Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Bart De Wever waarschuwt voor financiële kater (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160382)

matthias999 15 september 2011 17:04

Bart De Wever waarschuwt voor financiële kater

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...5104343971.htm

Citaat:

N-VA ongerust over vervolg onderhandelingen

De partij is ongerust over het vervolg van de onderhandelingen. Ze vindt het vreemd dat er behalve over het geld niets gezegd wordt over het Brussel-luik van de nota-Di Rupo. Het akkoord kan alsnog een nachtmerrie worden, waarschuwen De Wever en Weyts, "als straks blijkt dat de Vlamingen opnieuw diep in de geldbuidel moeten tasten om Brussel en de Franse Gemeenschap extra geld te geven, als blijkt dat de positie van de Vlamingen in Brussel nog verder wordt aangetast en als blijkt dat Franstalige inwoners in Halle-Vilvoorde bij rechtszaken terecht kunnen bij Franstalige rechters".

Kostenplaatje?

Nu er maar vier weken meer resten tot de start van het parlementaire jaar is N-VA bezorgd dat alle andere onderwerpen van de onderhandelingen op een drafje zullen worden afgehaspeld. De partij is ongerust dat de Vlaamse partijen - "vanuit de psychologie dat ze nu een slag thuis gehaald hebben" - toegevingen aan allerlei belastingverhogingen en extra geldtransfers zullen doen. (Belga/INM)
Jaja, het Egmont scenario komt alsmaar dichterbij!!

Another Jack 15 september 2011 17:06

Bart wie?

Vito 15 september 2011 17:06

De inzet van dit spelletje blufpoker is ook sterk verhoogd: stem in, of je kan naar BHV fluiten.

Als ik de Vlaamse partijen was, het parlement zit toch, ik zou eisen dat alles al gestemd wordt. Maar wie ben ik nu he?

system 15 september 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5692726)

Precies of De Wever niet zou zorgen voor een financiële kater. Hij, de pion van het V.O.K.A. De Wever moet ons geen oren komen aannaaien met zijn defaitistisch gepraat. We weten nu wat hij waard is.

Toen Olijke Bart en zijn NVA de plaat hadden gepoetst en foetsi waren, hadden wij Vlamingen in de vrij korte tijd een zeer degelijke splitsing van BHV. Was De Wever maar eerder weggegaan, dan had ons dat ettelijke maanden bespaard aan nutteloze onderhandelingen.

matthias999 15 september 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5692812)
Precies of De Wever niet zou zorgen voor een financiële kater. Hij, de pion van het V.O.K.A. De Wever moet ons geen oren komen aannaaien met zijn defaitistisch gepraat. We weten nu wat hij waard is.

Toen Olijke Bart en zijn NVA de plaat hadden gepoetst en foetsi waren, hadden wij Vlamingen in de vrij korte tijd een zeer degelijke splitsing van BHV. Was De Wever maar eerder weggegaan, dan had ons dat ettelijke maanden bespaard aan nutteloze onderhandelingen.

Juist, dan was BHV echt zuiver gesplitst, in plaats van een schijnsplitsing.

Xenophon 15 september 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5692731)
De inzet van dit spelletje blufpoker is ook sterk verhoogd: stem in, of je kan naar BHV fluiten.

Als ik de Vlaamse partijen was, het parlement zit toch, ik zou eisen dat alles al gestemd wordt. Maar wie ben ik nu he?

Je bent ook zo iemand die denkt dat er geen regering en geen staatshervorming komt en dat bijgevolg ook BHV niet gesplitst zal worden?

:thumbsup:

Amon_Re 15 september 2011 18:07

Citaat:

U bent duidelijk te slim in in de SP.a, Open VLD, CD&V en Groen! te zitten.

Vito 16 september 2011 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5692829)
Je bent ook zo iemand die denkt dat er geen regering en geen staatshervorming komt en dat bijgevolg ook BHV niet gesplitst zal worden?

Ik heb geen kristallen bol, maar de buit is nog niet binnen.

Henri1 16 september 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5692726)

Met De Wever zou het natuurlijk beter geweest zijn.
De man was wel zinnens de werkende klasse aan te pakken. Dat bent u wellicht vergeten ?

De Brabander 16 september 2011 11:40

Al dat nieuw gesplits gaat de Belgen inderdaad weer wat kosten. Kloten van politici !

eno2 16 september 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5692729)
Bart wie?

De volgende Minister-President

fox 16 september 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5692729)
Bart wie?

U moet wat meer de politieke actualiteit volgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever

k9 16 september 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5694203)
De man was wel zinnens de werkende klasse aan te pakken. Dat bent u wellicht vergeten ?

Dat je die leugen uitkraamt? Ja was ik vergeten.

Vito 16 september 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5694222)
Kloten van politici !

Doe jij dat graag?;-)

patrickve 16 september 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5694203)

Wacht, we gaan zien hoe de Franstaligen niet mogen verarmen, en hoe de nep-Vlamingen daarmee gaan instemmen want anders is hun "mooi" (jawadde!) akkoord over BHV in de vuilbak en erger, moeten ze naar de verkiezingen.

Xenophon 16 september 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5694497)
Wacht, we gaan zien hoe de Franstaligen niet mogen verarmen, en hoe de nep-Vlamingen daarmee gaan instemmen want anders is hun "mooi" (jawadde!) akkoord over BHV in de vuilbak en erger, moeten ze naar de verkiezingen.

Dat is inderdaad de manier, de gemiddelde Vlaming heeft het nog veel te goed.

Laat ze hun akkoorden op kap van de Vlaming maar sluiten, er zal meer en meer armoede komen onder de Vlamingen en dat is nodig, dat is de enige taal die ze begrijpen.

Vlaming bespaar op alles, zodat de Walen kunnen blijven brassen.

Wie zich als knecht gedraagt die wordt ook zo behandeld.

guido 007 16 september 2011 14:35

Citaat:

moet ook gestemd worden hoor

guido 007 16 september 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5692812)

hahaha, hoe kan je zo dom zijn?

Vito 16 september 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5694619)
moet ook gestemd worden hoor

Je hebt niet goed gelezen, uiteraard moet het gestemd worden, maar ik zou eisen dat het nu gestemd wordt.

freelancer 16 september 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5694628)
Je hebt niet goed gelezen, uiteraard moet het gestemd worden, maar ik zou eisen dat het nu gestemd wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be