Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "Het akkoord is geen nachtmerrie....." (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160371)

Pietje 15 september 2011 14:33

"Het akkoord is geen nachtmerrie....."

N-VA zelf is blijkbaar milder dan haar aanhang hier op het forum :-o

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10915_NVA_reax

Anna List 15 september 2011 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692393)

N-VA staat met de rug tegen de muur hé

t is dit of toegeven dat 'stap-voor-stap' gewoon geneuzel is hé

Pietje 15 september 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5692397)
N-VA staat met de rug tegen de muur hé

t is dit of toegeven dat 'stap-voor-stap' gewoon geneuzel is hé

dus dan maar wat "slijmen" ?? :-)

lombas 15 september 2011 14:37

Ik denk dat dit een terechte reactie is. De enige ook die mogelijk is.

Het akkoord is niet volledig denigrerend. Ergens is het eerbaar.

Een mooier compromis was geweest om de zes faciliteiten aan Brussel te geven, zonder meer of minder. En zonder "metropolitan area".

Amon_Re 15 september 2011 14:38

Citaat:

Maar dat betekent niet dat de N-VA dit akkoord goed vindt. De partij heeft vragen over de kosten van het akkoord en wijst erop dat Brussel zo'n 600 miljoen euro extra krijgt. Daarnaast worden de zes faciliteitengemeenten verbrusseld en zijn een aantal afgesproken regelingen volgens de partij ongrondwettelijk.

"Er is ook nog veel wat we niet weten en daar maken we ons erg ongerust over", zegt de N-VA nog.
Het is nog geen nachtmerrie

lombas 15 september 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692402)

Ik denk dat dit vooral toont dat de N-VA een redelijke partij is die bereid was tot onderhandelen.

Ze zetten zich met hun reactie ook niet aan de zijde van de oppositie, wat weergeeft dat ze hun verantwoordelijkheid niet geheel naast zich neerleggen.

Desondanks valt het akkoord makkelijker te verwerken zonder hun handtekening maar met hun ongemakkelijke goedkeuring.

Pietje 15 september 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5692407)
Ik denk dat dit vooral toont dat de N-VA een redelijke partij is die bereid was tot onderhandelen.

Ze zetten zich met hun reactie ook niet aan de zijde van de oppositie, wat weergeeft dat ze hun verantwoordelijkheid niet geheel naast zich neerleggen.

Desondanks valt het akkoord makkelijker te verwerken zonder hun handtekening maar met hun ongemakkelijke goedkeuring.

en nu heel erg spijt heeft, dat ze er zelf niet bij waren.........

Amon_Re 15 september 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692414)

Men had nooit dit kunnen bereiken mét de N-VA want de N-VA moest falen van het establishment.

patrickve 15 september 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692393)

8O

Bon, die mannen zijn niet serieus, als ze dat menen he. Ik zou bijna beginnen te geloven dat de bedoeling van BDW niet echt is om Belgie binnen een 10-tal jaar netjes gesplitst te zien.

Anna List 15 september 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692402)

en mee onder de mat vegen dat

BRUSSEL19 nu BRUSSEL25 is geworden

dat de omzendbrief Peeters volledig zonder voorwerp valt ...

dat de Vlaamse regering voor het benoemen van haar burgemeesters onder curatele komt van een tweetalige kamer

wat bovendien impliceert dat een eentalige kamer geen juridische objectiviteit kan garanderen

zo wt een corridor volledig overbodig ...

en dan weten we nog niks over de financiële kostprijs.

drosophila 15 september 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5692417)
Men had nooit dit kunnen bereiken mét de N-VA want de N-VA moest falen van het establishment.

Het is één groot complot, zeg ik u! :lol:

Pietje 15 september 2011 14:44

Citaat:

zeg liever, N-VA maakte de kapitale fout door uit de onderhandelingen te stappen.

speurneus 15 september 2011 14:44

In het communiqué van NVA schiet men ook wel met spek.
Brussel zou volgens het BHV-akkoord 600 mio krijgen, wel daar staat in het akkoord niks van.

Anna List 15 september 2011 14:45

blijkbaar ook niemand die de politieke gevolgen inschat vh feit dat er geen franstalige oppositie bestaat voor dit akkoord ...

lollysticky 15 september 2011 14:45

Ik heb ook het akkoord (enfin, wat we er nu over weten) al eens doorgenomen, en het is niet ZO slecht.

MAAR; we weten nog niet alles he? Ik wil wel eens zien waar de verborgen compensaties zich zullen schuilhouden. Ik richt mij dan voornamelijk op die 'metropolitan area' -> wat zullen de bevoegdheden zijn van dit 'ding' ? Wat kan/mag het doen, tegen de wil van de Vlaamse Regering in?

Het feit dat ze op franstalige fora victorie kraaien geeft mij ook geen goed gevoel btw

lombas 15 september 2011 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5692414)

Dat denk ik niet. Zoals ik al zei.

Los daarvan ben ik er van overtuigd dat men ze buiten spel heeft gezet - maar dat dit niet noodzakelijk een tactisch "verlies" was in de N-VAstrategie.

lombas 15 september 2011 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5692427)
blijkbaar ook niemand die de politieke gevolgen inschat vh feit dat er geen franstalige oppositie bestaat voor dit akkoord ...

Je begrijpt dat niet. Een Franstalige kan niet "tegen" iets zijn. Het streven naar een constructieve oplossing die unaniem ondersteund wordt, zit gewoon in zijn ziel.

nihao 15 september 2011 14:47

Citaat:

Toch wel : het FDF, drie zetels...

speurneus 15 september 2011 14:48

Citaat:

Je weet best dat dit bla bla is.
BDW heeft zelf voor de tv gezegd dat hij niet aan de onderhandelingen wilde deelnemen op basis van de nota Di Rupo.
Ik zou eerder zeggen dat de NVA heeft gegokt en verloren.

Pietje 15 september 2011 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5692430)
Dat denk ik niet. Zoals ik al zei.

Los daarvan ben ik er van overtuigd dat men ze buiten spel heeft gezet - maar dat dit niet noodzakelijk een tactisch "verlies" was in de N-VAstrategie.

Euh, het is wel De Wever zelf die op een persconferentie meedeelde niet (meer) te willen onderhandelen over de nota EDR. Op die manier zat hij zichzelf wel buitenspel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be