![]() |
Toekomst analyses: BHV
De faciliteits gemeentes zijn gratis cadeau gegeven aan brussel.
Waar ik mij nu zorgen om maak is de toekomst van de andere faciliteit gemeentes.. Wat is het verschill voor en na de 'zogezegde' splitsing. Zit hier iets positiefs in voor Vlaanderen? Zullen we nog geluk hebben dat de di rupo regering valt? Wat kan er gebeuren in 2012 en 2014? Is er nog hoop in Vlaanderen? |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs als die regering er komt gaat die alles behalve stabiel zijn, het zal mij niet verwonderen moest die binnen het half jaar al op zijn gat liggen zodat we terug moeten gaan kiezen.;-) |
"it's the economy stupid !"
Daar waar veeltaligheid een vaste waarde is om je brood te verdienen, is de ééntaligheid een pertinent nadeel. Dat is zelfs een basisgegeven in het onderwijssysteem in de angelsaksisiche landen geworden, dat is een basisidee die reeds ingang vond in het franse onderswijssysteem. tot de werkelijk grote "wereldtalen" behoren niet langer het Frans, Duits en het Italiaans maar swel degelijk het Spaans en Portugees. Gestimuleerd door de economische en de audio-visuele communicatienetwerken, maken individuën keuzes mbt taalgebruik; de politieke grenzen en nationalistische gevoelens spelen hierbij een ondergeschikte rol. De aanwezighheid en de open grenzen tussen de diverse culturen in de Lage Landen zijn onze sterkte en maken onze positie in de wereld quasi uniek : het is hier mogelijk door je domicilie slechts enekele meters te vderplaatsen dat je plots in een "andere cultuurwereld" terecht komt : je kan praktisch je cultuur kiezen ! In de toekomst zal het meer en meer zo zijn dat men bv. in de vriendenkring Nederlands spreekt, op de werkvloer Engels en thuis Berbers... (& op reis Esperanto) |
[quote=roger verhiest;5691921De aanwezighheid en de open grenzen tussen de diverse culturen in de Lage Landen zijn onze sterkte en maken onze positie in de wereld quasi uniek : het is hier mogelijk door je domicilie slechts enekele meters te vderplaatsen dat je plots in een "andere cultuurwereld" terecht komt : je kan praktisch je cultuur kiezen !
[/QUOTE] Nen Duitser die dichtbij Polen woont, kan zich ook gemakkelijk naar een andere cultuur verplaatsen.... Daar is niets unieks aan |
Hoe zit het nu exact met de andere faciliteitsgemeentes? wat is hier aan veranderd?
|
Citaat:
Misschien is de tijd van langzame evolutie voorbij, soms is revolutie nu eenmaal nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat het gaat gebeuren, daar twijfel ik geen seconde aan. Het zal zelfs vrij snel gaan. De begroting laten ze opstellen door Leterme en bij zijn afscheid installeren ze een nieuwe regering en dan probeert men in die periode alles onder tafel te vegen. Vandaar dat het snel zal gaan, zodat de oppositie weinig tijd heeft om er brandhout van te maken en zo hopen ze snel tot de orde van de dag te kunnen overgaan en probeert men van de verkiezingen 2014 communautaire perikelen te vermijden. |
Citaat:
|
Citaat:
:evil: :x :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be