Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ronde van Vlaanderen wordt kermiskoers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160444)

Pericles 16 september 2011 17:44

Ronde van Vlaanderen wordt kermiskoers

De grootste ééndagskoers van België wordt een kermiskoers .
De muur van Geraardsbergen verdwijnt uit het parcours en de finale wordt gereden over drie plaatselijke rondjes rond Oudenaarde.
Het geld haalt blijkbaar de bovenhand op het sportieve. :roll:

Max van Dietschland 16 september 2011 18:34

Het feit dat men de muur uit het parcours haalt is volstrekt onaanvaardbaar, heiligschennis voor de Vlaamse wielerliefhebber.

Deze week is echt wel de week van de kaakslagen :evil:

Descartes Jr 16 september 2011 22:17

De klim op de Geraardsbergse Muur
ontstak sinds heugnis 't Flandriens' vuur.
Maar invloed en geld
fnuikt 't sportief geweld.
De Ronde wordt een gezondheidskuur.

DONG ZHUO 17 september 2011 00:38

nu alleen nog het parcours afsluiten en 70 € entree vragen, géén flesjes of blikjes toelaten en enkel dure champagne en kreeft in plaats van pakjes fritten verkopen, dan zal de kassa rinkelen dat het niet schoon is..... als de gewone man dan nog opkomt met zijn centen....... hetgeen ik sterk betwijfel !

Koarle draait hem om in zijn graf ! t'ja sé evenementen voor de "gewone man" dat is niet meer van dezen tijd hé, dat brengt geen fluit op....:evil:

Quorn 17 september 2011 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5695058)
De grootste ééndagskoers van België wordt een kermiskoers .
De muur van Geraardsbergen verdwijnt uit het parcours en de finale wordt gereden over drie plaatselijke rondjes rond Oudenaarde.
Het geld haalt blijkbaar de bovenhand op het sportieve. :roll:

Titel moet zijn IS een kermiskoers

Niko Bellic 17 september 2011 08:01

Mooi zo. Als ze nu de Vlaming na zijne koers nu ook nog zijn tv afpakken, gaat hij misschien eindelijk eens wakker schieten.

Bulevardi 17 september 2011 08:12

Ach, als het toch maar voor 'passief' andere sporters te zien rijden...
Veel leuker om zélf eens op een fiets te kruipen en eventueel die muur te doen als je echt die muur wil.

Maar goed, dat neemt niet weg dat men het hoogtepunt van die koers uit het parcours moet halen, natuurlijk.

Henri1 17 september 2011 09:01

C'est la honte.

poekieJ 17 september 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 5695540)
De klim op de Geraardsbergse Muur
ontstak sinds heugnis 't Flandriens' vuur.
Maar invloed en geld
fnuikt 't sportief geweld.
De Ronde wordt een gezondheidskuur.

Ik wil toch even zeggen dat ik je Rijmselige Limericken over het algemeen wel weet te waarderen.:-D

MaGNiFiCaT 17 september 2011 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5695173)
Het feit dat men de muur uit het parcours haalt is volstrekt onaanvaardbaar, heiligschennis voor de Vlaamse wielerliefhebber.

Deze week is echt wel de week van de kaakslagen :evil:

:? Ja daar zegt u het!

In Koolskamp had ene Kittel het kampioenschap van Vlaanderen gewonnen. Kittel is een Duitser, een mof dus!:evil:

Ik vind het een grote schande dat een Duitser wint in ons land, nadat zij ons hebben aangedaan. Zowel in Vlaanderen en Wallonië. Dat een Duitser nu nog Victorie kan kraaien op ons grondgebied is onacceptabel! Maar niet alleen in ons land, maar alle landen waar zij zo groot leed hebben veroorzaakt.

Maar blijkbaar is dit een gewoonte van die Duitse renner, want ook in Polen, het land dat nog steeds trauma's aan de Duitsers overhoudt, heeft hij verschillende etapes in de ronde van Polen gewonnen.

En dat is nog niet gedaan he. Het is begonnen in Noord-Frankrijk, in Duinkerke dan nog. Duinkerke die plat gebombardeerd werd door de Duitsers!!:evil: De stad is al zijn glorie ontnomen, en is nu een wat marginaal havenstadje geworden, met lelijke sovjet-appartementen. Heel desolaat allemaal. De hele geschiedenis van Duinkerke is weggevaagd. Door de Duitsers. Dat het dan nog een mof is, die vier van de vijf etappes wint, dat is onacceptabel!

Aan die mof: blijf hier vandaan!

E. Gidius 17 september 2011 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 5696483)
Aan die mof: blijf hier vandaan!

Alleen anachronistische Belgicisten hebben iets met Duitsers. Voor normale mensen is er niets mis met Duitsers die een kermiskoers winnen.

Vlaanderen Boven 17 september 2011 14:28

:lol:

Magnificat is zowat de beste trol van Politics.

MaGNiFiCaT 17 september 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5696527)
:lol:

Magnificat is zowat de beste trol van Politics.

Zeg bedankt he!:x Ik ben geen trol; ik ben daar veel te mooi voor.

kameleon 17 september 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 5695621)
nu alleen nog het parcours afsluiten en 70 € entree vragen, géén flesjes of blikjes toelaten en enkel dure champagne en kreeft in plaats van pakjes fritten verkopen, dan zal de kassa rinkelen dat het niet schoon is..... als de gewone man dan nog opkomt met zijn centen....... hetgeen ik sterk betwijfel !

Ge zijt er nu mee aan het zeveren, maar het is wel degelijke de bedoeling om de plaatselijke toertjes binnen een paar jaar betalend te maken.

Die Ronde Van Vlaanderen die van in Brugge tot Meerbeke massa's volk op de been bracht. Die unieke sfeer die geen enkele andere koers kan evenaren tot ver in het buitenland gekend. De classica del muro is niet meer :-(

Maikel Joosten 17 september 2011 15:43

Persoonlijk vind ik het een schande de muur is toch wel een van de aantrekkers van de ronde. De ronde van Vlaanderen zal waarschijnlijk nooit meer hetzelfde zijn :-(

vrijevlaming 17 september 2011 16:39

jongens toch, laat ons eerst één editie zo zien en kijken wat er gebeurt. Binnen twee jaar kan de aankomst blijkbaar alweer veranderen. Volgens mij gaan we nog altijd een mooie koers zien, tzijn nog altijd de coureurs die de koers maken hé

kameleon 17 september 2011 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5696862)
jongens toch, laat ons eerst één editie zo zien en kijken wat er gebeurt. Binnen twee jaar kan de aankomst blijkbaar alweer veranderen. Volgens mij gaan we nog altijd een mooie koers zien, tzijn nog altijd de coureurs die de koers maken hé

Nee pas binnen 6 jaar. En de Muur maakt de Ronde. Niet 3 keer de Kwaremont en Paterberg.

bgf324 17 september 2011 23:43

Dat de muur er uit is, is spijtig.
Maar daarnaast moeten we wel zeggen dat de aankomst in Meerbeke niet echt ideaal was. Eigenlijk had de meet 1-2 km achter de muur moeten liggen.

Maar goed, Oudenaarde is een ideale en mooie stad (ben er altijd naar school geweest), en we zien wel wat er uit komt.

Kan men niet in Brugge starten, en via Damme en langs binnen naar Gent rijden? (Kwestie van 2 voorname Vlaamsche steden te doen?). Van daaruit kan naar Geraardsbergen gereden worden en kan men met de muur beginnen, om vervolgens de hellingen korter op mekaar te doen volgen? Aankomst in Oudenaarde of Ronse.
Is dat niet beter?

kameleon 18 september 2011 07:03

De aankomst in Meerbeke is wel ideaal. Na de zware muur komt er nog een stevige kasseihelling genaamd de Bosberg gevolgd door een stuk van 10 kilometer heuvelig meestal winderig parcours waarop een korte tijdrit moet gereden worden.

Nu rijden ze een mini-criterium in Oudenaarde. En we zien hoe dat er op een WK ook aan toegaat. Een gesloten koers tot ze de laatste keer passeren over Kwaremont en Paterberg en daarna de Koppenberg. Wie de Koppenberg eerste over is, wint. Spannend hoor.....

Descartes Jr 18 september 2011 07:27

Verdient die koers nu eigenlijk nog de naam "Ronde van Vlaanderen" ? Kris Peeters, wat is uw mening ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be