![]() |
Afschaffing monarchie
Toch ongelofelijk wat een persoon die politiek neutraal hoort te zijn ons deze keer flikt. Hij en Di Rupo hebben gewoon een toneeltje gespeeld, en daardoor een akkoord geforceerd. Politieke neutraliteit, c'est quoi? De koning zou zich zelfs niet eens pro-België mogen uitspreken. Hij mag zich niet moeien in de politiek van dit land. Toch wordt dit toegestaan. Zou hij dit ook gedaan hebben voor De Wever?
|
Ik houd niet van de huidige koning, maar ik blijf desondanks monarchist.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De koning is een stabiel icoon voor het land, in tegenstelling tot wisselende politici. Als het goed gaat, heeft hij een voorbeeldfunctie. Indien er terug een geliefdere koning aan de macht komt, is er ook veel mogelijkheid voor merchandise, zoals bij het Britse koningshuis. Buitenlanders vinden een monarchie romantisch en typisch Europees. |
Citaat:
Allez, als hij er al ooit is vertrokken. Wie heeft hem gezien in Laeken? |
Citaat:
Citaat:
|
Ah, ik zie dat Tavek me voor was...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Da's ook nog eentje om te onthouden. Wil je zeggen dat hij zich dan wel contra-België mag uitspreken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens hoe ge als intelligente en ongetwijfeld ook progressief denkende mens pro monarchie kunt zijn is mij toch een raadsel. Het is een goed recht natuurlijk. 1 man die door toeval fuhrer mag spelen van een land, op reis mag gaan wanneer het hem past met door ons betaalde middelen, en aan niemand verantwoording moet afleggen, ... Ook duidelijk partij mag kiezen voor een bepaalde bevolkingsgroep en die andere groep gewoon klakkeloos mag negeren. Dat zijn middeleeuwse toestanden, als moderne mens kunt ge dat onmogelijk goed vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be