim is de moslimmeisjes geen hoofddoek mogen dragen. “Dat is een keuze”, zegt Huygebaert. “Wij blijven een katholieke school. Er is vrijheid van onderwijs. Ze moéten niet naar mijn school komen.” Een katholieke school? De brave man heeft gelijk, maar zijn bewering is helaas door de feiten achterhaald! Gebod noch verbod zal een dam opwerpen tegen de islamisering en de verderdewereldlijking van onze samenleving. De AEL beweerde al vaker klacht te hebben ingediend tegen de school, maar noch de politie noch het Antwerpse ‘minderhedencentrum’ De Acht heeft daar weet van. De Acht ziet het Sint-Willebrordcollege als een voorbeeldige, multiculturele school. Waarschijnlijk is mij iets ontgaan, want buiten wat schakeringen tussen bruin en zwart zie ik weinig ‘diversiteit’. |
Citaat:
groetjes |
Ik zal het even verwoorden: Marokkaanse jongeren zijn heelder scholen en buurten naar de kloten aan het helpen!
Nu goed? :roll: |
Citaat:
Dus alle Marokkanen op een kar naar een concentratieschool of wat? Ik zal je een beetje helpen: Heb jij een idee waarom die jongeren zich zo gedragen? Wat bezielt hen? Heb jij daar een idee van? Niet te simplistisch zijn, maar denk er eens een keertje goed over na. |
Ja, ik weet waar ge nu naar toe wilt: ontworteling, kansarmoede, achtergesteld zijn, racisme, den hele rettegetet.
Daar moet ge bij mij niet mee afkomen. Alsof alleen Marokkaanse jongeren met problemen zitten... :roll: Integendeel, van alle allochtone jongeren hebben Marokkanen nog de meeste kansen, vergelijk maar eens met Oosteuropeanen en Afrikanen. En juist Marokkaanse jongeren leveren de meeste samenlevingsproblemen. Zij zijn gewoon rotverwend. Wel, wat denkt ge daar van? |
Citaat:
Neen, ik had iets heel anders voor ogen. Volgens mij ligt dit probleem, want dat is het duidelijk, aan twee kanten. Ik zal u een plezier doen en beginnen bij de kant van de Marokkaanse gemeenschap :wink: : Daar is het inderdaad zo dat jongens rotverwend worden en al heel vroeg alle vrijheid krijgen die ze willen. Meisjes zijn rustiger alhoewel me nu lijkt dat deze ook een beetje rebels beginnen te worden, dus wie weet. Anderzijds ligt volgens mij ook een ander deel schuld bij autochtonen, die doorgaans alle (lees al-le) Marokkanen over een kam scheren en aldus volgende reactie uitlokken: Als ze mij niet willen dan niet (ook een kenmerkende houding geweest van W.F. Hermans en Gerard Reve in '50). En met die houding gaat rebelsheid en agressiviteit gepaard. Zo is dat. Ik heb dat aan de lijve ondervonden dat je als allochtoon in het onderwijs altijd dat tikkeltje meer moet doen...om toch maar te bewijzen dat jij ook een mens bent, dat jij ook kan leren, dat jij ook gevoelens hebt...enzo... :wink: Daar is veel doorzettingsvermogen voor nodig, niet iedereen heeft dat en soms is de weg naar rebelsheid veel gemakkelijker. Wat denk je? |
De allochtonen moeten er maar mee leren leven dat ze harder zullen moeten werken voor iets dan de autochtonen. Ze zullen meer moeten werken voor minder, ze zullen minder kansen krijgen, ze zullen meer dan wie dan ook op wantrouwen en discriminatie stuitten,...
Als je niet de juiste state of mind hebt om je elke keer weer te bewijzen, dan blijf je beter thuis. Al dat geklaag & gejammer over racisme helpt je geen stap vooruit. :twisted: |
Citaat:
Maar goed ieder zijn gedacht, of niet? |
Citaat:
|
Het is wachten op de dag dat de allochtone gemeenschap eens de hand in eigen boezem zal steken en de schuld van haar 'ellende' bij zichzelf zal zoeken. :roll:
|
Citaat:
Het is onvermijdelijk dat je geregeld met discriminatie of racisme te maken zult krijgen. Het doet er niet toe of dat goed te keuren is, sommige denkpatronen zitten diep in de mens gebakken. Racisme is een natuurlijke reflex, of je dat nu goedkeurt of niet. Geen enkele gedachtenpolitie of overheidsinstelling kan dat via dwang eruit krijgen, of je nu wetten tegen racisme hebt of niet. Op papier heeft de zwarte bevolking in de States al geruime tijd dezelfde rechten als de blanken. In praktijk is dit echter nog lang niet zo. Het betert met de jaren, maar het duur decennia alvorens beide groepen elkaar misschien min of meer op gelijke voet zullen behandelen. Waarom zou dat hier anders zijn? Life's a bitch and then you die. :mrgreen: |
Citaat:
Je laat nu wel erg gemakkelijk in het midden wat je zou doen als je zelf de kans zou hebben om te discrimineren. Wat doe je dan? PS: die garfield van jou die is goew :) |
Citaat:
Willen ze eigen scholen? Zeer goed, onze leraars zouden heel wat van hun energie, die ze nu aan samenlevingsconflicten verliezen, nuttiger kunnen besteden. Uiteraard staat alles in het kader van hun (voor)spoedige terugkeer! :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga niet beginnen uw uitspraak tegen te argumenteren want uit wat ik hier lees, maak ik op dat er toch niet genoeg in uw kopke steekt...per definitie. Het is niet mijn gewoonte om zo bot uit de hoek te komen maar daar kan ik nu eens niet tegen, sè, tegen zo'n uitspraken. |
Citaat:
Ik ben wel van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om te discrimineren of om een racistische mening te hebben. Wetten die zulke zaken verbieden zijn eigenlijk een gevaarlijke schending vd vrije meningsuiting. Aan de andere kant kan ik best wel iemand aanspreken als ik vind dat die persoon iemand onrechtvaardig gediscrimineerd heeft, in een vlaag van idealisme :mrgreen: |
Citaat:
|
Citaat:
:? |
Citaat:
Vermits er eigenlijk op die vraag hier nog nooit geantwoord is, ben ik er zo goed als zeker van dat daar de waarheid te vinden is. |
Citaat:
sorry, ik kon het niet laten om de extreem-linkse politiek correcte jedi-meester himself te quoten :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be