![]() |
Deel 2: de financieringswet en de bevoegdheden!
Nu het akkoord rond is over bhv (of die nu goed of slecht is, daar wil ik mij nog niet over uitspreken) Staat het volgende hekele punt op de agenda: nl de financieringswet en de bevoegdheden! We weten ondertussen al dat Wallonie en Brussel niet mogen verarmen. Dat er torenhoge belastingen in de nota van Di Rupo staat en dat de Croo geen belastingsverhogingen voor gezinnen wilt slikken.
Is hier een akkoord over te bereiken? Zullen de partijen het aandurven om Vlaanderen volledig Brussel en Wallonie te laten financieringen zonder er iets voor terug te krijgen? We weten het allemal de komende dagen. Ongetwijfeld gaat hier ook lang over onderhandeld worden! |
Citaat:
|
tuurlijk gaan ze daar een akkoord over bereiken: ze gaan de vis verdrinken in een grote stapel papier vol ondoorzichtige en technische regeltjes. Brussel zal zijn geld krijgen, Wallonie zal niet verarmen en Vlaanderen.... dat zal mogen afdokken
|
Citaat:
|
Hopelijk komt het nog goed voor Vlaanderen want als BHV gesplitst geraakt, dan zal de rest ook wel lukken, ookal duurt het lang.
Het toont aan hoe belangrijk het is voor de cd v en open vld om Vlaanderen te verkrachten voor hun gulzigheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zal de burger net vergaan als met het akkoord over bhv: het zal hen netjes worden uitgelegd en de kous zal af zijn. Als jij werkelijk geloofd dat de modale jan met de pet het akkoord over bhv doorheeft, of de komende 'staatshervorming', dan ben je veeeeel te naief. Tenzij de onderhandelende partijen nog over elkaar struikelen, is de deal rond. En ze gaan er nog mee wegkomen ook, hoe erg dat ook is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat je vandaag allemaal ziet/hoort in de gazetten is toch een serieus teken aan de wand? |
Citaat:
Over de financieringswet kunnen we ze nog niets verwijten omdat die onderhndelingen daarover nog niet eens officieel begonnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En volgende keer hoeven ze me ook geen stembrief meer te sturen, dat is dan ook ineens uitgespaard. Als zij doen alsof ik een "veronderstelde" stem heb uitgebracht, dat ze me dan ineens maar helemaal "veronderstelde stemmer" maken. Is weer een dag uitgespaard. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be