Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   voorlopig GEEN breuk tussen Mr en fdf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160418)

matthias999 16 september 2011 10:19

voorlopig GEEN breuk tussen Mr en fdf

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110915_086

Citaat:

Charles Michel, de voorzitter van de MR, denkt niet dat het tot een breuk met het FDF moet komen. Bovendien waarschuwt hij: er is nog geen BHV-akkoord als er geen akkoord is over alles. FDF-voorzitter Maingain had eerder gedreigd de samenwerking op te blazen als MR de uitbreiding van Brussel niet verdedigt.

Daar sprak Michel voorzichtige taal. Echt ingaan op het kartel met FDF deed hij nauwelijks. Michel constateerde het verzet van het FDF tegen het BHV-akkoord en zei dat de relatie tussen MR en FDF op elk moment kan worden herbekeken.

Maar het onderhandelde BHV-akkoord zelf, zet Michel niet op de helling. Alleen merkte hij meteen ook op: er is nog geen BHV-akkoord zolang er niet over alles een akkoord is, en hij waarschuwde de Vlaamse onderhandelaars: 'Als zij in de gesprekken rond de financieringswet de federale staat in gevaar brengen, dan zijn de onderhandelingen voorbij. En dan moet alles heropend worden.'
We zijn nog lang niet aan de nieuw pattatten... Maingain blijft roet in het eten gooien.

-=EXCALIBUR=- 16 september 2011 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5694062)
We zijn nog lang niet aan de nieuw pattatten... Maingain blijft roet in het eten gooien.

Gelukkig maar 8-)

En BDW deed er gisteren nog een schepje bovenop door te zeggen dat het FDF met lege handen staat :lol:

Albrecht 16 september 2011 10:41

Voor mijn part mag er een cordon rond het FDF.

Vito 16 september 2011 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5694111)
Voor mijn part mag er een cordon rond het FDF.

Voor mijn part ook. Dit is de meest antidemocratische en onbelgische partij die ons landje kent en mag voor mijn part verdwijnen.

BWarrior 16 september 2011 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5694207)
Voor mijn part ook. Dit is de meest antidemocratische en onbelgische partij die ons landje kent en mag voor mijn part verdwijnen.

Wat is er "onbelgisch" of "antidemocratisch" aan het FDF?

Liederik 16 september 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5694210)

Hebben we het over de normale invulling van democratie, of de Belgische?

speurneus 16 september 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5694216)
Hebben we het over de normale invulling van democratie, of de Belgische?

Wat is het verschil?

speurneus 16 september 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5694207)

Waarom zou het FDF een ondemocratische partij zijn?

fox 16 september 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5694231)

Een beetje de zelfde reden waarom VB een "ondemocratische" partij is. Omdat ze een gevaar voor Belgie betekenen. En natuurlijk ook omdat het FDF vol rabiate vlamingenhaters zit.

Vito 16 september 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5694210)

Antidemocratisch: democratisch tot stand gekomen wetten legt men naast zich neer. O.a. de kieswet.
Onbelgisch: constant één bevolkingsgroep schofferen en hun gebied trachten in te nemen, is niet echt bevorderlijk voor een vreedzaam samenleven dat België toch zou moeten zijn.

Maar voor uw soort is dat allemaal geen probleem zeker?

Vito 16 september 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5694231)

Erkent democratisch tot stand gekomen wetten niet. Rule of law is essentieel voor een democratie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be