Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welke partij is het meest diervriendelijk (volgens GAIA) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16034)

neruda 12 juni 2004 13:49

Voor de dierliefhebbers..het moeten niet altijd de sokkendragers zijn , niet ? :lol: :wink:

9/10
6/10
3/10
3/10
3/10
3/10
2/10
1/10

Voor mens en dier.. [size=6]STEM SPa [/size]!!! :D

Bron GAIA : http://www.gaia.be/nl/verkiezingen/beoordeling.html

TC 12 juni 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Voor mens en dier.. [size=6]STEM SPa [/size]!!! :D

BENT U VOOR LEUGENS EN BEDROG ?? [size=6]STEM SPa [/size]!!! :D

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=17274

Deze link zegt genoeg zekers..??

CONTRA 12 juni 2004 14:00

[size=7]Er is maar één partij die tegen de rituelen slachtingen zijn en dat is

VLAAMS BLOK[/size]

[size=6]
Heel erg hoe dat ze de lieve schapen de keel oversnijden... :cry: [/size]

Mc Mullem 12 juni 2004 14:04

de VLD, SPa en groen zijn volgens mij zeer diervriendelijk. Waarom zitten die partijen anders vol met apen en ezels.

PAJOT 12 juni 2004 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA

VLAAMS BLOK[/size]

[size=6]

Heel juist. Als men het heeft over dierenwelzijn is er steeds één aspect waarover men zedig zwijgt.
De rituele slachting van schapen. In Brussel worden er jaarlijks voor het Aid Al Adha feest 35.000 schapen geslacht. het overgrote deel van de slachtingen gebeurt thuis, illegaal! Zonder verdoving worden de dieren er afgemaakt door mensen zonder opleiding hiervoor.
Wanneer zal deze serieuze en massale dierenmishandeling eindelijk eens stevig worden aangeklaagd?

neruda 12 juni 2004 14:16

Euhm..even denken.....

Vlaams Blokker Saenen kreeg net als zijn voorman Rob Verreycken ruzie op straat met zijn ex-vriendin. Na haar bedreigd te hebben, koelde hij zijn woede op het enkele maanden oude maltezer-hondje van de vrouw. Hij greep het dier bij de keel en kneep die hard dicht. De hond is er erg aan toe en ligt nu in coma. De vrouw diende klacht in tegen Saenen...

Over dierenvrienden gesproken.... :?

CONTRA 12 juni 2004 14:20

Citaat:

Euhm..even denken.....

Vlaams Blokker Saenen kreeg net als zijn voorman Rob Verreycken ruzie op straat met zijn ex-vriendin. Na haar bedreigd te hebben, koelde hij zijn woede op het enkele maanden oude maltezer-hondje van de vrouw. Hij greep het dier bij de keel en kneep die hard dicht. De hond is er erg aan toe en ligt nu in coma. De vrouw diende klacht in tegen Saenen...

Sjonge sjonge toch, dat noemen ze de stoppen slaan door !
Dat kan je wel eens meemaken als je een wijf hebt in plaats van een vrouw :mrgreen: maar alle 1 hond tegen duizende schapen zeg nu zelf :cry:

Mc Mullem 12 juni 2004 14:22

eh heere da maltezerke, pfffffff

dakke 12 juni 2004 14:34

Citaat:

Euhm..even denken.....

"over journalistiek gesproken"

Deze vrouw was de dag daarna al terug aan het uitdagen aan de deur van Saenen en dit in gezelschap van haar SPRINGLEVEND hondje.
Ditmaal geen voorpaginanieuws maar een klein artikeltje onderaan op bladzijde 13.
Alles lijkt meegenomen om het blok in een slecht daglicht te plaatsen ...nochtans is het boemerangeffect al jaren kenbaar!

TL 12 juni 2004 15:03

En wat met de PvdD?

Knuppel 12 juni 2004 15:04

Het zijn maar dommekloten die niet direct doorhadden waar Neruda naartoe wilde.

En nog dommer kloten die er op blijven reageren.

TL 12 juni 2004 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

U hoort dus ook tot deze categorie...

Verder vind ik dit topic eens een luchtig tussendoortje ...

camaris 12 juni 2004 15:12

Best wel een subjectieve rangschikking... als je bekijkt waarop de puntenverdelingen gebaseerd zijn:
Natuurlijk gaat Groen! meer punten over dieren in hun programma hebben, dan hoeven ze minder dingen te schrijven over de echt belangrijke zaken. Tuurlijk gaat sp.a dit ook doen, zij willen zo veel mogelijk groene kiezers verleiden. En GAIA, die ook enkel maar uit eigenbelang handelen (en ook een beetje het belang van de dieren natuurlijk :wink: ) gaan dan scores toekennen waar de partijen die er "iets" over zeggen relatief veel beter uitkomen als de partijen die er niet veel over in hun programma hebben.

Een paar van de punten uit hun 30 punten-programma gaan véél te ver:

Citaat:

Dierenwelzijn moet helemaal federale bevoegdheid zijn zonder vetomacht gewesten
Ik ken al zeker twee partijen die hier niet mee akkoord zullen gaan.

Citaat:

Veemarkten afbouwen
En de veeboeren dan? Strengere controles, daar valt nog mee te leven, maar afbouwen?

Citaat:

Verbod xenotransplantatie
Mij lijkt dat de mensen die dergelijke problemen hebben daar zelf wel kunnen over beslissen in samenspraak met dokters... Als er echt geen andere uitweg is moet zoiets toch kunnen.

Citaat:

Voorlichtings- en sterilisatiecampagnes
En dat kost?

Citaat:

Dierproeven: neen, tenzij principe
Meer middelen en concreet werk maken van alternatieven voor dierproeven
Verbetering leefomstandigheden van proefdieren
Wat is principe...? Allemaal dromerijen, voor sommige onderzoekstakken (ik denk hierbij vooral aan de medische sector) is er niet veel alternatiefs te vinden.

Citaat:

Verbod klonen dieren
Het genetisch onderzoek maakt sterke vooruitgang door het kloneren van dieren. Zo worden bepaalde menselijke (maar ook dierlijke) ziekten steeds beter begrepen door dergelijk onderzoek... als dit tegengehouden wordt zou het een schok zijn voor de medische wereld. Ik pleit hier niet voor het ongecontroleerd kloneren van dieren voor gelijk welk doeleinde, maar een verbod gaat te ver.

Citaat:

Verbod op plezierjacht en jacht vervangen door ecologisch en ethisch verantwoord faunabeheer
Lees: Enkel als u houder bent van een partijkaartje van de twee bovenstaande partijen die het best scoorden dan mag u het hetzelfde beest dat iemand anders onder onze afkeurende blikken zou afschieten, nu met onze medesympathien doden. Mensen alstublieft, wees consequent.

Citaat:

Dierenpolitie
Woef, uw paspoort alstublieft, grrrrrr. :wink:

Citaat:

Strengere straffen
Vreend, het blok had geen enkele punt bij deze ronde. Ik dacht nochtans dat dit item wel in hun programma terug te vinden is :wink:

Kortom, gewoon de fantasiewereld van een extremistje. De andere partijen mogen fier zijn dat ze zo weinig gescoord hebben op zulke standpunten.
Wist u trouwens dat Michel Van de Bosch zijn hond vegetarisch voert? DAT is pas dierenleed mensen! Honden zijn helemaal niet gebouwd om enkel plantaardig voedsel te eten.

neruda 13 juni 2004 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TL
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

U hoort dus ook tot deze categorie...

Verder vind ik dit topic eens een luchtig tussendoortje ...

Moet ook af en toe ... :wink:

Vlaamse Leeuw 13 juni 2004 07:30

Ik zit in met het dierenwelzijn, daarom dat ik ook lid ben van GAIA. Maar ik ga niet stemmen op de SPA hoor, ik stem op de N-VA.

pope 13 juni 2004 07:54

Citaat:

Voor de dierliefhebbers..het moeten niet altijd de sokkendragers zijn , niet ? :lol: :wink:

9/10
6/10
3/10
3/10
3/10
3/10
2/10
1/10

Voor plezier tussen mens en dier.. [size=6]STEM SPa [/size]!!! :D

Bron GAIA : http://www.gaia.be/nl/verkiezingen/beoordeling.html

Nu Groen! zo goed als zeker van het politieke toneel verdwenen is, is de SP.A. de partij van de 'geitenwollensokkenneukers', gonzo.

Uw slogan was trouwens niet volledig :P

Nynorsk 13 juni 2004 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA

VLAAMS BLOK[/size]

[size=6]

Heel juist. Als men het heeft over dierenwelzijn is er steeds één aspect waarover men zedig zwijgt.
De rituele slachting van schapen. In Brussel worden er jaarlijks voor het Aid Al Adha feest 35.000 schapen geslacht. het overgrote deel van de slachtingen gebeurt thuis, illegaal! Zonder verdoving worden de dieren er afgemaakt door mensen zonder opleiding hiervoor.
Wanneer zal deze serieuze en massale dierenmishandeling eindelijk eens stevig worden aangeklaagd?

Daar zeg je het hé, ILLEGAAL. Blijkbaar zijn dus ook nog andere partijen dan het VB tegen die rituele slachtingen op dieronvriendelijke wijze, anders was het me dunkt niet verboden geworden.

Spelev 13 juni 2004 11:28

PVDD (Partij van de Dieren)???

dorus 13 juni 2004 15:23

Graag wil ik de linkadors op het forum feliciteren met hun verpletterende nederlaag. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be